آشنایی با سقف های تزئینی

آشنایی با سقف های تزئینی

امروزه دیوار ها و سقف ها نقش بسیاز چشم گیری در دکوراسیون داخلی منزل را به خود اختصاص داده اند. سقف تزئینی جزو عوامل شگفت آور خانه ها و ویلاهای مجلل به شمار می روند. امروزه عمل گچ بری در منازل بسیار دشوار بوده و از طرفی زمان بر می باشد. علاوه بر این موضوع هزینه هایی بسیاری نیز در پی دارد. به همین علت با ورود سقف تزئینی به بازار مصرف دیگر گچ بری سقف در منازل کمتر به چشم میخورد. سقف تزئینی بر خلاف گچ بری قیمت بسیار مناسبی داشته و برای مصرف کننده مقرون به صرفه تر می باشد. از طرفی شما می توانید خودتان نصاب این سقف ها باشید.

آشنایی با سقف های تزئینی

 

موارد استفاده از سقف های تزئینی

سقف تزئینی برای مواردی هم چون حاشیه های دور سقف، قاب لوستر، دورکناف، فضای اتاف خواب و … مورد استفاده قرار می گیرند. اگر قصد دارید برای سقف ترئینی خود رنگ انتخاب کنید این نکته را مد نظر داشته باشید که رنگ های سقف تزئینی شامل سفید، طلایی، قهوه اس سوخته، آبی نقره فام و طوسی نیز می باشد. که با هر رنگی از کاغذ دیواری، پارکت و کابینت نیز ست می شود.

 

برای ساخت سقف تزئینی از پی وی سی، طلق، ام دی اف استفاده می شود. که هر کدام از این مواد اگر با موادی دیگر ترکیب شود خصوصیات متفاوتی از خود نشان می دهد. از دیگر ویژگی های سقف تزئینی می توان به پیاده سازی آن به صورت ترکیبی اشاره نمود. به عنوان مثال اگر می خواهید سقف منزل شما بسیار زیبا و متفاوت به نظر برسد می توانید آسمان مجازی و یا سقف کشسان را با سقف کناف ترکیب کرده و آن را بر روی سقف منزل خود پیاده سازی نمایید. و نتیجه ی زیبا و چشم نواز آن را در دکوراسیون داخلی منزل خود به وضوح مشاهده کنید.

 

استفاده از پی وی سی در سقفهای تزئینی

پی وی سی یکی از متریال های بسیار پر طرفدار در دکوراسیون داخلی می باشد. امروزه در ساخت سقف تزئینی به کار گیری پی وی سی بسیار رایج می باشد. علت اینکه این نوع متریال بسیار پر طرفدار و محبوب است را می توان ضد آب بودن و هم چنین مقاومت بسیار بالای آن در برابر حرارت دانست.

 

هم چنین سقف تزئینی پی وی سی در برابر عواملی هم چون حشرات، قارچ و باکتری بسیار مقاوم بوده و قیمت اقتصادی و به صرفه آن نسبت به دیگر متریال های قابل استفاده در ساخت سقف کاذب از دیگر مزایای آن به شمار می رود.

استفاده از پی وی سی در سقف های تزئینی

یکی از متداول ترین و راحت ترین ترفند ها برای زیبا تر نشان دادن دکوراسیون داخلی منزل یک رنگ کردن سقف تزئینی با دیوار ها می باشد. این روش موجب می گردد که فضای شما بزرگتر و وسیع تر به نظر برسد. هم چنین حین انتخاب رنگ برای سقف کاذب این موضوع را به یاد داشته باشید که از انتخاب رنگ های تیره اجتناب کنید. این امر موجب کوچک تر نشان دادن فضا می شود. در مقابل رنگ های روشن فضا را بزرگ تر و دلباز تر نشان می دهد.

 

 

مطالب مرتبط