نقش کف پوش در دکوراسیون داخلی

نقش کف پوش در دکوراسیون داخلی

اگر بخواهیم کف پوش را تعریف کنیم بهتر است بگوییم به پوششی اطلاق می گردد که برای کف ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. تقریبا می توان گفت که کفپوش ها پوشش های دائمی هستند که در صورت لزوم امکان تعویض آن ها وجود دارد. کفپوش های ساختمانی از تنوع بالایی در جنس برخوردار می باشند که از آن جمله می توان به سنگ، سرامیک، پی وی سی، لمینت، چوب و … نیز اشاره کرد.

نقش کف پوش در دکوراسیون داخلی

اگر قصد دارید که برای کف محیطی مد نظر خود از کف پوش بهره بگیرید می بایست این نکته را بدانید که انتخاب کف پوش با کیفیت و مناسب از اهمیت بسزایی برخوردار است. در هنگام انتخاب و خرید کف پوش می باست حتما به مواردی هم چون میزان رفت و آمد و هم چنین مکانی که قصد استفاده از کف پوش را دارید توجه نمایید.

 

دلایل اهمیت کف پوش در دکوراسیون داخلی

همانطور که مستحضر هستید زمین و کف هر ساختمان محل قرار گیری وسایل و لوازم مختلف هم چون مبل،تخت خواب و کمد نیز می باشد. و در بیشتر مواقع اصلی ترین نقطه جهت نشستن و استراحت نیز به شمار می رود. در نتیجه باید بتوان زبری و ضمختی زمین و مصالح ساختمانی مختلف به کار رفته در کف زمین را با استفاده از انواع کفپوش از بین برد و تحمل کرد. علاوه براین موضوع، استفاده از کفپوش با طرح و رنگ مناسب می تواند جلوه بهتری را به محیط ببخشد و تاثیر بسیار زیاد و چشم گیری بر دکوراسیون داخلی منزل خواهد داشت.

دلایل اهمیت کف پوش در دکوراسیون داخلی

نوعی از کفپوش ها وجود دارند که به پارکت چوبی معروف هستند. به کار گیری این نوع کف پوش ها موجب ایجاد جسی گرم در فضای منزل می گردد. علی رغم زیبایی بی نظیر و چشم گیر این سبک از کفپوش ها از معایبی نیز برخوردار هستند. با توجه به این موضوع که این نوع از کف پوش ها از چوب ساخته شده اند، رطوبت و آب موجب تخریب آن ها شده و پارکت پس از مدتی باد می کند.

 

استفاده از پارکت ممکن است موجب ایجاد صدا نیز شود. از دیگر مشکلاتی که در صورت استفاده از پارکت ممکن است به وجود آید، نفوذ موریانه و خطر آتش سوزی است. به طور کلی می توان گفت پارکت های چوبی نیاز به مراقبت زیادی دارند.

 

 

نوع دیگری از کف پوش ها به کف پوش لمینیت معروف هستند. کفپوش های لمینت، در جهت رفع مشکلاتی که پارکت های چوبی داشتند، ساخته شده اند. عمر این نوع کفپوش ها نزدیک به سی سال می باشد لمینت ها از الیاف فشرده چوب یا اچ دی اف ساخته شده اند. پارکت لمینت شباهت زیادی به پارکت چوبی دارد اما در ساخت آن مستقیما چوب درختان مورد استفاده قرار نگرفته است.

کف پوش لمینیت

لمینت ها متشکل از چهار لایه هستند. لایه اصلی در ساخت کف پوش لمینیت اچ دی اف می باشد. لایه دیگر، لایه دکوراتیو طرح چوب بوده که روی آن از یک لایه لمینت استفاده شده است. روش نصب لمینت ها به این گونه است که لمینت ها در هم قفل می شوند. و در زیر آن ها لایه ای از جنس فوم نیز قرار می گیرد.

مطالب مرتبط