آشنایی با انواع درب MDF در دکوراسیون داخلی

آشنایی با انواع درب MDF در دکوراسیون داخلی

اگر شما قصد دارید که برای درب داخلی ساختمان خود به سراغ درب های MDF بروید بهتر است که ابتدا با انواع درب MDF و متریال هایی که در ساخت آن ها مورد استفاده قرار می گیرند آشنا شده و سپس به سراغ انتخاب و خرید آن بروید. حتما شما هم این موضوع را می دانید که یکی از مواردی که در طراحی ساختمان ها و در دکوراسیون محیط هایی هم چون منزل و محیط کار بسیار حائز اهمیت است و می بایست با دقت و ظرافت خاصی به آن پرداخت درب داخلی ساختمان ها نیز می باشد. زیرا کلیه ی مبلمان و المان هایی که در دکوراسیون داخلی منزل مورد استفاده قرار می گیرند می بایست با درب ساختمان هماهنگی داشته باشند. پس اگر شما قصد دارید که برای منزل خود و یا محیط کار خود درب MDF انتخاب کنید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

انواع درب MDF در دکوراسیون داخلی

درب MDF و متریال های تشکیل دهنده ی آن

شما می بایست با در نظر گیری کاربری ساختمان و هم چنین نوع طراحی و دکوراسیون آن نسبت به انتخاب و خرید درب MDF با جنس های متفاوت اقدام نمایید. هم چنین اگر شما به دنبال نوآوری می باشید می توانید به سراغ درب هایی بروید که با ترکیب متریال هایی هم چون چوب، شیشه، برنج و فلز های دیگر ساخته شده اند. برخی از درب های MDF وجود دارند که با ترکیب شیشه با متریال های دیگر ظاهری لوکس و زیبا را برای دکوراسیون داخلی منزل به ارمغان می آورند. شما می بایست با توجه به نوع کاربرد و هم چنین دکوراسیونی که قصد دارید درب را در آن جا استفاده نمایید از انواع مختلف درب که با متریال های مختلفی ساخته شده اند بهره بگیرید. به عنوان مثال می توان گفت که اگر می خواهید که احساس گرما و صمیمیت را به خانه ی خود انتقال دهید بهترین گزینه درب هایی می باشند که بیشترین متریال مورد استفاده در آن چوب است. در ادامه قصد داریم که به معرفی انواع درب MDF بپردازیم.

درب MDF و متریال های تشکیل دهنده ی آن

درب MDF با روکش PVC

درب های MDF با روکش PVC یکی از انواع درب های MDF می باشد که بسیار پر طرفدار بوده و در بیشتر پروژه های ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع درب ها با به کار گیری دستگاه CNC روکش شده و تولید می شوند. به این صورت که طرحی که برای درب MDF در نظر گرفته شده است با استفاده از دستگاه سی ان سی بر روی درب اجرا شده و پیاده سازی می گردد. پس از آن روکش های پی وی سی با ضخامت های 2/0 و 4/0 بر روی آن وکیوم می شود. لازم به ذکر است که این درب ها نیازی به رنگ آمیزی ندارد.

ام دی اف با روکش PVC

درب MDF با روکش خام

روکش خام جزو طبیعی ترین روکش ها جهت ساخت درب MDF می باشد. این روکش به علت آنکه بسیار طبیعی و بدون دخالت هر گونه مواد دیگری ساخته می شود بسیار مقاوم بوده و از طول عمر بالایی برخوردار می باشد. شایان ذکر است که این نوع درب ها در ضخامت های مختلف در قالب درب های داخلی و درب های ورودی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

درب MDF لیزری

در ساخت این نوع درب ها از ام دی اف خام استفاده شده که در آن شیار های وجود دارد که کاملا شبیه به رگه های چوب می باشند. این درب ها جزو درب هایی می باشند که نیاز به رنگ آمیزی داشته و می بایست پس از تولید رنگ آمیزی شوند. این نوع درب ها مناسب ترین گزینه جهت استفاده در اتاق خواب و درب های ورودی نیز می باشند. متریال های به کار رفته در این ساخت این نوع درب ها ام دی اف که دارای ضخامت5 میلیمتر می باشد، است که با استفاده از دستگاه CNC نقش و نگار بر روی آن حک می شود.

آشنایی با انواع درب MDF در دکوراسیون داخلی

مطالب مرتبط