نحوه تمیز کردن فضای داخلی اتومبیل

تمیز کردن فضای داخلی اتومبیل

همه ما بوی ماشین جدید را دوست داریم. تمیز کردن فضای داخلی اتومبیل شما ممکن است آن بوی اتومبیل جدید را بازنگرداند ، اما مطمئنا کیفیت هوا را در حال رانندگی بهبود می بخشد. شستن پنجره ها ، خلاص شدن از شر سطل زباله و بهم ریختگی و تمیز کردن فرش و صندلی ها باعث راحتی نفس کشیدن می شود و حتی می تواند مهارت های رانندگی شما را بهبود بخشد.

 

جزئیات حرفه ای می تواند بسیار پرهزینه باشد ، اما فقط با استفاده از چند وسیله ای که احتمالاً در دست دارید و زمانی کوتاه ، می توانید فضای داخلی اتومبیل خود را مانند موارد مثبت تمیز کنید.

 

چند وقت یکبار فضای داخلی ماشین خود را تمیز می کنید ؟

اینکه چند وقت یکبار باید یک ماشین تمیز شود به شرایط رانندگی ، نحوه استفاده از وسیله نقلیه ، تعداد مسافران و تعداد دفعات رانندگی شما بستگی دارد.

 

در بحث نگهداری اتومبیل همیشه ایمنی در اولویت است. شیشه های داخلی باید حداقل ماهانه تمیز شوند یا وقتی که آلاینده مانع از توانایی دیدن واضح وسایل نقلیه دیگر می شود. سطل زباله و آشغال باید از تخته کف و داشبورد راننده خارج شود . برای بیشتر رانندگان ، حداقل دو بار در سال باید تمیزکاری داخلی انجام شود. حفظ فضای داخلی در بهترین شکل به ماندگاری بیشتر خودرو و حفظ ارزش خود در هنگام فروش آن کمک می کند.

 

آنچه شما نیاز دارید

 

تدارکات

  • کیسه زباله
  • پاک کننده پنجره بدون آمونیاک یا سرکه سفید مقطر
  • مایع ظرفشویی
  • ضد عفونی دستمال مرطوب
  • آب
  • دستمال توالت
  • سفید کننده مبتنی بر اکسیژن (اختیاری)
  • پاک کننده چرم (اختیاری)
  • پاک کننده اثاثه یا لوازم داخلی (اختیاری)
  • جوش شیرین

 

ابزارها

  • جاروبرقی
  • پارچه های میکروفیبر
  • گوش پاک کن
  • اسفنجی
  • برس اسکراب موی سفت
  • سطل
  • شیلنگ باغ (اختیاری)
  • داستر
  • مسواک قدیمی


دستورالعمل های تمیز کردن فضای داخلی اتومبیل

 

زباله ها را جمع کنید

قبل از اقدام به تمیز کردن ، همه زباله ها را از تخته کف ، نگهدارنده های فنجان ، و جیب های در و صندلی جمع کنید و آنها را بازیافت یا دور بیندازید. صندلی های ماشین ، اسباب بازی ها و سایر مواردی که در ماشین مانده اند را بردارید.

جمع آوری زباله از ماشین شما

 

تشک های کفی را برای تمیز کردن بردارید

کفی اتومبیل اغلب یکی از نامرتب ترین مناطق داخلی است. اگر آنها را از اتومبیل بردارید ، تمیز کردن آنها بسیار راحت تر است. قبل از شروع تمیز کردن ، به هر کفی  تکان یا جاروبرقی خوبی بدهید.

 

برای کفی لاستیکی ، وینیل یا سیلیکونی ، از شلنگ برای شستشوی خاک اضافی استفاده کنید. یک محلول آب گرم و چند قطره مایع ظرفشویی را در یک سطل مخلوط کنید. یک برس اسکراب را به محلول آغشته کرده و کفی ها را تمیز کنید. قبل از قرار دادن دوباره کفی در ماشین ، خوب بشویید و اجازه دهید تا در هوا خشک شود.

از بین بردن تشک های کثیف ماشین

 

پنجره و آینه داخلی را تمیز کنید

از یک پارچه میکروفیبر و یک پاک کننده پنجره تجاری بدون آمونیاک (آمونیاک می تواند به پلاستیک های داخلی آسیب برساند) در یک بطری اسپری برای از بین بردن تیرگی پنجره های داخلی استفاده کنید. پنجره ها را کمی پایین بیاورید و از بالای پنجره شروع کنید و  هر لکه ای را بگیرید. اگر شیشه های رنگی دارید ، برچسب محصول تمیزکننده را بخوانید تا مطمئن شوید برای پنجره های شما ایمن است.

تمیز کردن آینه های ماشین

نکته : با مخلوط کردن محلول یک به یک سرکه سفید مقطر و آب ، تمیز کننده شیشه خود را بسازید .

 

کنسول مرکزی را تمیز کنید

کنسول وسط معمولاً شامل جا لیوان هایی است که ممکن است کثیف شوند. اگر جای لیوان قابل جدا شدن است ، اجازه دهید در مقداری آب گرم و کمی مایع ظرفشویی خیس بخورد. کار را با پاک کردن آن با یک پارچه نرم و خوب و شستشو با آب تازه به پایان برسانید. کنسول را خشک کرده و دوباره مونتاژ کنید.

 

برای تمیز کردن چرخ دنده و سایر کنترل ها ، از یک پارچه میکروفیبر تمیز استفاده کنید که فقط کمی مرطوب باشد. برای رسیدن به گوشه های تنگ ، از یک مسواک قدیمی ، پنبه مرطوب و یا یک حوله کاغذی مرطوب را به نوک چاقو یا پیچ گوشتی  بپیچید.

تمیز کردن کنسول مرکزی

 

داشبورد را تمیز کنید

با استفاده از گردگیر ، هرچه گرد و غبار از داشبورد را پاک کنید و سواب های پنبه ای پاک کنید و سپس به فضای کوچک اطراف دریچه ها و دستگیره ها وارد شوید. پس از گردگیری ، از یک پارچه میکروفیبر کمی مرطوب استفاده کنید تا هرگونه آلودگی و اثر انگشت را از بین ببرید.

تمیز کردن داشبورد

 

نکته : برای رسیدن به قسمت باریک داشبورد در جایی که به شیشه جلو می پیوندد ، یک پارچه میکروفیبر کمی مرطوب را به دور خط کش بپیچید.

 

فرمان را ضد عفونی کنید

دستگیره های فرمان و تعویض دنده از مهمترین نقاطی است که در یک ماشین میکروب را به خوبی جذب می کنند . برای پاک سازی میکروب ها و باکتری ها از یک دستمال ضدعفونی کننده استفاده کنید. سپس با یک پارچه میکروفیبر تمیز خشک کنید.

ضد عفونی کردن فرمان

 

صندلی های اتومبیل چرمی تمیز

اگر صندلی های اتومبیل چرمی دارید ،  گرد و غبار و آلودگی دوخت و ناحیه اتصال پشتی و صندلی های پایین را با دقت پاک کنید. هر صندلی را با یک تمیز کننده چرمی تجاری یا محلول آب و صابون پاک کنید.

 

بعد از تمیز کردن صندلی ، ممکن است بخواهید از یک نرم کننده چرمی برای بازیابی لطافت و درخشش استفاده کنید.

جاروبرقی صندلی های ماشین

 

صندلی های ماشین پارچه ای تمیز

برای صندلی های پارچه ای اتومبیل ، جارو برقی هر صندلی را به خوبی شروع کنید. مناطق دارای لکه های زیاد را با کمی تمیزکننده یا لوازم داخلی تمیز کنید و یا دستورالعمل های مربوط به نوع خاصی از لکه ها را دنبال کنید . برای لکه های رنگی ، یک خمیر سفید کننده پایه اکسیژن و کمی آب درست کنید. خمیر را روی محل لکه شده بمالید و بگذارید حداقل یک ساعت قبل از جارو برقی باقی بماند.

 

پس از از بین بردن لکه های سنگین ، دستورالعمل های موجود در پاک کننده مبلمان را تمیز کنید تا کل صندلی تمیز شود.

 

در صورت لزوم مراحل را تکرار کرده و اجازه دهید تا صندلی ها در هوا خشک شوند.

تمیز کننده مبلمان خانگی

 

نکته :

فراموش نکنید که کمربند ایمنی خود را تمیز کنید. برای تمیز کردن بندهای پارچه ای از پاک کننده مبلمان استفاده کنید تا لکه ها  پاک شود. اتصال دهنده های فلزی و بست های قالب خورده را با یک پارچه میکروفیبر مرطوب پاک کنید.

 

فرش داخلی را جارو برقی و تمیز کنید

یکی از آخرین مراحل جاروبرقی فرش ماشین است. با انجام آخرین کار ، تمام بقایای سایر کارها از بین خواهد رفت. اگر لکه هایی روی فرش وجود دارد ، از یک قالیشویی تجاری استفاده کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید.

جاروبرقی کردن فضای داخلی

 

صفحات درب را تمیز کنید

پانل های درب ممکن است ترکیبی از فرش و وینیل یا چرم باشد. با استفاده از یک پارچه میکرو الیاف مرطوب ، قسمت های تمیز را پاک کرده و جیب ها را پاک کنید.

تمیز کردن پانل های درب

 

با بوهای سخت مقابله کنید

سرانجام ، اگر ماشین شما هنوز بوی کهنه می دهد ، صندلی های فرش و پارچه را با جوش شیرین خشک بپاشید . بگذارید یک شب بماند و سپس آن را با جاروبرقی جدا کنید.

با بوهای سخت مقابله کنید

همچنین می توانید برای تمیز کردن اتومبیل  خود با قرار دادن مقداری جوش شیرین یا ذغال در یک ظرف پلاستیکی در بسته ، بوها را کنترل کنید . چند شکاف را در درب برش دهید و آن را زیر یکی از صندلی ها قرار دهید. هر دو ماه یکبار آن را تغییر دهید.

مطالب مرتبط