تاثیر عتیقه جات در دکوراسیون داخلی

تاثیر عتیقه جات در دکوراسیون داخلی

حتما شما هم جزو این دسته از افراد هستید که وقتی به دکوراسیون هایی فکر می کنید که دارای حال و هوای قدیمی هستند ردیفی از عتیقه جات جلوی چشم شما ظاهر می شوند. امروزه دکوراسیون های داخلی به صورت مدرن طراحی شده اند و دنیای امروز هم خوانی چندانی با عتیقه جات و وسایل و لوازم گران قیمت که به عنوان عتیقه از آن ها یاد می شود ندارد اما به جرات می توان گفت که هنوز هم افرادی وجود دارند که جزو طرفدارن عتیقه جات در دکوراسیون داخلی منزل می باشند و هم چنین یک دنیا خاطره را با دکوراسیون آنتیک خود که در گذشته استفاده می کردند مرور می کنند. وسایلی هم چون گلدان های کوزه ای قدیمی، آینه های قاب نقره، گرامافون و … وسایل و لوارم قدیمی می باشند که به وفور در منزل کسانی که به عتیقه جات علاقه دارند یافت می شود.

حتی اگر هم از گذشته و میراث گذشتگان چیزی برای شما باقی نمانده است و علی رقم اینکه به عتیقه جات علاقه دارید اثری از عتیقه جات در منزل شما نباشد حسی خاطره انگیز را برای شما تداعی می کند. بیشتر افراد با ورود وسایل و لوازم آنتیک در دکوراسیون منازل امروزی فکر می کنند که جایی برای وجود وسایل عتیقه در دکوراسیون داخلی آن ها وجود ندارد. اما به جرات می توان گفت که روش های بسیاری جهت تزئین و قرار دادن عتیقه جات در دکوراسیون داخلی منزل وجود دارد که می توان آن ها را به کار برد و از آن ها بهره گرفت.

طراحی دکوراسیون با توجه به سلیقه ی خود

ترکیب در هر دوره ی زمانی و یا سبک طراحی در فضای شما نیازمند یک دید انتقادی بوده که می بایست در این راستا به کار گرفته شود. از این رو اگر شما قصد دارید که وسایل و لوازم مدرن را در کنار اشیای عتیقه و آنتیک در دکوراسیون داخلی منزل قرار دهید بهتر است که سر فرصت و بدون عجله این کار را انجام دهید  سعی کنید که هر عنصر را با توجه و با در نظر گیری دکوراسیون خانه ی خود انتخاب و خریداری نمایید. چیدمان و تزئین دکوراسیون داخلی منزل با استفاده از وسایل و لوازم مدرن و آنتیک در کنار هم نیازمند قوانینی هم چون مقیاس، توازن و تناسب نیز می باشد. در مقابل این نکته را فراموش نکنید که به هیچ عنوان چیز هایی را که دوست دارید را قربانی قوانین نکنید و ابتدا به سلیقه و علایق خود احترام بگذارید.

طراحی دکوراسیون با اشیا عتیقه

بهترین و مناسب ترین روشی که می توانید با به کار گیری اشیا عتیقه دکوراسیون داخلی منزل خود را طراحی کنید ایجاد یک دکوراسیون یکپارچه می باشد. قانون این روش به این صورت است که هر وسیله در خانه جای خود را دارد و می بایست هنگام استفاده در دکوراسیون خانه با وسایل و لوازم دیگر هم خوانی و هماهنگی داشته باشد. این نکته را فراموش نکنید که به کار گیری پارچه هایی با طرح ها الگو هایی که با یک دیگر هماهنگی و هم خوانی دارد نقش بسیار مهمی را در یکپارچه ساری محیط ایفا می کند. فراموش نکنید که کوسن هایی با طرح ها و نقش های قدیمی نیز می توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

به وجود آوردن نقطه ی کانونی

استفاده از وسایل و لوازم قدیمی دز محیط منزل یکی از مهم ترین و اصلی ترین جنبه های تزئین دکوراسیون داخلی منزل می باشد. چندین روش جهت چیدن وسایل و لوازم عتیقه در منزل وجود دارد که می توانید به راحتی آن ها را به کار بگیرید. یکی از این روش ها ایجاد نقطه ی کانونی در خانه می باشد. به عنوان مثال شما می توانید اشیا آنتیک و عتیقه را بر روی یک قفسه بگذارید و وسایل تزئینی دیگر را به عنوان تکمیل کننده در کنار آن ها قرار دهید. با این کار آن فضا که با وسایل عتیقه تزئین شده است می تواند به عنوان نقطه ی کانونی منزل شما در نظر گرفته شود.

به کار گیری لوازم و وسایل آنتیک و دکوری مدتی است که در دکوراسیون داخلی بسیار محبوب شده و افراد زیادی را به عنوان طرفدار به خود جذب کرده است. انتخاب وسایل و لوازم آنتیک اگر درست، دقیق و اصولی باشد و در مکان مناسبی از منزل قرار گیرد جذابیت و زیبایی را در دکوراسیون منزل شما به ارمغان خواهد آورد. مهم ترین نکته در استفاده از لوازم آنتیک و دکوری این است که هر وسیله ی خراب و بلا استفاده ای را به چشم وسیله ی دکوری برای تزئین نبینید و آن را با وسیله ی دکوری اشتباه نگیرید.

مرتبط: لوازم دکوری مدرن و شیک برای تزئین خانه

مطالب مرتبط