طراحی داخلی در فرهنگ و کشور های مختلف

طراحی داخلی در فرهنگ و کشور های مختلف

اگر قصد دارید که با طراحی داخلی در فرهنگ های مختلف کشور ها آشنا شوید این مطلب را به هیچ وجه دست ندهید. مواردی هم چون شرایط زندگی، وضعیت آب و هوایی، خلق و خو، دین و مذهب و هم چنین وضعیت افتصادی در طراحی داحلی کشور ها تاثیر گذار است. با توجه به این موارد افرادی که قصد دارند به آرایش فضای منزل خود بپردازند می بایست حتما تحت تاثیر محیط و شرایط اقدام کنند. امروزه طراحی دکوراسیون داخلی منزل در سبک های متفاوتی صورت می گیرد.

طراحی داخلی در فرهنگ و کشور های مختلف

 

طراحی داخلی ایرانی

طراحی داخلی به سبک ایرانی ویژگی های مختص به خود را دارد. بسیاری از طرح ها در خاورمیانه از این نوع سبک بهره برداری کرده اند. مواردی هم چون تزئینات زیبا و دارای جزئیات چشم نواز و محاسبات دقیق و مهندسی شده نشان از شکوه و زیبایی این سبک می دهد. پیش از آنکه سبک های مدرن در طراحی داخلی رواج پیدا کند متریال هایی هم چون شیشه های رنگی در این نوع طراحی به وضوح به چشم میخورد. امروزه به این دلیل که هزینه ها جهت اجرای این نوع سبک ها بسیار بالا می باشد و هم چنین وقت زیادی جهت اجرای آن ها وجود ندارد، المان های کلاسیک جای خود را به المان های مدرن داده اند. در طراحی دکوراسیون ایرانی از طبیعت الهام گرفته شده است به این علت که در بسیاری از نقش ها به راحتی و به وضوح می توان رد پای طبیعت را مشاهده کرد.

 

مواردی که در طراحی داخلی به سبک ایرانی بیشتر به چشم میخورد عبارتند از: تخت های چوبی، دیوار کوب های چوبی، ستون های بلند، ظروف مسی و سفالی، آب نما و حوض و شمعدانی های زیبا و فرش های دستباف.

طراحی داخلی ایرانی

 

طراحی داخلی اسکاندیناوی

طراحی دکوراسیون منزل به سبک اسکاندیناوی که در اواسط قرن به یک سبک محبوب در حوزه ی معماری داخلی تبدیل شد، در کشور هایی هم چون دانمارک، نروژ و ایسلند مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفت. از این سبک می توان به عنوان یک سبک زندگی ساده و در عین حال زیبا یاد کرد. طراحی دکوراسیون داخلی به سبک اسکاندیناوی در اوایل قرن 20 مرسوم شد که بر سادگی هر چه تمام تر تاکید می کند. بسیاری از سبک ها شکل گرفتند که از این نوع طراحی نیز ایده گرفتند. به عنوان مثال مبلمانی که در این سبک مورد استفاده قرار می گیرند هم چون یک اثر هنری ساده می باشند. اگر بخواهیم سبکی را به این نوع طراحی داخلی تشبیه کنیم به سبک مینیمال می رسیم. مواردی هم چون بزرگی فضا و مبلمان، لوازم جانبی کم و اثاثیه کاربردی جزو طرح های اسکاندیناوی به شمار می روند. هم چنین در طرح مبلمان اسکاندیناوی کنتراست ملایم و هم چنین رنگ های اصیل نیز به وضوح نمایان است.

طراحی داخلی اسکاندیناوی

 

طراحی داخلی فرانسوی

طراحی دکوراسیون خانه های فرانسوی بسیار اشرافی و دلفریب می باشد. اگر به طراحی داخلی این نوع منازل نگاهی بیندازید احساس جذابیت و لوکس بودن را دریافت خواهید کرد. در این نوع طراحی داخلی در عین حال که همه ی اثاث دارای ظرافت و سادگی خاصی می باشند، بسیار گران قیمت، شیک و کاربردی هستند. از ویژگی های اصلی طراحی دکوراسیون فرانسوی می توان به صندلی های چوبی، دیوار های طراحی و حکاکی شده، پرده های ابریشم، استفاده از رنگ های خنثی هم چون سفید و کرم و نباتی رنگ می باشد. در طراحی داخلی به سبک فرانسوی به هیچ عنوان از میز و صندلی هایی با لبه های صاف و مستقیم استفاده نمی شود و تمامی میز و صندلی ها از لبه هایی به شکل دالبر تشکیل شده اند.

 

 

دکوراسیون  انگلیسی

این نوع سبک با گذشت زمان دستخوش تغییرات بسیاری شده است اما همچنان هویت خود را حفظ کرده و طرفداران منحصر به فرد خود را دارد. در واقع می توان گفت که این سبک بسیار زیبا و مجلل بوده خود نیز از سبک های متفاوتی تشکیل شده است. از عواملی اصلی تعیین کننده بر استفاده از این سبک آب و هوای کشور بریتانیا می باشد که بر گرما تاکید بسیاری دارد. متریال های تشکیل دهنده ی این سبک عبارتند از: فرش های رنگارنگ، قاب عکس های خانوادگی، مبل های راحتی که معمولا کنار شومینه قرار داده شده اند، کتابخانه هایی که دارای کتاب های زیادی هستند و هم چنین کاغذ دیواری های پر نقش و نگار.

مطالب مرتبط