راهنمای خرید مبلمان برای منزل

راهنمای خرید مبلمان برای منزل

امروزه یکی از لذت هایی که می توانیم در هنگام استراحت داشته باشیم، لم دادن بر روی یک مبلمان راحتی گرم و نرم پس از گذراندن یک روز سخت کاری است. بنابراین زمانی که قصد دارید برای خرید مبلمان برای منزل به فروشگاه مراجعه کنید می بایست تمامی جوانب را در نظر گرفته و و با دقت و تمرکز بالایی این کار را انجام دهید. پس اگر قصد دارید که مبلمانی شیک و مناسب منزل خود بخرید این مطلب را به هیچ وجه از دست ندهید.

راهنمای خرید مبلمان برای منزل

همه ی ما از داشتن خانه ای که اصولی و درست مبلمان شده باشد و هم چنین فضای زیادی را اشغال نکرده باشد نهایت لذت را می بریم. البته این نکته را مد نظر قرار دهید که مبلمان یک خانه تنها به مبل و صندلی ختم نمی شود و المان هایی هم چون جا کفشی، ویترین، آینه کنسول و موارد بسیار زیاد دیگری را نیز شامل می شود.

 

رعایت تناسب در خرید مبلمان برای منزل

یکی از نکات مهمی که در خرید مبلمان می بایست حتما به آن توجه شود، ابعاد و اندازه مبل ها می باشد. مبلی که شما خریداری کرده اید می بایست با متراژ و اندازه ی منزل شما هماهنگی و هم خوانی داشته باشد. قبل ار اینکه نسبت به خرید مبل اقدام کنید فضای رفت و آمد در اتاق نشیمن را نیز بررسی کنید. یک راه حل جهت بررسی فضایی که به وسیله ی مبل ها اشغال خواهد شد علامت گذاری بر روی زمین می باشد. شما می توانید با علامت گذاری بر روی زمین محل قرار گیری مبل ها را قبل از آنکه آن ها را خریداری نمایید مشخص کنید تا از این موضوع که مبل ها با اشغال کردن فضا مزاحم رفت و آمد و فعالیت شما نخواهند شد اطمینان حاصل نمایید.

 

هم چنین هنگام انتخاب مبل می بایست به اندازه در ورودی و هم چنین به اندازه راه پله ها توجه نمایید. زیرا در صورتی که مبل شما از راه پله و یا از در ورودی رد نشود مشکل ساز شده و مجبور به پس دادن و یا عوض کردن مبل خواهید شد.

 

 

در نظر گرفتن کاربرد مبل

هنگامی که برای خرید مبل اقدام می کنید ابتدا می بایست کاربرد آن را در نظر گرفته و سپس مبل مورد نظر را خریداری نمایید. به عنوان مثال اگر جهت تماشای تلوزیون می خواهید که مبل بخرید، مبل های راحتی به شکل L و یا U بسیار مناسب و کاربردی می باشند. و برعکس مبل های سلطنتی و استیل جهت تماشای تلویزیون مناسب نبوده و احساس راحتی را به انسان منتقل نمی کند. اما اگر جهت استفاده و به کار گیری در قسمت پذیرایی منزل قصد دارید که مبل خریداری کنید مبل های استیل گزینه ی مناسبی برای شما می باشد. زیرا موجب رسمی تر شدن فضا می گردد.

در نظر گرفتن کاربرد مبل

انتخاب رنگ مناسب

جهت انتخاب رنگ مناسب در زمان خرید مبل برای منزل می بایست حتما رنگ، شکل و نوع دیگر لوازم منزل را که نقش مهمی در دکوراسیون داخلی دارند در نظر بگیرید. در انتخاب رنگ مناسب برای مبل بیشتر باید به رنگ پرده، فرش و کاغذ دیواری توجه کرده و سعی کنید رنگ مبل با یکی از این المان ها هارمونی داشته باشد. حتما این نکته را مدنظر قرار دهید که اگر دارای فرزند کوچک هستید و یا اینکه رفت و آمد در منزل شما زیاد است و همیشه مهمان دارید، رنگ های تیره و چرک تاب مناسب ترین گزینه جهت به کار گیری در رنگ مبل ها می باشد.

انتخاب رنگ مناسب

بودجه خود را در نظر بگیرید

پیش از آنکه نسبت به خرید مبلمان برای منزل خود اقدام کنید بهتر است که بودجه خود را در نظر بگیرید و با توجه به آن مبل مورد نظر خود را اقدام کنید. بهتر اسن که ابتدا کل بودجه خود را در نظر گرفته و سپس به سراغ خرید مبل بروید. ممکن است قصد داشته باشید که یک میز با کیفیت و مرغوب بخرید و مبلغ زیادی را برای آن در نظر گرفته باشید. پس با در نظر گرفتن نیاز های خود و اینکه می خواهید چه نوع متریالی در ساخت مبل ها به کار گرفته شود بهتر است نسبت به خرید اقدام نمایید.

بودجه خود را در نظر بگیرید

مطالعه ی اتیکت ها

هنگامی که برای خرید مبل اقدام می کنید حتما تمامی اطلاعاتی که فروشنده و کارخانه ی سازنده به شما ارائه می دهد را با دقت و با حوصله مطالعه کنید. امروزه بیشتر شرکت هایی که در حوزه ی فروش مبل مشغول به فعالیت هستند وظیفه دارند که داخل محصولات خود از وینیل یا سایر مواد مصنوعی نیز بهره ببرند. پس حتما پیش از خرید اطلاعات لازم را به دست آورده و سپس نسبت به خرید اقدام نمایید.

 

مطالب مرتبط