چگونه یک اتاق خواب دنج داشته باشیم؟ایده های طراحی یک اتاق خواب دنج

چگونه یک اتاق خواب دنج داشته باشیم؟ایده های طراحی یک اتاق خواب دنج

در حالی که همه یک اتاق نشیمن دنج را دوست دارند ، اما هیچ چیز مهمتر از یک اتاق خواب دنج نیست که باعث شود شما احساس امنیت و راحتی کنید و از هرج و مرج جهان برای ساعاتی فاصله بگیرید. در حالی که یک اتاق خواب زیر شیروانی به دلیل داشتن سقف های قوسی و محل قرارگیری در طبقه بالا دنج تر از هر اتاق دیگری است،اما می توان با در نظر گرفتن چند اصل ساده ، هر اتاق خوابی را دلپذیرتر کرد.

 

برای داشتن یک اتاق خواب دنج چه باید بکنیم؟

به نظر شما چه چیزی باعث می شود یک اتاق دنج احساس شود ؟ گرچه این ممکن است بر اساس شخصیت و سلیقه فردی شما ذهنی باشد ، اما برخی از عناصر باعث می شوند که فضای اتاق کاملاً دنج به به نظر یرسد-.داشتن یک تخت خواب راحت ، نور ملایم و جزئیات دکوراسیون ااز عواملی هستند که باعث می شوند خانه راحت به نظر برسد. شما در آن احساس راحتی کند. در این قسمت می خواهیم اتاق های خواب های جذاب را در طیف وسیعی از سبک ها بررسی کنیم تا شما به آسانی بتوانید اتاق دلخواه خود را ایجاد کنید.

 

استفاده از عناصر جنگلی در اتاق خواب

اگر به طبیعت جنگل و محیط های طبیعی علاقه دارید از تخته های چوب با رنگ های گرم روی دیوارها و سقف و کف استفاده کنید. شما می توانید برای افزودن کنتراست و روشن کردن فضای اتاق، از رنگ خاکستری کمرنگ و تیره استفاده کنید. یک تخته سرپوشیده روکش دار با طرح سفید و آبی شاد ، یک فرش بزرگ کرم رنگ با نقشی ظریف و ملافه های مخمل خزدار خاکستری رنگ کرکی می تواند فضای اتاق را بسیار دلپذیر و دوست داشتنی کند.

 

استفاده از طرح و نقش های مشابه

برای داشتن یک اتاق خواب دنج و زیبا شما می توانید نقش کاغذ دیواری اتاقتان را با نقش رو تختی تان ست کنید.این ترکیب الگو ها با یکدیگر نوعی هماهنگی درونی در اتاق ایجاد می کند و برای بسیاری خوشایند خواهد بود.

 

 

استفاده از دیوارهای تاریک

استفاده از رنگ های تیره برای دیوار اتاق خواب علاوه بر زیبایی می تواند خواب راحتی را برای شما به ارمغان بیاورد.در کنار رنگ تیره دیوار ، می توانید از وسایلی با رنگ روشن استفاده کنید.برای مثال کف  اتاق می تواند بلوطی کم رنگ باشد ، ملافه های تخت رنگ سفید روشن باشند و…. می توانید افزودن سه قفسه ریلی روی این دیوار های تیره و پر کردن آنها با عکس های خانوادگی و مسافرتی سیاه و سفید و ، یک دیوار گالری مانند  قابل تغییر ایجاد کنید.

 

استفاده از عکس های گلهای رویایی

استفاده از عکس های گلهای رویایی

چسباندن یک پوستر بزرگ از گل های زیبا با رنگ های مورد علاقه تان می توانید فضایی زیبا و راحت را برای شما ایجاد کند.تطبیق چراغ مطالعه روی میزهای تختخواب و یک قفسه کتاب در نزدیکی تخت و قفسه ای که لوازم شخصی یا هنری در آن قرار دهید، فضای راحتی را برای خواندن هنگام خواب ، یا مکانی دنج را برای ساعاتی دوری از یک بعدازظهر کسل کننده را ایجاد می کند. ملافه های خامه ای و یک بالش مخملی گرد آبی مخملی روی تخت جلوه ای از جذابیت دنیای قدیم می بخشند.با استفاده از وسایل ذکر شده میتوانید اتاق خود را طراحی کنید.

 

داشتن یم اتاق خواب دنج با فضایی روشن و شاد

بعضی از مردم به نور و روشنایی علاقه دارند حتی در هنگام استراحت اتاقی دلباز و پر نور را ترجیح میدهند. استفاده از تناژ های سفید ، کرم و خاکستری ا با یک فرش رنگ آبی روشنمی تواند ترکیب زیبایی باشد.استفاده از  لامپ های بلند به سبک قدیم در یک بوفه چوبی و دارای آینه، یک قلعه قدیمی خانگی ایجاد می کنند که باعث می شود اتاق خواب چیزی فراتر از یک مکان برای خواب باشد. استفاده از وسایل کم رنگ آبی باعث ایجاد آرامش کلی می شود که باعث به وجود آمدن احساس بی نظیری در هنگام بیدار شدن از خواب میشود.

 

استفاده از شومینه داخلی

آیا چیزی دنج تر از شومینه وجود دارد؟ می توانید در  اتاق خواب خود یک شومینه در مقابل تخت طراحی کنید استفاده از شومینه احساس بسیار خوبی در شما ایجاد میکند و شما را به دنیای کارتون ها میبرد. دیوارها را با رنگ های پاستلی رنگ کنید چرا که این رنگ ها جلوه ای آرام بخش و زیبا دارند. استفاده از یک صندلی چوبی و یک کمد با طراحی قدیمی هنری می تواند به اتاق خواب شما گرما ببخشد و احساس راحتی بیشتری به شما منتقل کند.

 

استفاده از رنگ های خنثی برای یک اتاق خواب دنج

استفاده از رنگ های خنثی مثل سفید و خاکستری در اجزای اتاق خواب می تواند جالب باشد. استفاده از یک فرش مخمل خواب دار احساس راحتی در زیر پا ایجاد می کند. آینه ایستاده بلندی که به دیوار تکیه داده است ، نور را منعکس می کند ومی تواند ایده جالب برای عکس های سلفی باشد. یک فضای خالی با نیمکت چوب کم رنگ  و گلدان هایی با گل های خشک شده نیز می تواند به زیبایی هرچه بیشتر اتاق خواب شما بیفزاید.

 

استفاده از عناصر طبیعی 

می توانید یک اتاق خواب دنج مثل اتاق ها در هتل Syntopia برای خود طراحی کنید. در این سبک از اتاق ها همه چیز در رنگ های گرم چوب و عناصر طبیعی هستند مانند چراغ های آویز و سبد های موجود در قفسه ها. یک آینه به شکل ساده، ملافه ساده و یک مجموعه  از رنگ های گرم ، احساس آرامش را برای شما ایجاد می کند. در قفسه هایی به رنگ طبیعی چوب می توان، فضایی را برای نشان دادن وسایل تزئینی ایجاد کرد همچنین می توان با اسفاده از نور در آن در شب ها جلوه ی زیبایی را ایجاد نمود.

استفاده از عناصر طبیعی 

استفاده از مینیمال های شخصی

گزینه آخر در داشتن یک اتاق خواب دنج استفاده از میینمال های شخصی است.مثلا اتاق خواب یک نوجوان میتواند با رنگ آبی طراحی شود تا آرامش را در محیط ایجاد کند. استفاده از تختخواب ساده احساس آرامش و نظم را ایجاد می کند. استفاده از صندلی راحتی محلی برای تمرین گیتار های آویزان شده به دیوار که جنبه تزیینی هم دارند.استفاده از یک فرش به رنگ روشن و یک پوست گوسفند روی زمین باعث راحتی بیشتر می شود. این نشان می دهد که برای شخصی سازی یک اتاق دنج به دکوراسیون زیادی احتیاج ندارید.

 

همانطور که گفتیم طراحی یک اتاق خواب دنج به هزینه آنچنانی نیاز دارد و بیشتر با سلیقه شما در ارتباط است.با استفاده از وسایلی که دارید می توانید یک فضای گرم و صمیمی برای خود ایجاد کنید و از آن لذت ببرید.

مطالب مرتبط