نحوه ی ست کردن پرده و مبل

نحوه ی ست کردن پرده و مبل

ست کردن پرده و مبل از مهم ترین و البته سخت ترین قسمت های مرتبط به دکوراسیون داخلی منزل شما می باشد که تنها کمی بی‌ دقتی در انتخاب آن می‌تواند ظاهر خانه‌ تان را دگرگون سازد. به کار گیری رنگ های متناسب برای پرده‌ ها که با رنگ مبلمان‌ شما هم‌ خوانی داشته باشد، از اهمیت زیادی برخوردار است. در نظر گرفتن سبک دکوراسیون داخلی منزل شما به همراه نوع و جنس پارچه مبل و جزئیاتی که در نشیمن خانه به کار برده‌اید، تاثیر زیادی در این امر دارد.

 ست کردن پرده و مبل

 

نکات مهم ست کردن پرده و مبل

قبل از آنکه رنگ پرده های نشیمن را انتخاب کنید می بایست در رابطه با هماهنگ بودن آن با دکوراسیون داخلی منزل خود کمی فکر کنید. رنگ و مدل پرده‌ های اتاق نشیمن نقش بسیار زیادی در زیبایی منزل شما دارند. بهتر است بدانید که جنس و بافت و نوع سبک و رنگ پرده شما باید با مبلمان به کار رفته در منزل هماهنگ باشد و ترکیبی زیبا و چشم‌ نواز را به وجود بیاورد. ست پرده با مبل به این معنا نیست که برای رنگ پرده‌هایتان رنگی درست مشابه مبلمان انتخاب کنید و یا از جنس پارچه مبلمانتان برای پرده نیز استفاده کنید بلکه می بایست هارمونی و هماهنگی مناسبی بین رنگ پرده و مبل‌ هایتان باشد که جلوه زیبا تر و چشم نواز تری به منزل شما ببخشد.

نکات مهم ست کردن پرده و مبل

 

این نکته را به یاد داشته باشید که شما نمی توانید مبل هایتان را به پرده فروشی ببرید و رنگی دقیق شبیه به آن برای پرده‌ هایتان انتخاب کنید. بهتر است از رنگ‌ هایی با طیف رنگی مشابه استفاده نمایید و اگر به پارچه‌ های طرح دار علاقه مند هستید، سعی کنید طرح‌ هایی را برگزینید که با طرح پارچه مبلمان شما هارمونی داشته باشد.

 

یکی دیگر از راه کارهای جذاب برای ست کردن پرده و مبل این است که از پارچه‌ های پرده‌ تان چند عدد کوسن برای مبلمانتان تهیه کنید و با این کار هماهنگی بی‌نظیر بین پرده و مبلمانتان به وجود بیاورید.

 

 

بهتر است که مدل پرده های خود را در رنگی خریداری نمایید که طبق اصولی که گفته شد، با مبلمانتان ست باشد. بهتر است چند نمونه پارچه با خود به منزل بیاورید تا بهترین ست پرده با رنگ مبل را انتخاب نمایید. اگر مبلمان شما دارای طرح و نقش است، پرده‌ ای ساده و تک رنگ انتخاب کنید. یا اگر مبلمان ساده و تک رنگی دارید، سعی کنید پرده‌ ای طرح دار خریداری نمایید تا به نقطه کانونی خانه‌ تان تبدیل شود. از آنجا که پرده‌ ها بخش زیادی از دیوار‌ ها را اشغال می‌کنند، از انتخاب طرح‌ های بسیار شلوغ پرهیز کنید زیرا ممکن است در پذیرایی شما موجب ایجاد اختشاش شود. رنگ پایه‌ی پرده‌ی شما می بایست یکی از همان سه رنگی باشد که در مبلتان پیدا می‌شود. سعی کنید حداقل یک رنگ را میان مبل و پرده‌تان هماهنگ انتخاب کنید.

ست پرده با مبل
اگر جزو طرفداران فضاهایی با حس و حال کلاسیک و آرامش بخش هستید، بهتر است که تنالیته رنگ های گرم را به کار بگیرید. از ترکیب تمام رنگ هایی که انتخاب کرده اید، در جزئیات پرده و مبلمان بهره ببرید. در سبک کلاسیک جهت عمق دادن به فضا تمام رنگ ها در بافت ها و شکل های مختلف می توانند در منزل شما تکرار شوند. در این صورت فضای کلاسیک زیبایی را می توانید در منزل خود تجربه کنید. 

مطالب مرتبط