رنگ مناسب برای آشپزخانه؛ دیوار، وسایل

حتما شما هم آشپزخانه های جذاب و زیبایی در شبکه های اجتماعی یا در سایت ها می بینید که از رنگ های متنوعی در دکوراسیون و دیوارهای خود استفاده می کنند. این چنین آشپزخانه های زیبایی را شما هم می توانید داشته باشید.

فقط کافی است چند رنگ متناسب با ابعاد آشپزخانه خود انتخاب کنید. خانم ها همیشه در انتخاب رنگ ها سلیقه بهتری دارند و بهتر است در انتخاب رنگ و دکوراسیون آشپزخانه خود به همسرتان کمک کنید.

برای انتخاب رنگ مناسب برای رنگ آمیزی آشپزخانه، ما در ادامه چند پیشنهاد برای شما داریم. البته در ابتدا بهتر است بدانید رنگ ها چه تاثیری بر شما دارند و چه رنگ هایی فضای آشپزخانه شما را دلنشین تر می کند. پس در این مطلب همراه ما باشید.

تاثیر رنگ در آشپزخانه

رنگ مناسب برای آشپزخانه؛ دیوار، وسایل

به جرات می توانیم بگوییم آشپزخانه قلب خانه ماست. برای آن که این محل به یک فضای دلنشین و البته جذاب تبدیل شود استفاده از رنگ آمیزی مناسب ضروری است. نکته اینجاست که برخی از مردم علاقه ای به رنگ آمیزی آشپزخانه ندارند و می خواهند رنگ کابینت ها به این فضا جلوه بدهد.

عده دیگر روی رنگ آشپزخانه بسیار حساس هستند و سعی می کنند با انواع رنگ ها آن را بیارایند. یک گروه سوم هم هستند که این مطلب ما را مطالعه می کنند تا بهترین رنگ را در آشپزخانه خود ببینند. چرا؟ چون با انتخاب یک رنگ مناسب در آشپزخانه کل فضای خانه دلنشین می شود.

رنگ تاثیر زیادی در زیبایی آشپزخانه دارد و از آنجایی که این فضا دقیقا جلوی چشم مهمانان است، هر چه شکیل تر باشد بهتر است. به همین منظور رنگ آمیزی آشپزخانه فقط معطوف به کابینت ها نمی شود و باید برای دیوارها، کف و سقف آشپزخانه نیز نقشه داشته باشید. ما در ادامه رنگ هایی را که ترکیب زیبایی در آشپزخانه شما می سازند، معرفی می کنیم.

رنگ قهوه ای و دکوراسیون چوبی آشپزخانه

رنگ قهوه ای و دکوراسیون چوبی آشپزخانه

می توان گفت رنگ قهوه ای یکی از جذاب ترین و در عین حال بهترین انتخاب ها در آشپزخانه است. بسیاری دوست دارند کابینت شان به رنگ چوب باشد. به همین خاطر با استفاده از رنگ قهوه ای سعی دارند یک ترکیب زیبا و جذاب بسازند.

رنگ قهوه ای علارغم زیبایی بصری، به مدرن کردن آشپزخانه کمک نمی کند. رنگ قهوه ای سوخته و قهوه ای ساده هر دو در رنگ کابینت ها بسیار مشهور است. اگر فضای آشپزخانه ای شلوغ دارید این رنگ می تواند زیبایی آن را دوچندان کند.

ترکیب رنگ قهوه ای و سفید یا سبز کم رنگ در فضای آشپزخانه، به آن گرمی و نشاط می دهد. از طرفی استفاده از رنگ طوسی نیز در آشپزخانه با کابینت های قهوه ای می تواند چشم نواز باشد.

رنگ قرمز روشن یا تیره در آشپزخانه؟ مسئله این است!

رنگ قرمز روشن یا تیره در آشپزخانه؟ مسئله این است!

برخی گمان می کنند رنگ قرمز به هیچ وجه مناسب آشپزخانه نیست. در مقابل عده ای رنگ قرمز را اشتها آور و هیجان انگیز تصور می کنند. در مقابل همه اینها باید گفت استفاده بیش از حد از رنگ قرمز استرس ایجاد می نماید.

با این حال نباید این رنگ را در آشپزخانه نادیده گرفت. می توان رنگ کابینت ها، دیوارها، یا حتی کف پوش را به این رنگ در آورد اما همیشه زیاده روی در رنگ قرمز دردسرساز است.

به همین خاطر بهترین کار آن است که در حد کم از قرمز روشن استفاده شود. البته که رنگ قرمز تیره یک سنگینی خاص به آشپزخانه می دهد و اگر در نشیمن نیز رنگی نزدیک به آن دارید، پس گزینه خوبی است.

رنگ قرمز روشن مناسب آشپزخانه های کوچک است و به اندازه کافی هیجان یک غذای خوشمزه را به شما می دهد. برای آرام کردن این رنگ جذاب بهتر است با سفید یا یک رنگ خنثی دیگر ترکیب شود. برای فضای کم نور بهتر است رنگ قرمز کم نور استفاده گردد.

رنگ سفید یا کرم مایل به سفید

رنگ سفید یا کرم مایل به سفید آشپزخانه

از آنجایی که سفیدی و رنگ های نزدیک به آن مظهر پاکی و سادگی است، این رنگ یکی از بهترین انتخاب ها برای آشپزخانه شما می تواند باشد. ترکیب این رنگ با رنگ های گرم مثل نارنجی جلوه آشپزخانه را دوچندان می کند. البته باید توجه داشت که رنگ سفید قابل ترکیب با هر رنگی است و به جرات می توان گفت هر رنگی در کنار آن زیبایی منحصر به فردی می سازد.

این رنگ برای آشپزخانه های کم نو و کوچک به شدت مناسب است. ماهیت اصلی این رنگ خنثی بوده و به همین دلیل می توانید با هر رنگی ترکیب کنید. در صنعت دکوراسیون این رنگ بسیار کاربرد دارد و ترکیب آن با رنگ نارنجی حس هیجان فوق العاده ای را به مخاطب می دهد.

رنگ طلایی در آشپزخانه

رنگ زرد برای دکوراسیون آشپزخانه

رنگ طلایی نیز برای آشپزخانه مناسب است. البته این رنگ بهتر است در آشپزخانه های بزرگ به کار برده شود تا جلوه زیباتری داشته باشد. نکته این است که این رنگ با سفید و نارنجی جذاب است. هر چند چنین رنگی در آشپزخانه های ایرانی مرسوم نیست اما کسانی که به آشپزخانه خود را به سبک سلطنتی ساخته اند می توانند این نوع رنگ را نیز امتحان کنند.

رنگ زرد و بدترین انتخاب در دکوراسیون آشپزخانه

رنگ زرد کلا اشتها را کور می کند. این رنگ اگرچه جذابیت خاصی دارد و برای برخی خوب به نظر می رسد اما اصلا برای آشپزخانه مناسب نیست. در سال های اخیرا طراحان سعی کرده اند چنین رنگی را در فضای آشپزخانه با رنگ های طوسی و آبی ترکیب کرده و فضای جدیدی بسازند اما اصلا خوب از آب در نیامد. بهتر است به جای رنگ زرد از رنگ های آرام تر در چنین فضاهایی استفاده شود.

رنگ آبی پر رنگ یا آبی نفتی

رنگ آبی برای آشپزخانه

یکی از رنگ هایی که فضای آشپزخانه را سنگین می کند رنگ آبی پررنگ است. این رنگ یک ظاهر رسمی و در عین حال آرام به آشپزخانه می دهد. این رنگ مورد قبول برخی از مردم نیست اما اگر همین رنگ با سفید به درستی ترکیب شود می تواند یک آشپزخانه دلنواز را بسازد. معمولا آبی کمرنگ در دکوراسیون آشپزخانه جایی ندارد اما آبی نفتی در برخی دکوراسیون ها زیبایی آن را چندین برابر می کند.

این رنگ مناسب آشپزخانه های بزرگ با کابینت های زیاد است. بهتر است این رنگ روی کابینت شما باشد و با دیوارهای سفید ترکیب زیبایی را بسازید. اگر علاقه دارید که رنگ آبی را با ترکیب دیگری غیر از سفید امتحان کنید، پیشنهاد می شود از رنگ طوسی نیز غافل نشوید.

رنگ بنفش برای دکوراسیون آشپز خانه

در میان خانه های قدیمی اثری از این رنگ در کوچکترین فضاهای آن نیست اما در سبک جدید طراحی رنگ بنفش بسیار طرفدار پیدا کرده است. این رنگ با ترکیب سفید یا خاکستری توان بالایی در جذب انسان دارد. غذایی که در چنین آشپزخانه ای خورده می شود بسیار لذت بخش خواهد بود. رنگ بنفش گرم است اما در عین حال یک آرامش عجیبی خلق می کند که در فضای آشپزخانه بسیار لازم است.

رنگ صورتی و آشپزخانه مدرن

یکی از رنگ هایی که به تازگی وارد دکوراسیون آشپزخانه شده رنگ صورتی است. این رنگ در گذشته خیلی طرفدار نداشت اما در سال های اخیر بسیاری از آشپزخانه ها به این رنگ در می آیند. ترکیب رنگ صورتی و سفید یا صورتی و خاکستری می تواند شکل آشپزخانه را بیش از پیش جذاب کند. البته که این رنگ اگر روبروی یک پذیرایی با رنگ تیره باشد جلوه خوبی نخواهد داشت اما در پذیرایی هایی با ترکیب رنگ سفید بسیار دلنشین می شود.

رنگ سبز برای دیوار و کابینت های آشپزخانه

رنگ سبز یکی از بهترین رنگ ها برای آشپزخانه است. این رنگ در عین طراوت، سکوت عجیبی نیز دارد. به نوعی آرامش در مخاطب ایجاد می کند. رنگ سبز اگر با رنگ کرم یا سفید باشد ترکیب زیبایی از عشق و زیبایی را می سازد. بهتر است برای دیوارها از رنگ سبز استفاده کنید و برای کابینت ها بهترین انتخاب رنگ کرم است.

آشپزخانه های بزرگ معمولا با رنگ سبز و کرم زیباتر هستند. از طرفی رنگ های سبز ساده با سبز کم رنگ نیز فضای آشپزخانه را بسیار جذاب می کند.

استفاده از رنگ های متنوع در آشپزخانه

برخی علاقه دارند چندین رنگ را با هم ترکیب کرده و آشپزخانه متفاوتی داشته باشند. این ترکیب رنگ اگر به درستی استفاده شود جلوه آشپزخانه دوچندان زیبا می شود اما یک اشتباه می تواند تمام زحمات شما را هدر بدهد. دلیل این امر آن است که، با زیاد شدن رنگ ها ترکیب رنگی درست با مقدار به کاربری مناسب وجود نخواهد داشت.

رنگ های زیاد سبب دلزدگی و تنوع در سلیقه افراد می شود که در بلند مدت انسان را ناامید می کند. در واقع ترکیب رنگارنگ در آشپزخانه جلوه خوبی در کنار یک پذیرایی تک رنگ را ندارد. فضای پذیرایی معمولا بیشتر از 3 رنگ را نمی پذیرد و اگر این ترکیب در کنار یک آشپزخانه رنگارنگ باشد کاملا زیبایی خود را از دست می دهد.

برای آشپزخانه ترکیب 2 تا 3 رنگ مناسب است اما بیشتر از آن باعث از بین رفتن زیبایی و جذابیتش می شود. بهتر است رنگ های خنثی را در طراحی و رنگ آمیزی آشپز خانه لحاظ کنید تا رنگ هایی مثل قرمز و صورتی کمتر تووی ذوق بزنند.

کلام آخر

رنگ در آشپزخانه بسیار مهم است. اگر رنگ شادی یا قابل قبولی در آشپزخانه نباشد میل به غذا خوردن نیز کم می شود. از طرفی آشپزی و ظرف شستن، نشستن برای خوردن یک استکان چای، همه اینها به حس خوب گرفتن از فضای آشپزخانه برمی گردد.

طراحی و شکل دکوراسیون آشپزخانه شما نیز تاثیر زیادی در انتخاب رنگ دارد. به همین خاطر پیشنهاد می شود از با مشاورین ما در شرکت بازسازی میچینم تماس بگیرید. مجموعه ما در زمینه بازسازی خانه، بازسازی ویلا و تعمیرات ساختمان فعالیت دارد کارشناسان حرفه ای ما در طراحی و اجرای دکوراسیون می توانند به شما در زمینه بازسازی آشپزخانه و داشتن یک آشپزخانه مدرن و زیبا با یک ترکیب رنگ عالی کمک کنند.

شماره های تماس :

سوالات متداول

آیا هر رنگی برای رنگ آمیزی آشپزخانه مناسب است؟

اگر ترکیب رنگی زیبایی را انتخاب کنید می توانید با هر رنگی آشپزخانه خود را تزئین نمایید. اما نکته این است که هر رنگی برای آشپزخانه مناسب نیست. مثلا رنگ زرد در آشپزخانه همیشه تووی ذوق می زند و به نوعی اشتها را کور می کند. حال آنکه رنگ قرمز و نارنجی به شدت اشتهاآور هستند.

چرا باید برای رنگ آمیزی آشپزخانه به کارشناس مراجعه کرد؟

کارشناسان با توجه به ابعاد و نوع آشپزخانه شما همیشه بهترین پیشنهاد را می دهند. این افراد با آگاهی کامل از تاثیر رنگ بر انسان می توانند زندگی شما را در کنار دکوراسیون با رنگ مناسب زیباتر کنند.

مطالب بیشتر :

دکوراسیون آشپزخانه مدرن و جذاب

آشنایی با اصول طراحی آشپزخانه

چگونه آشپزخانه کوچک را بزرگ جلوه دهیم

چگونه آشپزخانه را از پذیرایی جدا کنیم

مطالب مرتبط