چگونگی انتخاب پارچه برای مبل

چگونگی انتخاب پارچه برای مبل

حتما برای شما هم این سوال پیش آمده است که هنگام خرید مبل چه نوع پارچه ای را انتخاب کنید که هم متناسب با دکوراسیون داخلی منزل شما باشد و هم اینکه هزینه ی هنگفتی در پی نداشته باشد. زمانی که قصد خریدن مبل را دارید المان هایی همچون نوع و جنس پارچه، رنگ پارچه، اسکلت مبل، اندازه و کارایی آن مد نظر می باشد. پس کی بایست هنگام خریدن مبل برا منزل، محل کار، آرایشگاه و دیگر مکان ها نهایت دقت و ظرافت را به خرج دهید.

 

هنگام انتخاب پارچه ی مبل می بایست به مواردی همچون نوع کاربری آن و هم چنین آب و هوای محیطی که قرار است مبل مورد نظر در آن جا استفاده شود توجه ویژه ای گردد. به طور کلی می توان گفت که اکثر پارچه هایی که در ساخت مبل ها به کار گرفته می شود دارای جنس خوب و مرغوبی نیز می باشند به این شرط که درست و به جا مورد استفاده قرار گیرد.

انتخاب پارچه برای مبل

 

انتخاب رنگ پارچه برای مبل

یکی از ویژگی های یک مبل جذاب و چشم گیر این است که حس نشاط و سر زندگی را به محیطی که در آن قرار گرفته است منتقل کند. جهت انتخاب پارجه ی مبل می توانید از پارچه هایی که طرح های لوکس، مدرن و زیبا دارند بهره بگیرید. اگر محیطی که قصد خرید مبل برای آن را دارید قبلا دکور شده است، انتخاب رنگ درست اهمیت پیدا می کند. پس باید مبلی با رنگ های خنثی انتخاب کنید تا با دکوراسیون محیط هم خوانی پیدا کند.

 

هم چنین می توانید با توجه به رنگی که برای کف اتاق خود استفاده کرده اید رنگ پارچه ی مبل های خود را نیز انتخاب کنید. اگر رنگی که در کف اتاق استفاده شده است به رنگ تیره باشد و هم چنین رنگ پارچه ی مبل ها هم از خانواده ی رنگ های تیره باشند، موجب محو شدن مبل ها شده و به سختی به چشم خواهد آمد. اما اگر این سبک با سلیقه ی شما هم خوانی داشته و می خواهید پارچه ی مبلتان به رنگ تیره باشد می بایست حتما در دکوراسیون داخلی منزل خود رنگ های روشن را اضافه کنید. به این ترتیب موجب روشن تر و دلباز تر جلوه دادن محیط خواهید شد.

انتخاب رنگ پارچه برای مبل

در مقابل اگر قصد دارید مبلی با پارچه های روشن انتخاب کنید با چالش های خاصی رو به رو خواهید شد. مهم ترین چالش مبل با رنگ روشن کثیف شدن سریع آن می باشد. قبل از آنکه به انتخاب رنگ پارچه ی مبل خود بپردازید می بایست نکاتی را در نظر گرفته و سپس به انتخاب رنگ پارچه ی مبل ها بپردازید. ابتدا می بایست مشخص کنید که چه کسانی از آن محیط قرار است استفاده کنند. و دوم اینکه اگر کودکان شما سن کمی دارند و یا اینکه حیوانات خانگی در منزل نگه داری می کنید استفاده از پارچه هایی با رنگ های روشن انتخاب درستی نبوده و می بایست از پارچه های چرک تاب استفاده کرد. اما اگر علاقه ای به پارچه هایی با رنگ روشن دارید بهتر است که از رو مبلی و کاور های قابل شستشو بهره بگیرید.

 

 

انواع پارچه جهت استفاده در ساخت مبل

پارچه هایی که در ساخت مبل ها مورد استفاده قرار می گیرند از تنوع بسیار بالایی برخوردار می باشند. پارچه های مبل شامل انواع مختلفی از جمله پارچه مخمل، پارچه چرم، پارچه جیر و پارچه ساتن نیز می باشد. اگر قصد آشنایی با این نوع پارچه ها را دارید تا آخر این مطلب همراه ما باشید.

 

پارچه مخمل

اگر به دنبال پارچه ای پر طرفدار و زیبا برای مبل های خود می گردید بی شک پارچه ی مخمل مناسب ترین گزینه برای مبل های شما به شمار می رود. این نوع پارچه دارای مزایایی هم چون استحکام، زیبایی، لطافت و انسجام نیز برخوردار می باشد. جدا از این موصوع این پارچه به گونه ای ساخته شده است که از طرح ها و رنگ های بسیار زیادی نیز برخوردار می باشد.

پارچه مخمل

پارچه چرم

اگر قصد دارید که یک پارچه ی ضد آب برای مبل های خود برگزینید، پارچه ی چرم گزینه ی مناسبی برای شما می باشد. در ساخت مبل های چرم از یک نوع فوم با پوشش ضد آب بهره گرفته شده است و به این علت که شباهت بسیار زیادی با چرم دارد به این نام شناخته می شود. این نوع پارچه در مقابل لک و کثیفی مقاومت بسیار زیادی از خود نشان می دهد. اگر به طور مداوم و به صورت دقیق و اصولی از این نوع مبل ها نگهداری کنید سالیان سال می توانید از آن ها استفاده ی مفید داشته باشید.

پارچه چرم

پارچه جیر

اگر دکوراسیون داخلی منزل شما جزو دکوراسیون های مدرن می باشد پارچه ی جیر در میان پارچه های قابل استفاده در صنعت مبل سازی بسیار مناسب و کاربردی می باشد. این نوع پارچه مقاومت بسیار زیادی از خود در برابر سایش نشان می دهد اما قابلیت لک پذیری آن بالاست. جهت شستشوی این نوع پارچه می بایست از مواد شوینده ی مخصوص استفاده نمود.

پارچه جیر

پارچه ساتن

از زمانی که پارچه ساتن وارد صنعت مبل سازی شده است زمان بسیاز زیادی می گذرد اما همچنان طرفداران مخصوص به خود را دارد. از این نوع پارچه جهت ساخت مبل های کلاسیک بهره گرفته می شود. بهتر است که بیشتر از رنگ های تیره آن استفاده شود زیرا انواع روشن آن سریعا لک شده و خاصیت چرک تابی را ندارند.

پارچه ساتن

 

مطالب مرتبط