نحوه جابجایی و حمل یخچال در 10 مرحله آسان

حمل آسان یخچال

برای جابجایی و حمل آسان یخچال نیاز به مقداری کار است ، اما اگر تجهیزات ، وقت و برخی کمک های اضافی را داشته باشید ، برای انجام صحیح این کار نیازی به متخصص ندارید. قبل از شروع این 10 مرحله را با دقت بخوانید ، وسایل و همراهان کمک خود را جمع کنید تا بتوانید جابجایی ساده ای در این فرآیند سخت و خطرناک داشته باشید.

 

1. اندازه گیری ، اندازه گیری ، اندازه گیری

قبل از جابجایی وسایل بزرگ ، اندازه گیری مهم است. برای یک حرکت موفق ، باید چیزی را که در حال حرکت هستید ، فضایی را که در آن حرکت می کنید و فضایی را که به آن منتقل می کنید اندازه بگیرید. برخلاف برخی مبلمان ، یخچال را نمی توان جدا کرد تا در درب های باریک یا راهرو جا شود ، بنابراین هر اینچ فضا مهم است.

 

برای بدست آوردن ارتفاع ، عرض و عمق یخچال از یک نوار اندازه گیری استفاده کنید . بعد ، ورودی یا فضای درب را که یخچال باید از آن عبور کند اندازه بگیرید.  اگر فهمیدید که فضای خالی از یخچال و فریزر شما حتی با خارج شدن در نیز خیلی پهن تر است ، ممکن است خوش شانس باشید.

 

2. وسایل را جمع کنید

قبل از شروع به حرکت  دادن و حمل آسان یخچال خود ، همه چیزهایی را که نیاز دارید تهیه کنید. هیچ چیز بدتر از این نیست که شروع به حرکت کنید فقط بدانید که شما طناب کافی ندارید یا دالی (چرخ حرکت دهنده) به اندازه کافی بزرگ نیست. این لوازم را جمع آوری کنید :

 

  • طناب محکم و / یا تسمه های متحرک
  • تمیز کردن وسایل
  • کارتون یا پتو
  • چسب بسته بندی
  • قیچی
  • برچسب های نوشتنی
  • دالی برای جابجایی یخچال (ایده خوبی است که اندازه گیری های یخچال خود را به شرکت اجاره کامیون محلی یا شرکت لوازم مورد نیاز خود منتقل کنید تا آنها بتوانند یک دالی را به اندازه کافی بزرگ اجاره یا به شما بفروشند.)

 

3. محتویات داخل یخچال را جمع کنید

همه وسایل داخل یخچال را از جمله وسایل فریزر خارج کنید . فاسدشدنی ها را از خود دور کنید و وسایلی را که با خود می برید بسته بندی کنید و برای هر چیزی که ممکن است خراب شود از یک یخ محافظ عایق بندی شده استفاده کنید. آهن ربا و سایر وسایلی که روی در یا بالای یخچال هستند را بردارید و بسته بندی کنید.

 

4. یخچال را از برق بکشید

بگذارید فریزر یخ زدایی شود. این بسته به حالت فریزر معمولاً حداقل 6 تا 8 ساعت طول خواهد کشید. بهتر است آن را شب یخ ​​زدایی كنید ، این امر باعث می شود صبح وقت كافی برای تمیز كردن قسمت داخلی آن داشته باشید. در حالی که این کار را انجام می دهید ، چند دقیقه طول می کشد تا فضای داخلی یخچال را به درستی تمیز کنید .

 

5. آنچه می توانید حذف کنید

قفسه ها را جدا کنید ، به خصوص اگر شیشه ای باشند. در صورت تمایل ، کشوهای داخلی یخچال را دربیاورید  . اگر قفسه ها و کشوها را برداشته اید ، آنها را با پتوها، حوله ها یا روزنامه بپیچید تا از آنها در حین حرکت محافظت شود. اگر یخچال و فریزر شما پیچیده است و قفسه ها باید در مکان خاصی قرار بگیرند ، مطمئن شوید که برچسب آنها را زده اید تا بدانید پس از جابجایی چطور داخل آن را جمع کنید.

 

6. سیم را بپیچید و در را محکم کنید

سیم را بپیچید ، آن را محکم کنید تا هنگام حرکت گرفتار نشود.

 

با یک سیم یا طناب محکم ، درها را با طناب یا سیم به  به دور یخچال ببندید. اگر دو در دارید ، درها را محکم بهم ببندید. نوار نیز کار خواهد کرد ، اما فقط به یاد داشته باشید که وقتی نوار را بر می دارید ، ممکن است سطح رنگ یخچال شما آشفته شود.

 

8. یخچال را روی دالی قرار دهید

یخچال را از دیوار دور کنید. دالی را در زیر بلغزانید و یخچال را عمودی نگه دارید (مراقب باشید). بهتر است یخچال را با استفاده از بندهای متحرک به دالی ببندید ، مخصوصاً اگر یخچال را از پله ها پایین می آورید. تسمه های متحرک را می توانید از  فروشگاه های ابزار فروشی خریداری کنید. آنها به راحتی قابل تنظیم هستند و ابزاری عالی برای جابجایی وسایل سنگین هستند.

 

9. آن را به بیرون منتقل کنید

هنگامی که یخچال در موقعیت مناسبی برای جابجایی قرار گرفت ، آن را به عقب برگردانید ، یک نفر در جلو و یک نفر در عقب قرار دارد. در صورت نیاز به کمک ، شخص سوم می تواند به هدایت و بلند کردن یخچال کمک کند.

 

اگر آن را به طبقه پایین منتقل می کنید ، بهتر است ابتدا یخچال را به پایین پله ها منتقل کنید. این کار را آهسته انجام دهید و یک قدم به پایین دلی را پایین بیاورید. اگر شخصی که دستگیره های دالی را در دست دارد برای نگه داشتن وزن به کمک نیاز دارد ، از یک فرد اضافی کمک بگیرید.

 

هنگامی که یخچال از خانه خارج شد ، آن را در کامیونی که برای حرکت استفاده می کنید محکم کنید. اگر احتمالاً می توانید ، یخچال را عمودی نگه دارید: دراز کردن آن می تواند باعث آسیب شود.

 

اگر کامیون اجاره می کنید ، احتمالاً به رمپ دسترسی خواهید داشت. وقتی یخچال داخل کامیون است ، با استفاده از تسمه های متحرک آن (و دالی) را محکم کنید. اگر از یک وانت  استفاده می کنید ، برای جلوگیری از خراش دادن سطح ، مهم است که  یخچال و فریزر را با دقت محکم کنید تا از جابجایی و تکان خوردن آن جلوگیری شود. حتی برای اطمینان از آسیب ندیدن یک نفر را همراه یخچال در پشت ماشین قرار دهید.

 

10. آن را به داخل منتقل کنید

روند انتقال یخچال از کامیون به خانه جدید خود را معکوس کنید و آن را در فضای جدید خود قرار دهید . قبل از اتصال آن به برق ، بگذارید یخچال حداقل 2 تا 3 ساعت سرجای خود بماند. این کار اجازه می دهد مایعات دوباره به داخل کمپرسور بروند. این برای سازوکار خنک کننده آن حیاتی است.

 

هنگامی که یخچال را به داخل خانه منتقل کردید ، آن را وصل کنید و آن را ترک کنید. مدتی طول می کشد تا یخچال آماده استفاده شود. بعضی از آنها سه روز قبل از رسیدن به دمای مطلوب نیاز دارند. کتابچه راهنمای خود را برای جزئیات بررسی کنید.

 

 

نکاتی برای حمل آسان یخچال

  • آن را در کنار خود قرار ندهید. همیشه تا جای ممکن یخچال را ایستاده نگه دارید. این اطمینان می دهد که روغن به لوله های خنک کننده نفوذ نمی کند که می تواند باعث آسیب دائمی شود.
  • قبل از حرکت  دفترچه راهنمای یخچال خود را بررسی کنید. این نکات مهم ، توصیه های ایمنی را برجسته می کند و شما را از مشکلات احتمالی هشدار می دهد.
  • دریغ نکنید که یک متخصص را صدا کنید. در حالی که به نظر می رسد حمل یخچال به اندازه کافی آسان  و ساده است ، یخچال ها سنگین و ناجور هستند و حرکت نادرست آنها باعث آسیب دائمی می شود. اگر در انتقال آن اطمینان ندارید ، با یک جابجا حرفه ای تماس بگیرید .

مطالب مرتبط