ایده ها و نکات تزئین شومینه

تزئین شومینه

دیوارهای شومینه غالباً نقطه کانونی اتاقهایی هستند که در آن وجود دارند . این مقاله را بخوانید تا بدانید ه چگونه با استفاده از این ایده های تزئینی شومینه ، بیشترین بهره را ببرید. همانند هر نمایشگر خانگی ، صفحه نمایش شومینه به مقدار مشخصی تعادل و تناسب نیاز دارد. فقط موارد را به صورت تصادفی قرار ندهید. مهم نیست که چه چیزی را روی آن قرار داده اید ، نکات زیر را در تزئین شومینه  بخاطر داشته باشید.

 

نکات تزئینات شومینه

این دستورالعمل های ساده به شما کمک می کند تا در تصمیمات دکوراسیون روتختی خود متفکر باشید.

 

تنوع: از مواردی با اشکال و اندازه های مختلف استفاده کنید. با موارد بلندتر در پشت شروع کنید و در ادامه کار از وسایل کوچکتر نیز استفاده کنید.

 

لایه بندی: از لایه روی وسایل در مقابل یکدیگر نترسید – این کار باعث ایجاد عمق می شود. به یاد داشته باشید ، موارد موجود در پیش زمینه باید با موارد پشتی همپوشانی داشته باشند تا هیچ موردی پنهان نشود.

 

تقارن: فرمول امتحان شده و واقعی که همیشه جواب می دهد این است که یک مورد بزرگ را در وسط قرار دهید (مانند یک کاسه گل) و سپس هر طرف را با موارد منطبق کنار بگذارید (ایجاد یک تصویر آینه ای).

 

اعداد فرد: هنگام استفاده از چند مورد ، همیشه از تعداد عجیب و غریب آنها استفاده کنید. به عنوان مثال ، سه شمعدان به جای دو ، یا پنج گلدان گل به جای چهار عدد. این تقریباً در مورد همه چیز در تزئینات صدق می کند : وقتی صحبت از گروه بندی تزیینات می شود ، این ترتیب را امتحان کنید.

 

ظرافت: برای ظاهری رسمی ، دکورها را با وسایل متناسب در هر طرف لنگر دهید. به عنوان مثال ، امتحان کنید و ببنید یک جفت مجسمه در کنار چه چیزی جالب تر خود را نشان خواهد داد .

 

اتصال: سعی کنید از مجموعه ای کاملا تصادفی از موارد استفاده نکنید. مواردی را پیدا کنید که از نظر رنگ ، سبک یا مضمون مکمل یکدیگر باشند. اشیا باید به طریقی به یکدیگر متصل شوند.

 

تناسب: تعادل به معنای همخوانی همه قطعات نیست. چندین مورد از وزن سبک در یک طرف را می توان با یک مورد از لحاظ وزنی از طرف دیگر متعادل کرد.

 

فوکوس : برای ایجاد تمرکز و جلب توجه به یک قطعه ، یک مورد بزرگ را در مرکز آن قرار دهید.

 

از ازدحام زیاد پرهیز کنید: آنقدر اشیا را روی لبه های شومینه خود نگذارید که در نهایت بهم ریخته به نظر برسد. به اشیا اتاق جای تنفس بدهید  تا هم زیباتر به نظر برسند و هم از گرم شدن آن در کنار شومینه جلوگیری کنید.

 

برخی از این ایده های تزئین  شومینه ، به ویژه آنهایی که با تعادل و تناسب سر و کار دارند ، گیج کننده به نظر می رسند ، اما در واقع اینگونه نیستند. اگر چیزی در دکوراسیون شما به خوبی کار نمی کند ، متوجه آن خواهید شد . فقط کافی است به آزمایش ادامه دهید تا جایی که متوجه شوید که چشم شما از دیدن آن خوشایند است. نکته بسیار مهمی که باید بخاطر بسپارید این است که هیچ نمایشگری دائمی نیست. همیشه می توانید کارها را جابجا کرده و با تنظیمات بازی کنید.

 

 

وسایل عالی برای تزئین شومینه

 

نمی دانید از چه وسایلی برای زیباتر کردن شومینه خود استفاده کنید ؟ در اینجا چند ایده وجود دارد:

 

  • قاب عکس
  • شمعدان
  • تندیس ها
  • گلدان
  • ساعت
  • جعبه های تزئینی
  • عکس های چاپی قاب شده ، نقاشی ها و آینه ها (برای ظاهری گاه به گاه آنها را به دیوار پشتی تکیه دهید ، سپس قطعات کوچکتر را جلوی آنها لایه بندی کنید)
  • بشقاب های تزئینی (روی پایه)
  • جعبه های سایه با وسایل جالب که روی آنها سوار شده است.

مطالب مرتبط