آشنایی با اصول طراحی آشپزخانه

اصول طراحی آشپزخانه

اگر به دنبال مکانی در منزل خود می گردید که آن را قلب خانه بنامید بدون شک آشپزخانه گزینه ی مناسب و به جایی می باشد. زیرا آشپزخانه جزو مهم ترین بخش هز خانه به شمار می رود. از این رو اصول طراحی آشپزخانه امری مهم بوده که می بایست توجه ویژه ای به آن شود. همانطور که مستحضر هستید آشپزخانه ی مدرن می تواند در راستای شلوغی زندگی شهری، آرامش، زیبایی و در عین حال سادگی را برای افراد منزل به ارمغان آورد. در این مطلب قصد داریم با اصول طراحی یک آشپزخانه ی شیک و مدرن آشنا شویم. پس اگر به دنبال آرامش روانی و زیبایی در عین سادگی هستید چیزی که امروزه و در منازل امروزی خیلی کم به چشم میخورد به هیچ وقت این مطلب را از دست ندهید.

آشنایی با اصول طراحی آشپزخانه

استفاده از کابینت های کاربردی در طراحی آشپزخانه

 همانطور که می دانید کابینت ها جزو مهم ترین المان ها در ظراحی آشپزخانه می باشند. در حقیقت می توان گفت که کابینت ها وظیفه ی مشخص کردن نوع طراحی آشپزخانه ها را بر عهده دارند. این نکته را مد نظر داشته باشید که کابینت های آشپزخانه ی شما هر سبکی داشته باشند، آشپزخانه ی شما همان سبک را نیز به خود خواهد گرفت. کابینت هایی که طرح آن ها مدرن می باشد هم چون دیگر وسایل و لوازمی که طرح و سبک مدرن دارند، دارای ظاهری ساده و بدون جزئیات می باشند. درب این نوع کابینت ها به گونه ای طراحی شده است که هیچ گونه بر آمدگی و طرح و نقشی در آن ها دیده نمی شود. امروزه استفاده و به کار گیری کابینت های مدرن بسیار رواج داشته و در بیشتر آشپزخانه های منازل به چشم میخورد.

 

 

نکته ی دیگری که در طراحی کابینت ها بیشتر از بقیه ی موارد به چشم میخورد، دستگیره های کابینت ها می باشد. این نکته را مد نظر داشته باشید که کابینت های آشپزخانه نقش بسیار مهم و چشم گیری بر سبک طراحی آشپزخانه نیز دارد. دستگیره های کابینت های مدرن ساده بوده و از طول و عرض کمی برخوردار می باشند.

 کابینت های کاربردی در طراحی آشپزخانه

 

طراحی سقف آشپزخانه

حتما شما هم با این موضوع مواجه شده اید که معمولا سقف بنا ها در هنگام ساخت و طراحی دکوراسیون بنا زیاد مورد توجه قرار نگرفته و از طراحی ویژه و منحصر به فرد دور می ماند. اما می بایست این نکته را مد نظر داشته باشید که اتاقی که شامل 4 دیوار، یک کف و یک سقف می باشد، سقف یک ششم فضا به حساب می آید پس طراحی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. مثلا می توانید سقف آشپزخانه ی خود را با دیگر متریال های استفاده شده در آشپزخانه هماهنگ کنید. و یا اینکه رنگ آن را با رنگ کف و یا رنگ دیوار ها ست کنید. هم چنین می توانید سقف های کاذب را در این امر به کار گرفته و بر زیبایی هر چه تمام تر سقف آشپزخانه ی خود بیفزایید.

 

طراحی دیوار ها

اگر دیوار های آشپزخانه ی شما خالی از هر نوع وسایل و لوازم دکوری می باشد می توانید با از تابلو های چند تکه، ظروف قدیمی و هر چیزی که می تواند موجب تنوع در طراحی دیوار ها شود استفاده نمایید. هم چنین اگر علاقه ای به استفاده از وسایل و لوازم دکوری بر روی دیوار های آشپزخانه ندارید می توانید دیوار ها را با استفاده از رنگ های متنوع رنگ آمیزی نمایید. در واقع می توان گفت که دیوار ها جزو بهترین و مهم ترین المان ها جهت طراحی آشپزخانه به شمار می روند.

طراحی دیوار ها

 

نورپردازی آشپزخانه

اگر قصد دارید که نورپردازی اصولی را به آشپزخانه ی خود هدیه بدهید بهتر است پیش از هر چیز با یک طراح مشورت کنید. نور پردازی در قسمت هایی از آشپزخانه هم چون هود، اپن، گاز صورت میگیرد. شما می توانید جهت بهتر و زیبا تر دیده شدن این قسمت ها از نور های مخفی استفاده کنید که باز هم انتخاب و به کار گیری این نوع نور پردازی به محیط مورد نظر شما بستگی دارد. قسمت زیرین قفسه ها و کانتر ها جزو دیگر نقاطی می باشند که جهت ایجاد نور مخفی گزینه ی مناسبی هستند و شما می توانید با به کار گیری نور مخفی در این قسمت ها فضایی زیبا و رمانتیک را در آشپزخانه ی خود رقم بزنید.

نورپردازی آشپزخانه

 

 

مطالب مرتبط