آشنایی با دکوراسیون داخلی مینیمال

آشنایی با دکوراسیون داخلی مینیمال

دکوراسیون داخلی مینیمال به سبکی اطلاف می گردد که طرفدار ساده گرایی می باشد. و از وسایل و لوازم غیر ضروری در منزل اجتناب می کند. در این نوع سبک از هر گونه تجمل بیهوده و وسایل و لوازمی که در منزل مورد استفاده قرار نمی گیرد و بلا استفاده است پرهیز می گردد. اگر شما جزو افرادی هستید که طرفدار دکوراسیون مینیمال می باشند می بایست این نکته را بدانید که جهت پیاده سازی این سبک در خانه ی خود می بایست یک خط قرمز بر روی تجملات کشیده و آن ها را کنار بگذارید.

 

این نکته را فراموش نکنید که سبک مینیمال دارای قوانین و اصول خاصی جهت پیاده سازی در منزل می باشد و می بایست جهت پیاده سازی آن با ویژگی های آن آشنایی پیدا کنید. از این رو در این مطلب قصد داریم که با اصول، قوانین و ویژگی های سبک های مینیمال آشنا شویم.

آشنایی با دکوراسیون داخلی مینیمال

رنگ آمیزی در دکوراسیون داخلی مینیمال

بهتر است که در هنگام پیاده سازی دکوراسیون داخلی مینیمال در منزل خود و در زمان رنگ آمیزی، تنوع رنگ را کنار بگذارید و به سراغ رنگ آمیزی ساده و به دور از شلوغی بروید. سعی کنید که حداقل از یک رنگ در طراحی مینیمال بهره بگیرید. اما اگر دوست ندارید که دکوراسیون منزل و یا محیط کار شما تک رنگ باشد می توانید حداکثر از دو یا سه رنگ استفاده نمایید. فراموش نکنید که در رنگ آمیزی به سبک مینیمال رنگ سفید حرف اول را زده و مهم ترین نقش را نیز دارد. به دلیل آنکه رنگ سفید خنثی بوده و سادگی منحصر به فردی را نیز به خود اختصاص داده است. و علاوه بر این موضوع قابلیت ترکیب شدن با هر رنگ دیگری را نیز دارد.

رنگ آمیزی در دکوراسیون داخلی مینیمال

استفاده از مبلمان ساده

حتما شما هم با این صحنه مواجه شده اید که در اکثر خانه های ایرانی مبلمان پر زرق و برق و دارای تجملات بیشتر از مبلمان ساده به چشم میخورد. این سبک مبل ها دقیقا همان چیزی می باشد که در سبک مینیمالیسم جایی نداشته و طرفداران این نوع سبک به هیچ وجه از آن استفاده نمی کنند. اگر قصد دارید این سبک را در منزل خود پیاده سازی کنید بهتر است که مبلمان ساده و بدون تجملات را به کار بگیرید. مبل هایی که دارای ظاهر تجملاتی و لوکس می باشد فقط موجب اشغال شدن فضا شده و هیچ زیبایی ندارند. علاوه بر این موضوع اصلا راحت نبوده و با نشستن بر روی آن ها احساس راحتی به مهمانان و به خود شما منتقل نمی شود.

استفاده از مبلمان ساده

سرویس بهداشتی و حمام

طراحی سرویس بهداشتی و حمام مینیمال به گونه ای می باشد که هیچ گونه وسیله ای نباید در معرض دید قرار بگیرد. لازم به ذکر است که در این نوع طراحی ها حتی مسواک و خمیر دندان نباید بر روی کانتر قرار گیرد. تنها وسیله ای که نمی توان آن را پنهان کرد صابون دستشویی می باشد به غیر از صابون دستشویی همه ی وسایل و لوازم موجود در سرویس بهداشتی و حمام می بایست در داخل کمد ها قرار گیرند. از این رو می بایست جهت طراحی حمام و دستشویی مینیمال چند عدد کمد تهیه کرده تا جهت قرار دادن ملزومات فضای کافی در اختیار داشته باشید.

 

 

هم چنین اگر قصد دارید که طراحی مینیمالیستی سرویس بهداشتی و حمام شما منحصر به فرد و چشم گیر باشد بهتر است که از چوب بهره گرفته و آن را وارد دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام خود نمایید. برای این کار می توانید پای دوش حمام و یا کف محیط را با به کار گیری چوب بامبو پوشانده و آن را منحصر به فرد نمایید. فراموش نکنید که چوب یکی از المان های اصلی در طراحی مینیمال بوده که جزو نماد های ساده زیستی نیز به شمار می رود.

سرویس بهداشتی و حمام

نقش نور در دکوراسیون مینیمال

نور طبیعی یکی از مواردی بوده که در دکوراسیون مینیمال بسیار تاثیر گذار بوده و نقش پر رنگی را بر عهده گرفته است. اگر قصد دارید که در خانه ی خود هزینه های گرمایشی و روشنایی را کاهش دهید استفاده از نور طبیعی را فراموش نکنید و نهایت لذت را از آن ببرید. شاید شما هم دیده باشید که بسیاری از منازلی که دارای سبک مینیمالیستی هستند از پنجره های بزرگ و پانل های خورشیدی بهره گرفته اند. منازلی که به سبک مینیمالیستی طراحی شده اند برای کسانی که احترام فراوانی برای محیط زیست قائلند راه حل خوب و کارآمدی بوده و می توان در راستای حفظ محیط زیست از آن استفاده نمود. پس اگر بخواهیم یکی از ویژگی های سبک مینیمالیستی را بررسی کنیم وجود پنجره های بزرگ و نور گیر خوب جزو ویژگی های این سبک می باشند.

مطالب مرتبط