5 نکته اساسی برای مرتب نگه داشتن پیشخوان آشپزخانه

مرتب نگه داشتن پیشخوان آشپزخانه

پیشخوان های آشپزخانه اغلب به یکی از دو روش پیش می روند. اگر پیشخوان کوچکی داشته باشید ، ممکن است زمان نسبتاً زیادی را با ابراز تاسف از اینکه چه مقدار کمی از وسایل در آن جای می گیرد ، صرف کنید. اگر پیشخوان شما جادار باشد ، ممکن است شکایت کنید که به عنوان یک بخش بهم ریخته عمل می کند. در اینجا پنج نکته برای کمک به شما در مرتب و تمیز بودن پیشخوان آشپزخانه خود ، صرف نظر از اندازه آن آورده شده است.

 

پیشخوان ها را تمیز نگه دارید

قفسه بندی در آشپزخانه

همیشه سعی کنید پیشخوان آشپزخانه خود را تا حد ممکن روشن نگه دارید. به عنوان مثال ، اجازه ندهید حوله های کاغذی و و وسایلی که با آن ها کار نداریم این فضا را اشغال کنند. در عوض ، آنها را بالای یخچال یا کابینت ها قرار دهید ، یا آنها را از یک نگهدارنده متصل به دیوار آویزان کنید. به همین ترتیب ، موارد مربوط به سینک ظرفشویی ، مانند اسفنج و صابون ظرف ، گاهی اوقات می توانند در توری هایی قرار بگیرند که برای آزاد شدن فضای پیشخوان به داخل سینک ظرفشویی می روند. علاوه بر این ، اگر مواد غذایی یا لیست کارهای خود را در پیشخوان نگه دارید ، در عوض یک قلم و کاغذ را با پشت چسبنده در نظر بگیرید که به یخچال بچسبد. و اگر برای آشپزخانه شما مقدور است ، قفسه هایی را برای ذخیره سازی نصب کنید تا فضای پیشخوان آزاد شود.

 

 

یک کاسه ناخواسته نگه دارید

تمیز کردن پیشخوان آشپزخانه

اگر در آخر پیشخوان آشپزخانه شما مخزن دستمال کاغذی ، کاغذها و سایر موارد تصادفی خانگی است ، یک کاسه یا سطل آشغال در گوشه ای از پیشخوان قرار دهید تا همه چیزها را در آن نگه دارد. هر هفته یا بیشتر ، این مجموعه را مرتب کنید و وسایل را در جای مناسب خود قرار دهید. همچنین ممکن است برای جلوگیری از انباشته شدن شلوغی پیشخوان ، برخی از عادات سازمانی جدید مانند استفاده از نگهدارنده نامه اختصاصی یا شیشه  را برای تغییر را در نظر بگیرید.

 

شیشه ها را در آغوش بگیرید

قوطی های شیشه ای

می توانید غذاهای خشک ، حبوبات  و تقریباً هر چیز دیگری را در ظرف های سنگی و ظروف دیگر روی پیشخوان خود ذخیره کنید. فقط اگر مواد غذایی را در آنها نگهداری می کنید ، از محکم بسته شدن ظروف اطمینان حاصل کنید. نگهداری وسایل در ظروف به راحتی در دسترس بودن آنها کمک می کند و به شما امکان می دهد از هرگونه بسته بندی ناخوشایند یا حجیم خلاص شوید. کافی است همان نوع ظروف یا همانهایی را که هنگام قرار گرفتن در کنار هم خوب به نظر می رسند ، انتخاب کنید و برای ظاهری منظم ، آنها را در پیشخوان خود قرار دهید. آنها را به سمت دیوار یا صفحه عقب فشار دهید تا فضای جلوی پیشخوان شما تمیز باشد.

 

از حافظه عمودی استفاده کنید

 شیشه ای برای نگهداری ظروف

به جای شلوغ کردن یک کشو با وسایل آشپزی بزرگ و با شکل نامنظم ، مانند کفگیر و صافی ، اینگونه ابزارها را به صورت ایستاده در گلدان ، شیشه یا ظرف دیگر روی پیشخوان آشپزخانه خود نگهداری کنید. در صورت نیاز ، قابل مشاهده و آسان است. بعلاوه ، انتخاب یک ظرف تزئینی ارزش زیبایی شناختی به این روش سازماندهی عملی می بخشد. شما همچنین می توانید ظروف تخت را از این طریق ذخیره کنید که دیگر نیازی به تقسیم کشو نخواهد داشت. و به راحتی می توانید ظرف پر از کارد و چنگال را برای صرف وعده های غذایی معمولی روی میز قرار دهید.

 

فضای پیشخوان  را تقسیم کنید

پیشخوان آشپزخانه به چند بخش تقسیم شده است

برای نظم بخشیدن به امور ، پیشخوان آشپزخانه خود را از نظر ذهنی به چند قسمت تقسیم کنید. به عنوان مثال ، بخشی نزدیک به محلی که می خورید می تواند ظرف میوه شما را در خود نگه دارد در حالی که بخشی در کنار اجاق گاز می تواند ظروف پخت و پز و ادویه جات اغلب استفاده شود. به این ترتیب ، هر موردی که روی میز خود قرار دهید جای خود را خواهد داشت که به راحتی می توانید آن را پیدا کنید. و سازماندهی استراتژیک از این قبیل می تواند ظاهری آراسته در آشپزخانه شما ایجاد کند.

مطالب مرتبط