نکاتی در رابطه دیزاین اتاق خواب بنفش ؛ طراحی دکوراسیون با رنگ های دلخواه!

نکاتی در رابطه دیزاین اتاق خواب بنفش ؛ طراحی دکوراسیون با رنگ های دلخواه!

رنگ بنفش یکی از سه رنگ ثانویه است که از ترکیب دو رنگ اصلی قرمز و آبی به دست می آید.در واقع بنفش نه رنگ گرم است و نه سرد.این رنگ که دارای تناژهای مختلف است باعث بروز احساسات شدید در انسان میشود و به همین دلیل مردم یا آن را دوست دارند یا از آن متنفرند.بخاطر این موضوع بنفش در دسته رایج ترین رنگ هایی که برای تزئین اتاق خواب استفاده می شوند قرار نمیگیرد. بسیاری از مردم فقط آن را مناسب اتاق خواب کودک یا فضای شیک زنانه می دانند.اما این طرز تفکر صحیح نیست چرا که اگر طراحی دکوراسیون با رنگ بنفش به درستی و اساس اصول انجام شود می تواند کاملاً پیچیده و مدرن باشد و به همان اندازه که زنان جذاب است برای مردان هم جذاب باشد.امروز با مقاله ای دیگر از نکات دکوراسیون با نکاتی در رابطه دیزاین اتاق خواب بنفش در خدمت شما هستیم.لطفا با ادامه مطلب همراه ما باشید.

 

ایده های برای دیزاین اتاق خواب بنفش

جالب است بداندید که یاسی، ویولت یا بنفش آبی، ارغوانی و بنفش قرمز طیف های مختلف زنگ بنفش محسوب می شوند که با استفاده از ترکیب آن ها با یکدیگر و ایجاد هارمونی بین این رنگ ها و رنگ های خنثی یا رنگ های مکمل مثل رنگ زرد میتوانید یک دکوراسیون شیک را طراحی کنید.

 

در این بخش ما مواردی را به شما معرفی خواهیم کرد که با بکارگیری آن ها میتوانید یک اتاق خواب با تناژ های متفاوت رنگ بنفش را دیزاین کنید و از آن لذت ببرید.

 

دیوارها را بنفش تیره کنید!

یکی از ایده های ناب برای استفاده از رنگ بنفش در تم رنگی اتاق خواب میتوانید استفاده از رنگ بنفش تیره برای دیوارها باشدوشما میتوانید از کاغذ دیواری های بنفش یا رنگ بنفش برای دیوارها استفاده کنید.توجه کنید که جنس پوشش دیوار در زیبا نشان دادن رنگ آن اهمیت دارد.پس در هنگام تغییر رنگ دیوار ها توجه کنید که چه نوع کتغذ دیوار یا رنگی تهیه کنید.ترکیب رنگ های بنفش تیره ، آبی روشن و سفید می تواند ظاهری آرامبخش و در عین حال جذاب در دکور شما ایجاد کند. فکر نکنید که دیوارهای تیره فقط برای اتاق خواب ها با نور زیاد است. در واقع ، دیوارهای تیره برای اتاق های کم نور مناسب تر هستند زیرا اشیاء بدون توجه به شدت نور ، رنگ خود را حفظ می کند.

 

 

استفاده از بنفش کم رنگ در دیزاین اتاق خواب بنفش

بنفش کم رنگ همان زیبایی بنفش معمولی را دارد اما دل را نمیزند.شدت بنفش را از یک یا دو درجه پایین بیاوریدو حالا آن را در دیزاین اتاق خواب بنفش خود بکار ببرید.این رنگ میتواند حتی بسیار آرامش بخش تر از رنگ های خنثی باشد. بنفش به عنوان یک رنگ سرد و گرم ، حال و هوای آرامش بخشی از طبیعت دارد و مناسب اتاق خواب است. ملایم ترین رنگ  از بنفش می تواند رنگ دیوارها باشد و بقیه لوازم کثل تخت و بالش کمد دارای تناژهای دیگری از بنفش باشند.

 

استفاده از لوازم چشمگیر

اگر هنوز بنفش را رنگی کودکانه می دانید یا فکر میکنید فقط برای فضایی بیش از حد چشمگیر مناسب است ، یکبار امتحان کنید و به ترکیب دیوارهای بنفش و سرویس خواب براق و مدرن نگاه کنید. سعی کنید از هرگونه شلوغی و هیاهوی غیر ضروری پرهیز کنید.این ترکیب بشدت میتواند چشم نواز باشد به علاوه اینکه تخت شما بیشتر به چشم خواهد آمد.

نکاتی در رابطه دیزاین اتاق خواب بنفش

همچنین برای دیزاین اتاق خواب بنفش خود مییتوانید از لوازم تزئینی براق و با رنگ های درخشنده مثل طلایی استفاده کنید. استفاده از آینه کاری ،ساعت دیوار خورشیدی درخشنده طلایی رنگ می تواند اتاق شما را بسیار لوکس نشان دهد.

 

بنفش به عنوان رنگ ترکیبی در تم های رنگی دیگر

بعضی اوقات ، کمی بنفش فقط کمی از آن کافی است. این مقدار میتواند در تختخواب به عنوان روتختی و یا بالش استفاده شود. می توانید در هر نوع پالت رنگی خنثی ، اتاق خواب سفید یا فضای خاکستری میتوانید ازین ایده استفاده کنید و رنگ و روح دیگری به اتاق خود بدهید.

 

بنفش با رنگ های پاستیلی 

هنگامی که رنگ های شیری ، پاستلی از آبی و بنفش را ترکیب می کنید ، حال و هوایی آرامش بخش ایجاد می کنید که با بسیاری از مدل های طراحی دکوراسیون از قدیمی تا جدید در هماهنگی است. رنگ های سرد مثل آبی ، سبز و بنفش با داشتن خاصیت آرامش بخشی  که دارند ،شناخته می شوند. اما هنگام کار با رنگ های اینچنینی بد نیست که از رنگ های مکمل یا متضاد آن ها نیز استفاده کنید تا سوزه شما از یکنواختی و کسلی خارج شود.

 

تزئین یک اتاق خواب کوچک با بنفش

اگر اتاق خواب شما بسیار کوچک است ، یا می خواهید در یک فضای کوچک یک اتاق خواب مهمان طراحی کنید ، به رنگ بنفش فکر کنید. دیوارهای سفید و تمیز کردن پنجره ها به ظاهر فضا را باز می کنند در این حالت استفاده از رنگ بنفش در دیزاین اتاق خواب کوچک میتواند بسیار جذاب باشد در واقع فقط رنگ های سفید ، بنفش و خاکستری هستند که واقعاً کمک می کنند تا این فضای کوچک دنج و نه تنگ به نظر برسد.

ایده های جذاب بسیار دیگری برای طراحی یک اتاق خواب بنفش و دوست داشتنی وجود دارد مانند استفاده از یک تخت خواب روتختی بنفش بزرگ همراه با کمدهای کنار تخت خاتم کاری شده،رنگ کردن دیوار ها با رنگ بنفش یاسی وجود دارد که ما در این مطلب تنها به تعدادی از آن ها اشاره کردیم.

شما چه ایده های دیگر دارید؟نظر شما درباره استفاده از رنگ بنفش به عنوان رنگ پایه در یم اتاق خواب چیست؟منتظر پاسخ های شما هستیم.

مطالب مرتبط