طراحی روستایی چیست ؟

طراحی روستایی چیست

هنگام توصیف دکوراسیون منزل حتماً یک بار یا بیشتر “طراحی روستایی” را شنیده اید ، یکی از سبک هایی است که تشخیص آن دشوار است. این که آیا شما به یک خانه کشاورزی شیک و زیبا نگاه می کنید یا یک کابین  در جنگل ، از کجا می دانید که چه چیزی باعث واقعی شدن دکوراسیون روستایی می شود؟ برای سازگاری با خانه ، چند عنصر اصلی در طرح های روستایی وجود دارد .

 

برای داشتن خانه ای روستایی ، نیازی به زندگی در یک اتاقک چوبی نیست – فقط باید بر طرحی طبیعی و ارگانیک تأکید کنید. اکثر قطعات روستایی از چوب واقعی ساخته شده اند ، که بعضی اوقات فقط کمی روی آن ها کار شده یا کاملاً طبیعی است.

 

طراحی روستایی چیست ؟

طراحی روستایی به سبک طبیعی ، پیر ، ارگانیک و شاید حتی کمی پریشان نیز به نظر می رسد. سبک های طراحی مانند خانه های کشاورزی ، توسکانی یا ساحلی را نیز می توان به صورت روستایی توصیف کرد.

 

دکوراسیون روستایی نیز کاملاً بی تکلف  احساس می شود. این نوعی از طراحی است که به طرز باورنکردنی  آرام است. و  باید با استقبال و راحتی همراه با یک پالت رنگی آرامش بخش و سنتی باشد. رنگ های طبیعی و خنثی مانند بژ ، سفید ، قهوه ای و خاکستری همه در این سبک مهم هستند ، اما رنگ های گرمتر را انتخاب کنید. در خانه های روستایی مقدار زیادی پاشش رنگ پررنگ پیدا نخواهید کرد ، بنابراین سعی کنید  آن را تک رنگ و خاموش نگه دارید.

طراحی روستایی چیست

ویژگی های کلیدی

چوب واقعی : هنگام طراحی خانه روستایی خود ، چوب واقعی را به جای چوب فیک انتخاب کنید. از کف چوبی با تخته های عریض گرفته تا جداول خانه های مزرعه چوبی اصلاح شده ، طراحی روستایی اغلب مواد طبیعی را در راس طراحی قرار می دهد. از انتخاب تکه هایی که کمی فرسوده یا ترک خورده  شده باشند نترسید – دکوراسیون روستایی به ندرت عالی است و در عوض از نقص و ظرافت رشد می کند.

 

بافت :  از آنجا که دکوراسیون روستایی از مواد طبیعی زیادی استفاده می کند ، انتظار داشته باشید که از نظر بافت متنوع باشد. چوب های ناهموار با دانه های آشکار ، فرش های ساخته شده از پوست جوت یا حیوانات ، یا شومینه های سنگی خام همه از عناصر رایج دکوراسیون روستایی هستند. از هر چیزی با براقیت آشکار خودداری کنید – شما می خواهید بافت را در یک فضای روستایی ببینید و احساس کنید.

 

دست ساز : عناصر تزئینی روستیک اغلب منحصر به فرد هستند و مانند هر قطعه دیگری نیستند ، بنابراین اگر می توانید  قطعات دست ساز را انتخاب کنید. این بدان معنا نیست که شما نمی توانید چند لوازم جانبی را از فروشگاه بزرگ خود تهیه کنید ، اما وقتی صحبت از وسایل خانه شما می شود ، سعی کنید چیزی قدیمی و دست ساز مثل فانوس های قدیمی ، اجاق گازه ای قدیمی و .. را پیدا کنید.

 

سنگین : برخلاف سایر سبک های دکوراسیون مرسوم ، مانند سبک های مدرن  ، طراحی روستایی اغلب سنگین توصیف می شود. به میزهای آشپزخانه چوبی با پایه های مربع بزرگ ، یا کاناپه هایی با چرم های عمیق و تیره فکر کنید.

 

ساده : تمرکز روستیک باید روی مواد باشد نه طرح ، بنابراین بسیاری از قطعات بسیار ساده هستند. میزها و صندلی های ساده باعث می شود تا چشم بیش از شکلی که به آن می رسد ، روی مواد متمرکز شود.

 

تیر سقف چوبی  : اگر تیرهایی در معرض دید قرار دارید ، آنها را به همین صورت نگه دارید. چه این یک خانه کشاورزی روستایی در شهر شما باشد یا یک خانه ساحلی در توسکانی ، تیرهای در معرض طراحی روستایی طرح را جذابیت می بخشند .

 

 

مواد رایج

طراحی روستایی همه چیز در مورد موادی است که از زمین می آیند. جنگل های واقعی ، فرآوری نشده ، سنگین و آجر واقعی همه از عناصر رایج دکوراسیون روستایی هستند.

 

در اتاق خواب ، تختخواب های ساخته شده از پارچه کتانی یا پنبه ارگانیک را در نظر بگیرید ، همه در رنگ های خنثی هستند که بیش از حد رنگ یا طراحی نشده اند.

 

در حالی که پیشنهاد ما برای تهیه یک میز ناهار خوری دست ساز یا میز قهوه خوری است ، چند جایی در شهر شما حتما وجود دارند که می توانید دکوراسیون منزل روستایی پیدا کنید تا به مبلمان خانه شما کمک کند.

 

ممکن است بازار فروش محلی شما چند فروشنده داشته باشد که می توانند قطعات روستایی سفارشی بسازند که هزینه آنها اغلب همان یا کمتر از آنچه در فروشگاه های بزرگ پیدا می کنید ، هستند. همچنین اگر می خواهید چند قطعه یک نوع را پیدا یا سفارش دهید ، بازارهای سنتی و صنایع دستی شهر خود را بررسی کنید.

 

دکوراسیون روستایی یکی از ساده ترین سبک های طراحی برای بازسازی است. فقط به دنبال رنگ و مواد طبیعی و خاکی بروید و می توانید این سبک را بدون هزینه های زیاد  از آن خود کنید

مطالب مرتبط