نکات مربوط به قرار دادن مبل

نکات مربوط به قرار دادن مبل

مبل بزرگترین قطعه در هر اتاق نشیمن (پذیرایی) است ، بنابراین اولین چیزی است که باید قرار گیرد. گاهی اوقات می توانید به داخل اتاق بروید و لوکیشن پذیرایی خود را نگاه کنید تا  به نظر برسد که مبل باید  کجا قرار بگیرد ، اما  این کار آسان نیست. به عنوان یک قاعده کلی ، مبل باید رو به نقطه کانونی باشد ، اما اگر نقطه کانونی طبیعی وجود ندارد ، چه کاری انجام می دهید؟ در اینجا چند نکته در زمینه قرار دادن مبل برای چیدمان مناسب منزل  وجود دارد.

 

تعادل را در نظر بگیرید

در هر زمان در هنگام چیدمان مبلمان باید به تعادل فکر کنید. وقتی چیزهای زیادی از لحاظ بصری در یک طرف اتاق قرار دارند ، کل فضا نامتعادل به نظر می رسد. از آنجا که مبل ها در مقیاس بزرگ هستند ، فضای کمی بصری را اشغال می کنند و برای ایجاد تعادل در فضای اتاق ، به وزنی برابر با هم احتیاج دارند . به همین دلیل است که شما اغلب می بینید که دو صندلی مستقیماً روبه روی مبل قرار گرفته اند. صندلی ها در کنار هم وزن مبل را متعادل می کنند.

 

الگوهای ترافیکی را در نظر بگیرید

مبل ها بزرگ هستند ، بنابراین در مکان هایی که قرار می گیرند می توانند تأثیر زیادی در جریان ترافیک اتاق داشته باشند. برای عبور از داخل اتاق ، افراد هرگز نباید مجبور باشند ،  وسایل اطراف اتاق را جابجا کنند. همچنین نباید خطرات مربوط به قطع مسیر ورود و خروج وجود داشته باشد. مهم است که اطمینان حاصل کنید که بین میز و مبل و بین مبل و هر صندلی چند فوت (پا) فاصله وجود دارد. مسیری روشن ایجاد کنید تا افراد بتوانند بدون مشکل از یک انتهای اتاق به سر دیگر اتاق بروند.

الگوهای ترافیکی را در نظر بگیرید

 

مبل ها به دیوار فشار داده نشوند

یک تمایل مشترک در قرار دادن مبل وجود دارد که می خواهید مبل ها را به  دیوار فشار دهید. در بعضی از اتاق ها این امر به دلیل محدودیت های اندازه ضروری است ، با این حال ، در اکثر موارد ، جایی برای دور کردن مبل از دیوار وجود دارد. اگر این مورد در خانه شما امکان پذیر است ، آن را امتحان کنید. شگفت آور است که وقتی مبل دارای فضای تنفسی است چه تفاوتی می تواند ایجاد کند.

مبل ها به دیوار فشار داده نشوند

 

جایگذاری ایده آل

جلوی پنجره : اگرچه هرگز نمی خواهید جلوی پنجره را بگیرید ، مبل راحتی که جلوی آن قرار گرفته می تواند تا زمانی که قسمت پشتی مبل نسبتاً کم است ، عالی به نظر برسد. فقط اطمینان حاصل کنید که حدود 10 تا 12 اینچ فاصله بگذارید تا به قطعه فضای تنفس داده شود و باز کردن پنجره را امکان پذیر کنید.

 

روبروی پنجره : اگر در جلو یا پشت اتاق یک پنجره بزرگ خوب دارید ، سعی کنید مبل خود را در روبروی آن قرار دهید تا از منظره عالی و عنصر معماری طبیعی بهره مند شوید.

 

روبروی یک مبل دیگر: از آنجا که تعادل بصری بسیار مهم است ، جایی برای قرار دادن مبل بهتر از روبروی یک مبل دیگر ، ترجیحاً مطابق با آن نیست. در اتاق های کوچک ، این چیدمان معمولاً امکان پذیر نیست ، اما در اتاق های بزرگتر که فضا در آنها جای می گیرد ، چیدمانی است که قابل تأمل است.

 

جلوی درب : این جای مبل برای تازه کارهای طراحی نیست. به عنوان یک قاعده کلی ، شما نمی خواهید مبل را جلوی درب قرار دهید زیرا نمی خواهید درب ورودی خود را مسدود کنید ، و همچنین نمی خواهید افراد از قسمت پشتی مبل راه بروند. با این وجود ، اگر فضای کافی وجود داشته باشد و قسمت پشتی مبل از روکش های زیبایی برخوردار باشد ، این ظاهر بسیار خوب می تواند عمل کند. اما ضروری است که فضای کافی برای داشتن یک مسیر ترافیکی راحت وجود داشته باشد. همچنین می خواهید اطمینان حاصل کنید که احتمال انسداد بینایی را به حداقل برسانید. بنابراین اگر شک دارید این کار را نکنید.

 

در وسط اتاق: این یکی دیگر از مواردی است که برای طرفداران طراحی و افرادی که ریسک پذیر هستند طراحی می شود. در اتاق های بزرگ ، یک مبل بدون صندلی یا صندلی راحتی برای شکسته شدن اتاق و ایجاد مناطق مکالمه مناسب است.

 

 

قرار دادن مبل بخشی

مبل های بخشی ممکن است گاهی اوقات مشکل ایجاد کنند. به دلیل شکل آنها ، چسباندن آنها به گوشه ها بسیار وسوسه انگیز است. با این حال ، مقاطع زمانی که از دیوار دور می شوند می توانند به زیبایی کار کنند. از آنجا که آنها صندلی های زیادی را فراهم می کنند ، اغلب با مبلمان دیگر همراه نیستند ، به این معنی که فضای بازی با آنها را دارید. بنابراین به آنها مقداری جای تنفس بدهید و به فضای عقب اجازه راه رفتن دهید. در بعضی موارد ، این مبل ها همچنین می توانند به عنوان تقسیم کننده اتاق عمل کنند ، در صورتی که  در یک طرف فاصله بصری بین فضاها ایجاد می شود.

مطالب مرتبط