طراحی سه بعدی کابینت چیست؟

طراحی سه بعدی کابینت چیست؟

امروزه در کشور ما دفاتری وجود دارند که وظایفی هم چون طراحی سه بعدی کابینت ، طراحی نما، طراحی کابینت و … را بر عهده دارند. طراحی سه بعدی دکوراسیون داخلی و هم چنین دکوراسیون خارجی ساختمان به وسیله ی نرم افزار هایی هم چون تری دی مکس، اتوکد، آرشیکد و … صورت می گیرد. این نوع نرم افزار ها جزو نرم افزار های معروف در طراحی سه بعدی دکوراسیون ساختمان به شمار می روند.

 

طراحی سه بعدی کابینت های آشپزخانه جزو متداول ترین طراحی های سه بعدی نیز می باشد. در مبحث طراحی سه بعدی کابینت های مدرن اصول و قواغدی وحود دارد که در صورتی که به درستی و دقیق انجام شود، طراح می تواند یک آشپزخانه ی زیبا و مدرن تحویل مشتری بدهد. جهت طراحی کابینت های مدرن به کار گیری رنگ های مختلف حس خوبی را در شما زنده می کند. در این مبحث قصد داریم به طراحی سه بعدی کابینت های آشپزخانه بپردازیم و با نحوه ی کار آشنا شویم.

طراحی سه بعدی کابینت

 

طراحی سه بعدی کابینت های آشپزخانه

همانطور که می دانید این روز ها آشپزخانه جزو مهم ترین قسمت های هر خانه و به نوعی قلب تپنده خانه به شمار می رود. که زیبایی آن تاثیر بسزایی بر جاذبه خانه دارد. در این بین کابینت های آشپزخانه جزو اصلی ترین اجزای سازنده ی آشپزخانه به شمار می رود که جدا از اهمیت آن ها در قسمت آشپزخانه تاثیر چشم گیری بر دیگر بخش های خانه نیز دارند. امروزه در دکوراسیون داخلی منزل برای ساخت آشپزخانه ها از فضای باز استفاده شده است به همین علت نمای داخلی آشپرخانه از دیگر قسمت های خانه به راحتی قابل مشاهده است. از این رو توصیه می شود علاوه بر دکوراسیون داخلی منزل به زیبایی کابینت های آشپزخانه نیز توجه ویژه ای شود.

طراحی سه بعدی کابینت های آشپزخانه

 

روند کار در طراحی

بعد از آنکه کار فرما چهت طراحی سه بعدی کابینت های آشپزخانه خود به طراح مراجعه کرد، خود کار فرما وظیفه دارد که یک نقشه ی دقیق از آشپزخانه تهیه نماید. این نقشه شامل مواردی هم چون شکل هندسی آشپزخانه، مراحل قرار گیری فاضلاب جهت استفاده از ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی، قسمت قرار گیری گاز جهت استفاده از اجاق گاز و همچنین مکان قرار گیری یخچال می باشد. مرحله ی دیگری وجود دارد که شامل تهیه ی چند عکس از زوایای متفاوت از آشپزخانه می باشد. این عمل در بررسی فضای ترسیمی کمک شایانی به طراح می کند. از مزایای به کار گیری طراحی سه بعدی جهت طراحی کابینت ها می توان به مواردی هم چون کاهش ریسک در کار، امکان مدیریت هزینه ها با توجه به بودجه ی مشتری و هم چنین مشخص شدن سلیقه و زمینه کار برای طراح نیز اشاره نمود.

روند کار در طراحی

اگر جزو افرادی هستید که هنگام و یا سفارش کابینت آشپزخانه دچار وسواس می شوید و در نتیجه نمی توانید به درستی و با خیال راحت نسبت به انتخاب و خرید اقدام کنید، توصیه ی ما به شما این است که قبل از اقدام به خرید نسبت به طراحی سه بعدی آشپزخانه ی خود اقدام نمایید. در این راستا بهتر است که به فعالان حرفه ای این عرصه مراجعه کنید. با این کار علاوه بر این که میزان ریسک پذیری در انتخاب کابینت را کاهش می دهید در صورت بابت میل بودن شما مراحل پیاده سازی کابینت ها انجام می گیرد.

 

 

طراحی سه بعدی کابینت کلاسیک

طراحی کابینت کلاسیک نسبت به دیگر کابینت ها دارای جزئیات خاصی نیز می باشد که با در نظر گیری متریال های انتخابی مصرف کنندگان به دو دسته چوبی و ممبران تقسیم بندی می گردد. طراحی این نوع کابینت ها به گونه ای می باشد که اکثر مصرف کنندگان نسبت به سفارش و طراحی این مدل کابینت ها تمایل زیادی از خود نشان می دهند. اما مسئله ای که در این بین وجود دارد قیمت بالای این مدل کابینت ها می باشد. با در نظر گیری قیمت بالای این کابینت ها بیشتر افراد استفاده از کابینت های مدرن را نیز ترجیح می دهند.

 

از مزیت های طراحی سه بعدی کابینت کلاسیک این است که شما بیش از اقدام به خرید کابینت می توانید به طور کامل طرح تمام شده ی کابینت آشپزخانه تان را از قسمت های مختلف بررسی کرده و در صورت عدم رضایت نسبت به تغییر آن نیز اقدام کنید.

مطالب مرتبط