ایده هایی جهت استفاده از رنگ زرد در آشپرخانه

ایده هایی جهت استفاده از رنگ زرد در آشپرخانه

با توجه به نظر بسیاری از کارشناسان رنگ زرد در آشپرخانه جزو رنگ هایی می باشد که بسیار نشاط آور بوده و موجب آرامش افرادی می شود که با آن رنگ در ارتباط هستند. علاوه بر این موضوع این رنگ موجب می شود که دهن تحریک شود و هم چنین نقش بسیار زیادی در تقویت حافظه نیز دارد. حال با توجه به این موضوع که آشپزخانه یکی از پر کاربرد ترین مکان های منزل به شمار می رود می بایست در هنگام انتخاب رنگ دکوراسیون آن دقت و حساسیت زیادی به کار گرفته شود. محیط آشپزخانه علاوه بر اینکه می بایست جذاب و زیبا باشد، باید نشاط و شادی را به افراد منزل انتقال دهد. به این صورت که اگر در مدت زمان طولانی در آشپزخانه بودید احساس خستگی و کسلی به شما دست ندهد.

در این مطلب قصد داریم ایده هایی را جهت استفاده از رنگ زرد در آشپزخانه بیان کنیم. پس اگر هنور دکوراسیون آشپزخانه ی خود را انتخاب نکرده اید و قصد دارید که برای انتخاب رنگ آن اقدام کنید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

رنگ زرد در جزئیات آشپزخانه

فراموش نکنید که به کار گیری رنگ زرد در آشپرخانه و در هنگام طراحی دکوراسیون آن تنها محدود به کابینت ها و دیوار ها نمی شود. اگر شما دوست ندارید که از رنگ زرد در طراحی کابینت های آشپزخانه ی خود استفاده کنید می توانید رنگ زرد را در طراحی جزئیات آشپرخانه هم چون مبلمان، اکسسوری ها و یا لوازم برقی به کار بگیرید. با این کار گرما، انرژی، آرامش و شادابی را به محیط آشپزخانه ی خود می بخشید. فراموش نکنید که رنگ زرد جزو رنگ هایی می باشد که با بیشتر رنگ ها هماهنگی دارد و در صورت ترکیب با رنگ دیگری محیطی زیبا و چشم نواز به وجود خواهد آورد. از این رو نگران این نباشید که دکوراسیون آشپزخانه ی شما رنگ دیگری به غیر از رنگ زرد است.

در صورتی که شما رنگ زرد در آشپرخانه را به کار بگیرید و آن را به دکوراسیون داخلی آشپزخانه ی خود اضافه کنید محیطی چشم نواز را ایجاد کرده اید. برای این کار می توانید المان هایی هم چون صندلی های میز ناهار خوری را به رنگ زرد انتخاب کنید و یا اینکه اگر به یخچال های رنگی علاقه دارید از یخچال زرد رنگ استفاده نمایید. در غیر این صورت می توانید با نصب چند عدد تابلوی زرد رنگ بر روی دیوار این رنگ را به محیط آشپزخانه ی خود دعوت کنید.

رنگ زرد در کابینت های آشپزخانه

حتما شما هم می دانید که در طی سال های گذشته کابینت های دو رنگ طرفداران بسیاری پیدا کرده اند و از محبوبیت بسیاز زیادی برخوردارند. به طوری که امروزه این نوع کابینت ها به یکی از ترند های دکوراسیون داخلی آشپزخانه تبدیل شده اند. اگر شما هم جزو طرفداران کابینت های دو رنگ می باشید می توانید از ترکیب رنگ زرد با رنگ های مکمل نیز استفاده کنید.

رنگ زرد در ترکیب با رنگ هایی هم چون سفید، مشکی، سبز و … بسیار زیبا دیده شده و محیطی چشم نواز را در آشپزخانه به وجود خواهد آورد. به همین دلیل در آشپزخانه های امروزی که به صورت مدرن ساخته شده اند در کابینت های دو رنگ می توانید از ترکیب رنگ زرد با رنگ های مکمل نیز استفاده کنید. با این کار فضایی دلنشین در آشپزخانه ی خود به وجود خواهید آورد.

در واقع می توان گفت که تمامی رنگ ها الهام گرفته از طبیعت هستند. اما برخی از رنگ ها وجود دارند که به طور مستقیم موجب بازتاب انرژی طبیعت و زندگی می شوند. به همین علت در صورتی که از این رنگ ها در دکوراسیون داخلی منزل به خصوص آشپزخانه استفاده شود موجب به وجود آمدن فضا و بافتی طبیعی خواهد شد. رنگ زرد هم یکی از همین رنگ ها بوده که می توان به راحتی و با خیال راحت از آن در جهت طراحی دکوراسیون آشپزخانه استفاده نمود.

این نکته را فراموش نکنید که در طراحی آشپزخانه به هیچ عنوان کل دیوار ها و کابینت ها را به رنگ زرد در نیاورید. برای این کار می توانید از ترکیبات رنگ زرد با رنگ هایی هم چون سفید و مشکی بهره بگیرید. به عنوان مثال می توانید دیوار های آشپزخانه را به رنگ سفید در آورید و کابینت ها را به رنگ زرد انتخاب کنید. با این کار هم تنوع در رنگ آمیزی آشپزخانه ی خود ایجاد کرده اید و هم اینکه دکوراسیون آشپزخانه ی شما خسته کننده نخواهد بود.

مرتبط: تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی

 

مطالب مرتبط