نحوه استفاده از جوش شیرین در لباسشویی

جوش شیرین در لباسشویی

همان جعبه جوش شیرین (بی کربنات سدیم) که در یخچال خود دارید نیز یک روش ارزان برای از بین بردن بوی بد لباس ، تقویت مواد شوینده و سفید کننده ، نرم کردن لباس ها ، تمیز کردن اتو و شوینده لجن های  روی لباس ها است. استفاده از جوش شیرین در لباسشویی  در هر دو واشر استاندارد و با بازدهی بالا ، یکی از بهترین محصولات برتر (به همراه سرکه سفید مقطر ) است که با کاهش وابستگی به مواد شیمیایی ، لباس های شسته شده را تمیز و ایده آل می کند.

 

 

بنابراین ، استفاده از جوش شیرین در لباسشویی  چه کاری می تواند انجام دهد؟

  • بوی لباس های شسته شده را کاهش داده و از بین ببرید
  • عملکرد شوینده و سفید کننده را تقویت کنید
  • پارچه ها را به طور طبیعی نرم کنید
  • اتوی لباس را صاف و  تمیز کنید
  • غبارهای اضافی روی پارچه ها و لباس ها را کنترل کنید

 

بوی لباسشویی را کاهش داده و از بین ببرید

بوی لباسشویی را کاهش داده و از بین ببرید

بوی بدن لباس و پارچه های ما ناشی از باکتری است. مولکول های شوینده سلول های باکتری موجود در پارچه هایی را که باید از بین بروند ، را تقریبا نابود می کنند ، با این حال ، شوینده های ارزان قیمت که حاوی آنزیم های سخت کوش برای مقابله با باکتری ها نیستند ، برای کارایی موثرتر نیاز به افزایش مواد دارند.

 

جوش شیرین با نگه داشتن بیش از حد اسیدی یا قلیایی بودن آن ، به تنظیم سطح pH در آب واشر کمک می کند. با افزودن 1/2 فنجان جوش شیرین به هر بار لباسشویی ، مواد شوینده می توانند موثرتر عمل کرده و باکتری ها را کاهش دهند.

 

برای مشکلات بوی سنگین مانند تعریق زیر بغل یا بوی محیطی مانند دود سیگار ، از جوش شیرین و آب به عنوان راه حلی قبل از خیساندن استفاده کنید. 1 فنجان یا 2 فنجان جوش شیرین را در مقداری آب گرم حل کنید. وان واشر یا یک سینک بزرگ را با آب خنک پر کنید و جوش شیرین محلول را به ماشین شوییتان اضافه کنید. لباسهای بسیار کثیف یا کثیف خود را اضافه کرده و اجازه دهید تا یک شب خیس بخورد و سپس طبق معمول بشویید.

 

اگر لباس هایی دارید که نیاز به طراوت دارند و قابل شستشو نیستند ، آنها را در یک تشت مهر و موم مانند یک وان ذخیره با یک جعبه باز جوش شیرین قرار دهید. بگذارید حداقل 24 ساعت بماند – این مقدار ماندن  برای کمک به از بین بردن بوها بهتر است .

تقویت کننده عملکرد سفید کننده و مواد شوینده

جوش شیرین با سفید کننده

سفید کننده کلر غالباً برای کمک به از بین بردن بو و کثیفی های عمومی در لباسشویی ما استفاده می شود. در آبی که بیش از حد اسیدی یا قلیایی باشد ، سفید کننده برای کار موثرتر نیاز به تقویت دارد. با افزایش خواص تمیز کنندگی آن ، ممکن است بتوانید از مواد سفید کننده کمتری استفاده کنید تا به همان نتایج برسید ، در هزینه های خود صرفه جویی کرده و تأثیر مواد سفید کننده بر محیط را کاهش دهید.

 

افزودن 1/2 فنجان جوش شیرین به همراه هر 1/2 فنجان سفید کننده (حتماً در زمان مناسب مایع سفید کننده را اضافه کنید) ، به تنظیم سطح pH آب کمک می کند ، با این محلول خانگی ،  سفید کننده برای کاهش باکتری ها و شل شدن کثیفی ها از روی لباس موثر تر کار می کند.

 

حتی اگر از سفید کننده کلر استفاده نمی کنید ، آن 1/2 فنجان جوش شیرین باعث افزایش عملکرد هر مواد شوینده ای می شود. این مسئله به ویژه در صورت داشتن آب سخت یا استفاده از مواد شوینده با قیمت مناسب یا پایی ن بسیار مهم است. جوش شیرین خشک باید قبل از افزودن لباس به  لباسشویی کثیف به وان واشر خالی اضافه شود.

 

نرم کننده طبیعی پارچه

جوش شیرین در لباسشویی

جوش شیرین با نگه داشتن بیش از حد اسیدی یا قلیایی بودن آن ، به تنظیم سطح pH در آب شستشوی واشر کمک می کند. افزودن 1/2 فنجان جوش شیرین به هر چرخه شستشو به عنوان تعادلی باعث می شود تا مواد شوینده یا مواد معدنی در آب به حالت تعلیق درآید و از رسوب مجدد آنها روی لباس هایی که باعث سفتی لباس می شوند ، جلوگیری کند.

 

به عنوان یک ماده معدنی طبیعی ، جوش شیرین نسبت به نرم کننده های پارچه ای مصنوعی با اسانس های بودار و غیرطبیعی  ، نسبت به محیط زیست مهربان تر است. این امر همچنین باعث می شود که گزینه مناسبی برای افرادی باشد که پوست حساس و آلرژی دارند. بر خلاف نرم کننده های پارچه ای مصنوعی که می توانند در پوشش ضد آتش روی لباس خواب کودکان تداخل ایجاد کنند ، از جوش شیرین می توان با خیال راحت استفاده کرد.

تمیز کننده اتو

تمیز کردن اتو با جوش شیرین

جوش شیرین ساینده ملایم طبیعی است. برای از بین بردن رسوبات نشاسته ای و سوزانده شده از روی صفحه آهن خنک ، یک خمیر جوش شیرین و آب را مخلوط کنید. با استفاده از یک پارچه سفید ، خمیر را روی سطح اتو بمالید. برای تجمع خمیر درست شده جوش شیرین با آب ، از پارچه استفاده کنید تا به آرامی آن را روی سطح اتوی خود پخش کرده و این کار را تکرار کنید تا خمیر از بین برود. کار را با پاک کردن صفحه با یک پارچه مرطوب با سرکه سفید مقطر تمام کنید.

 

اتو شما به راحتی روان می شود و اتو کردن را بسیار راحت تر می کند و هیچ رسوبی را برای شما باقی نخواهد گذاشت.

 

شستشوی واشر را کنترل کنید

واشر سرریز

لجن زیاد از ماشین لباسشویی در مجله میچینم خنده دار به نظر می رسد اما وقتی برای شما در لباسشویی اتفاق می افتد خیلی سرگرم کننده نیست.  اگر به اشتباه از مواد شوینده معمولی یا سطح پایین لباسشویی به جای مواد شوینده HE و قوی استفاده کنید ، به مرور خواهید دید که آن لجن ها شروع به جریان می کنند.

 

اگر این اتفاق افتاد ، واشر را خاموش کنید و جعبه جوش شیرین خود را در دست بگیرید. مستقیم روی لجن بپاشید تا سریع از بین برود . جوش شیرین مقداری از رطوبت را جذب می کند و تمیز کردن آن آسان تر خواهد بود.

مطالب مرتبط