فرش ها را با آویزان كردن از روی دیوار خانه به کارهای هنری تبدیل کنید

آویزان کردن فرش ها

فرشی گران بها دارید  که می خواهید به نمایش بگذارید ، اما نمی خواهید فرسوده شود؟ شاید در سفر به تبریز یا شیراز فرش زیبایی را انتخاب کرده باشید ، اما نمی خواهید فرش گران قیمت خود را که در حال حاضر دارید جایگزین کنید. یا شاید فقط فکر می کنید ، که فرش  روی دیوار خانه عالی تر عمل می کند . انگیزه شما هرچه باشد ، چند دلیل وجود دارد که شما می توانید فرش خود را به جای اینکه روی زمین بگذارید ، روی دیوار آویزان یا قاب كردن کنید . سوال این است که چگونه این کار را انجام می دهید؟

 

به چند روش می توانید فرش خود را به دیوار آویزان کنید. روشی که انتخاب می کنید به اندازه و وزن فرش ، محلی که در آن آویزان است و ترجیح شخصی شما بستگی دارد. در زیر دو روش متداول برای آویختن فرش به دیوار را بیان کردیم.

 

روش 1: نوار چسب

در حال حاضر استفاده از نوار چسب برای آویختن فرش منطقه خود به دیوار روشی است که بسیاری از موزه ها ترجیح می دهند. این روش را می توان با موفقیت و بدون آسیب رساندن به فرش ، روی فرش های سنگین وزن به کار برد.

 

نوار Velcro از دو نوار جداگانه تشکیل شده است: نوار قلاب و نوار حلقه ای. نوار قلاب قسمت سفت است و نوار حلقه ای قسمت نرم و مبهم است.

 

وصل کردن فرش

نوار حلقه ای باید در پشت فرش شما ، در امتداد لبه بالایی دوخته شود. اگر فرش شما یک تکه دست بافت خاص یا فرشی با ارزش است ، توصیه می شود از نواری از ماسلین یا بوم ساده و سفید نشده که عرض آن از نوار Velcro بیشتر است استفاده شود تا از آسیب دیدن فرش با نوار Velcro یا مواد دیگر جلوگیری شود. ابتدا نوار حلقه Velcro را به نوار ماسلین بدوزید ، سپس ماسلین را به فرش بدوزید.

 

اگر فرش شما دست ساز است ، باید ماسلین را با استفاده از دوخت به فرش بدوزید تا از آسیب دیدن فرش جلوگیری شود. برای پنهان کردن دوخت ، از یک نخ پنبه ای سنگین که نزدیک به رنگ فرش شما است استفاده کنید و سوزن را بین الیاف فرش با دقت هدایت کنید.

 

وصل کردن به دیوار

نوار قلاب ممکن است به یک تکه چوب نازک و مستقیم که به اندازه عرض فرش شما است منگنه شود. سپس این قطعه چوب ممکن است به دیوار نصب شود ، و فرش با اتصال دو نوار Velcro متصل شود.

 

چوب خام و تصفیه نشده هرگز نباید با فرش تماس پیدا کند. استفاده از ماسلین یا بوم همانطور که در بالا توضیح داده شد از بروز این امر جلوگیری می کند. با این حال ، اگر از نوار ماسلین یا بوم استفاده نکرده اید ، اطمینان حاصل کنید که قطعه چوب مهر و موم شده است.

 

برای فرشهای بزرگ و سنگین ، این روند ممکن است چندین بار تکرار شود ، به طوری که سه یا چهار نوار چوب به صورت عمودی روی هم قرار گرفته و هر چند سانتی متر، برای کمک به تحمل وزن فرش وجود دارد. متناوباً ، می توان از نوارهای Velcro به روش فوق در اطراف محیط فرش استفاده کرد. با این حال ، این روش برای اندازه گیری و قرار دادن چوب به دقت زیادی نیاز دارد تا از کمانش یا کشش فرش جلوگیری شود.

 

 

روش 2: آویزان كردن فرش به دیوار با میله پرده

روش دوم آویزان كردن فرش به دیوار شامل استفاده از میله پرده است. یک پوشش پنبه ای سنگین ممکن است به پشت فرش دوخته شود (در صورت آویختن فرش دستباف یا عتیقه ای ، باید آن را با دست بدوزید) تا یک لوله ایجاد شود ، که می توان میله پرده را از طریق آن وارد کرد. ابن لوله باید نزدیک به بالای فرش وصل شود. سپس میله می تواند روی براکت های مناسب روی دیوار نصب شود.

 

اگر فرش شما عتیقه است و / یا با ارزش است ، ابتدا یک تکه ماسلین سفید نشده را به فرش وصل کنید تا در زیر پوشش قرار گیرد و از تماس میله با فرش جلوگیری کند.

 

میله مورد استفاده باید آنقدر محکم باشد که بتواند وزن فرش را تحمل کند و در وسط خم نشود. برای یک لمس تزئینی ، میله را چند اینچ فراتر از هر لبه فرش امتداد دهید ، و درب آن را با نرده های زینتی بپوشانید. یا ، برای پنهان کردن میله و براکت ها ، میله می تواند کمی کوتاهتر از عرض فرش باشد ، در حالی که براکت ها با لبه های داخلی فرش هم تراز شده اند ، به طوری که فرش از جلو آویزان می شود.

 

چند نکته مهم

صرف نظر از اینکه کدام روش را برای آویختن فرش خود به دیوار انتخاب می کنید ، نکات مهمی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. این که حاشیه را به نمایش بگذارید یا آن را در پشت فرش پنهان کنید ، به خود شما بستگی دارد.

 

  • هشدار

فرش ها هرگز نباید مستقیماً در بالا یا نزدیک منبع گرمایی (مانند دریچه گرمایش یا شومینه) آویزان شوند. همچنین هرگز نباید آنها را با میخ زدن یا دوختن آنها به دیوار آویزان کرد. وزن فرش که کشیده می شود ، باعث ایجاد استرس در الیاف می شود و به فرش آسیب جبران ناپذیری می زند.

مطالب مرتبط