طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب پسرانه

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب پسرانه

اگر شما قصد دارید که برای فرزند پسر خود اتاق خواب طراحی نمایید می بایست این نکته را بدانید که طراحی اتاق خواب پسرانه به مراتب خیلی سخت تر از طراحی اتاق خواب دخترانه می باشد به این علت که شما باید در طراحی دکوراسیون داخلی اتاف خواب پسرانه طرح هایی را برگزینید که متناسب با خلق و خوی پسرانه و درخور شخصیت و روحیه ی آن ها باشد. علاوه بر این موضوع طراحی اتاق خواب پسرانه می بایست به نحوی باشد که حذاب  هیجان انگیز به نظر برسد. این نکته را فراموش نکنید که دکوراسیون اتاق خواب در شکل گیری شخصیت کودکان بسیار تاثیر گذار بوده و با رشد شخصیتی آن ها همراه می باشد. در این مطلب می خواهیم در رابطه با طراحی داخلی اتاق خواب پسرانه صحبت کنیم و با ویژگی های آن آشنا شویم. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب پسرانه

 

 

انتخاب پرده برای اتاق خواب پسرانه

اگر شما پرده ی اتاق خواب فرزند خود را به درستی، دقیق و اصولی انتخاب نمایید تاثیر بسیار زیادی در روحیه ی فرزند شما و هم چنین بر سلامت روانی او نیز دارد. پسر بچه ها بیشتر طرفدار پرده هایی می باشند که طرح هایی هم چون ماشین و کامیون بر روی آن ها وجود دارد. و یا پرده هایی بیشتر در میان آن ها محبوب است که عکس شحصیت های کارتونی هم چون مرد عنکبوتی، بن تن و یا لاک پشت های نینجا بر روی آن ها وجود داشته باشد. از این رو اگر قصد دارید که برای اتاق خواب پسربچه ها پرده انتخاب کنید بهتر است که از طرح های هیجان انگیز و پسرانه بهره بگیرید. چهت انتخاب رنگ پرده ی اتاق خواب پسرانه می توانید رنگ هایی هم چون آبی، نارنجی، قرمز، مشکی و … را برگزینید. این نوع رنگ ها با خلق و خوی پسر بچه ها سازگاری داشته و با روحیه ی آن ها هم خوانی بسیاری نیز دارد. هم چنین بهتر است که جنس پرده های اتاق خواب تا حد امکان مرغوب و با کیفیت بالا باشد تا در هنگام شست و شو از خود مقاومت نشان دهد.

انتخاب پرده برای اتاق خواب پسرانه

انتخاب رنگ دیوار ها

یکی دیگر از مواردی که در طراحی دکوراسیون اتاق خواب پسرانه بسیار تاثیر گذار است و در نگاه اول چشم هر بیننده ای را خیره می کند رنگ دیوار ها نیز می باشد. این نکته را قراموش نکنید که رنگ ها قادرند انرژی های مختلفی را در اتاق به جریان بیندازند که تاثیر بسیار زیادی در رفتار و رشد شخصیتی کودک نیز دارند. یکی از ترکیب رنگ های زیبا برای اتاق خوابی با طرح پسرانه رنگ آبی یخی نیز می باشد. این رنگ به صورتی است که هم برای دوران خردسالی فرزند شما مناسب است و هم برای دوران بزرگسالی او. از این رو با بزرگ شدن فرزند خود دیگر نگران تعویض رنگ دیوار های او نیستید و همینطور از هزینه های اضافی نیز جلوگیری به عمل می آید. رنگ آبی یخی جزو رنگ های شاداب و سرزنده بوده که می توان این رنگ را به صورت ترکیبی با رنگ هایی هم چون قرمز و قهوه ای تیره نیز استفاده نمود.

انتخاب رنگ دیوار ها

انتخاب فرش مناسب

جهت انتخاب فرش مناسب برای اتاق خواب فرزند پسر خود بهتر است به سراغ رنگ هایی هم چون قهوه ای، آبی، زرشکی، قرمز و سرمه ای برید. بهتر است که فرش اتاق خواب کودک شما دارایی طرح های کارتونی باشد. به این علت که پسر بچه ها بیشتر طرفدار طرح های کارتونی هم چون بن تن، مرد عنکبوتی، شگفت انگیزان و … می باشند. و با وجود این طرح ها در اتاق خواب خود حس اعتماد به نفش بیشتری به آن ها منتقل شده و در روحیه و شخصیت آن ها نیز بسیار تاثیر گذار می باشد. پس از آنکه رنگ  طرح فرش اتاق کودک خود را نیز انتخاب کردید به سراغ جنس آن بروید. توجه داشته باشید که انتخاب فرش هایی با پرز بلند برای اتاق خواب کودک مناسب نبوده و بهتر است از فرش هایی استفاده گردد که دارای پرز های کوتاه می باشند. به این دلیل که نظافت این گونه فرش ها سخت بوده و محل مناسبی جهت رشد میکروب و باکتری ها نیز می باشند. هم چنین فراموش نکنید که فرش اتاق کودک شما می بایست دارای بافت نرم باشد تا کودک شما بتواند به راحتی بر روی آن بازی کند و راه برود.

انتخاب فرش مناسب

 

مطالب مرتبط