ایده های تزئین خانه با کاکتوس

ایده های تزئین خانه با کاکتوس

اگر به چیدمان دکوراسیون های داخلی منازل ایرانی به خصوص خانه های آپارتمانی دقت کرده باشید متوجه این موضوع خواهید شد که تزئین خانه با کاکتوس در بیشتر دکوراسیون های منازل به چشم میخورد. جهت تزئین منزل خود با گل کاکتوس در وهله ی اول بهتر است که با این نوع گیاه بیشتر آشنا شوید. کاکتوس گیاهی است که ریشه ی آن در صحراهای آمریکای شمالی برای اولین بار دیده شد. نژاد این گیاه از خانواده ی میخک ها می باشد که با وجود خار هایی که بر روی این گیاه وجود دارد، آن را از بقیه ی گیاهان که در این خانواده وجود دارند متمایز کرده است.

ایده های تزئین خانه با کاکتوس

ساختار گیاه کاکتوس به شکلی می باشد که جهت حفظ نمودن بقای خود در خاک ریشه های بسیار بلندی رشد می دهند. هم چنین بدنه ی این نوع گیاهان آب را در خود نگهداری می کند. از این لازم نیست که مانند گیاهان دیگر با فاصله ی کمی آن را آبیاری نمایید. امروزه گل کاکتوس که از چهره ای خاص و خشن برخوردار است اما طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است و محبوبیت آن در بین افراد باور نکردنی می باشد، در خانه ها آپارتمانی و در کنار دیگر گیاهان به وضوح دیده می شود.

 

استفاده از استند برای تزئین خانه با کاکتوس

اگر تعداد گل های شما زیاد است و دوست دارید که آن ها در یک جا جمع شوند و بیشتر و زیبا تر به چشم بخورند؛ پیشنهاد ما به شما این است که از استند های چوبی چند طبقه استفاده کنید. اگر یک استند چوبی 3 یا 4 طبقه ای بخرید و یا اینکه اگر خودتان در این امر به اندازه کافی مهارت دارید آن را بسازید، می توانید تعداد زیادی کاکتوس با گلدان های زیبا بر روی آن قرار دهید. هم چنین می توانید با استفاده از نورپردازی دقیق و اصولی نیز استند گل خود را به مرکز توجه خانه تبدیل نمایید.

استفاده از استند برای تزئین خانه با کاکتوس

 

استفاده از قاب عکس های بلا استفاده

ایده ی دیگری که برای تزئین خانه با کاکتوس به شما پیشنهاد می دهیم، به کار گیری قاب عکس های قدیمی و بلا استفاده نیز می باشد. برای این کار می بایست فرم قاب عکس ها را جدا کرده و آن ها را با رنگ دلخواه و به سلیقه ی خود رنگ آمیزی نمایید. پس از این که کار رنگ آمیزی تمام شد با استفاده از یک عدد تخته قسمت زیرین قاب را کامل بپوشانید و آن را درز گیری کنید. سپس می توانید با استفاده از آب بندی کردن کل قاب از نشت آب و خاک ممانعت به عمل آورید. اکنون می توانید با استفاده از یک توری با سوراخ های کوچک که گل ها از آن عبور نکنند خاک داخل قاب را بپوشانید و با چسب محکم نمایید. پس از اینکه قاب را آماده کردید گل ها را از گلدان ها خارج کنید و ریشه ها را از میان تور رد کرده و در داخل خاک قرار دهید. این نکته را مد نظر قرار دهید که حتما گل ها به صوره فشرده در کنار یکدیگر قرار گیرند تا در صورت نصب نمودن تابلو بر روی دیوار گل ها از تابلو جدا نشوند و بر روی زمین نیفتند.

 

 

آکواریوم خشک

آکواریوم خشک یک ایده ی ناب، خاص و زیبا جهت تزئین منزل شما با کاکتوس می باشد. شما می توانید با تهیه ی یک آکواریوم شیشه ای محیط را برای رشد کاکتوس های خود فراهم نمایید. بهتر است که در این امر از بوته های خشک و سنگ های بیابانی نیز استفاده کنید. در هر گوشه از آکواریوم کاکتوس هایی با اندازه متفاوت نیز بکارید. به طوری که از یکدیگر فاصله داشته باشند. هم چنین می توانید از پایه هایی با فلز های صیقل خورده که موجب نگهداری آکواریوم می شود بهره بگیرید.

آکواریوم خشک

 

 

مطالب مرتبط