روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون داخلی منزل

روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون داخلی منزل

حتما شما هم می دانید که همه ی چیز هایی که در اطراف ما وجود دارد به طور مستقیم و یا غیر مستقیم بر روحیه و شکل گیری شخصیت ما تاثیر گذار بوده و نقش مهمی را ایفا می کنند. با توجه به این موضوع که در دنیا همه ی چیز هایی که وجود دارند دارای رنگ هستند و روح و شخصیت دارند، قدرت شگفت انگیزی در تاثیر گذاری در روحیه ی ما دارند. این موضوع به روانشناسی رنگ ها بر می گردد. کلماتی هم چون رنگ های شاد، رنگ های غمگین، رنگ های خنثی، رنگ های ملایم و … نشان دهنده ی آن است که انسان ها توانایی آن را دارند که با دنیای رنگ ها ارتباط برقرار کنند. حتما شاهد این موضوع بوده اید که در دکوراسیون داخلی منزل رنگ های بسیار زیادی مورد استفاده قرار می گیرد که هر کدام از ویژگی های متفاوتی برخوردار می باشد که قابلیت تاثیر گذاری بر روی افراد را دارد.

زمانی که قرار است در رابطه با دکوراسیون داخلی منزل تصمیم گیری کنیم و جهت اجرای و پیاده سازی آن اقدام کنیم بی شک اولین چیزی که به آن فکر می کنیم نوع رنگ آمیزی آن می باشد به این صورت که قرار است دکوراسیون داخلی منزل بر پایه ی چه نوع رنگ هایی پیاده سازی شود. در طراحی دکوراسیون داخلی منزل انتخاب رنگ برای استفاده بر روی دیوار ها و سقف از لحاظ علم روانشناسی بسیار حائز اهمیت بوده و می بایست این امر دقیق و اصولی صورت پذیرد. اگر قصد دارید با روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون داحلی منزل آشنایی پیدا کنید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

نقش رنگ سبز در دکوراسیون منزل

رنگ سبز رنگی است که موجب ایجاد آرامش و سکون در افراد می شود. اگر جزو افرادی هستید که مرتبا احساس اظطراب دارید و تنش و گرفتگی های عضلانی لحظه ای از شما دور نمی شود توصیه ی ما به شما این است که از رنگ سبز در طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده کنید. همانطور که می دانید در مکان هایی هم چون بیمارستان ها هم از این رنگ استفاده می شود. زیرا به لحاظ روانشناسی این رنگ آرامش و راحتی را به افراد منتقل کرده و استرس و نگرانی را از آن ها دور می کند.

فراموش نکنید که از این رنگ در محیط های کاری و اداری زیاد استفاده نکنید. به این دلیل که این فضا ها نیازمند هوشیاری بسیاری می باشند. این رنگ جهت استفاده در اتاق خواب ها و نشیمن بسیار مناسب و کاربردی بوده و زیبایی و نشاط را با خود به ارمغان می آورد.

نقش رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی منزل

اگر جزو افرادی هستید که بیشتر فعالیت های خود را در منزل انجام می دهند و یا اینکه اگر دارای شغلی هستید که می بایست بخشی از آن را در داخل منزل انجام دهید استفاده از رنگ قرمز را در منزل خد فراموش نکنید. این رنگ موجب فعالیت امواج مغزی شده و آن ها را تحریک می کند. از طرفی این رنگ موجب می شود که ضربان قلب افرادی که در آن محیط قرار دارند بالا رفته و موجب نا آرامی و بی قراری در افراد می شود.

می توانید جهت جلوگیری از این اتفاق می توانید از رنگ های جایگزین هم چون رنگ های صورتی و سرخابی نیز استفاده نمایید. این نوع رنگ ها موجب می شوند که عضلات شما در آرامش باشند و هم چنین خستگی های ناشی از فعالیت های روزانه در شما رفع شوند.

نقش رنگ قهوه ای در دکوراسیون داخلی منزل

اگر به دنبال رنگی هستید که اکثر افراد در طراحی دکوراسیون منزل خود به کار می گیرند، رنگ قهوه ای را به شما پیشنهاد می کنیم. این نکته را فراموش نکنید که رنگ قهوه ای جزو رنگ هایی می باشد که هیچ وقت از مد نمی افتد و با خیال راحت می توانید از آن در جهت طراحی دکوراسیون منزل خود استفاده نمایید. اگر قصد دارید که زیبایی این رنگ را دو چندان کنید و دکوراسیون منزل خود را با استفاده از این رنگ ها بیشتر به رخ بکشید بهتر است آن را با رنگ هایی که موجب زیبا تر شدن فصا می شوند ترکیب کرده و سپس در دکوراسیون داخلی به کار ببرید.

اگر رنگ قهوه ای را با رنگ هایی هم چون رنگ صورتی، زرد و سفید نیز ترکیب کنید آرامش و احساس امنیت را در فضا به وجود خواهید آورد. پس در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی منزل رنگ قهوه ای را فراموش نکنید که به لحاظ روانشناسی و درصورت ترکیب با رنگ های ذکر شده موجب ایجاد آرامش و احساس امنیت در افراد می گردد.

مرتبط: تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی

مطالب مرتبط