راهنمایی خرید پرده برای منزل

خرید پرده برای منزل

اگر قصد دارید دکوراسیون منزل خود را منحصر به فرد و زیبا تر کنید می بایست در هنگام انتخاب و خرید پرده برای منزل خود توجه ویژه ای نمایید. پرده ها قابلیت این را دارند که که تغییرات چشم گیری را در دکوراسیون داخلی اتاق به وجود آورند. جدا از اینکه پرده ها جنبه ی زیبایی شناختی دارند قادرند سلیقه شما و علاقه شما را برای اطرافیان به نمایش بگذارند. به عبارت دیگر می توان گفت که پرده ها می توانند روحیه ی شما و حس و حال شما را به خوبی یه اطرافیان نشان دهند. به کار گیری پرده ها اگر قرار است با دکوراسیون خانه هارمونی داشته باشد نیازمند رعایت کردن یک سری نکات و اصول و قوانین می باشد. و باید با چیدمان خانه ی شما هماهنگی های لازم را نیز داشته باشد.

 

انتخاب جنس پرده

هنگامی که قصد دارید برای پرده های منزل خود پارچه انتخاب کنید می بایست حتما به سنگینی و سبکی پارچه توجه ویژه ای کنید. زیرا سنگینی و سبکی نوع پارچه بر نحوه ی آویزان شدن آن از پنجره تاثیر بسزایی دارد. پارچه ای که برای پرده ی منزل انتخاب و خریداری می شود می بایست با توجه و با در نظر گیری حال و هوای اتاق صورت پذیرد. پارچه هایی وجود دارند که با استفاده از آن ها فضای اتاق حالتی رسمی به خود گرفته و از فضای صمیمی دور می شود. هم چون پارچه های ابریشمی سنگین، پاچه های مخمل و هم چنین پارچه ها ساتن. این نوع پارچه ها بیشتر در مکان هایی هم چون اتاق پذیرایی و اتاق نشیمن به کار گرفته می شوند. اما اگر می قصد دارید برای دیگر مکان های خانه هم چون اتاق خواب پارچه انتخاب کنید بهتر است به سراغ پارچه های کتان و ترکیب های نایلونی بروید. این نوع پارچه های به راحتی شسته شده و نسبت به دیگر پارچه ها کاربردی تر می باشند.

راهنمایی خرید پرده برای منزل

 

انتخاب رنگ پرده

اگر می خواهید برای پرده های خانه ی خود رنگ انتخاب کنید بهتر است رنگی را برگزینید که برا دکوراسیون منزل شما هارمونی داشته باشد. بهتر است رنگی که برای پرده های منزل خود انتخاب می کنید تیره تر از رنگ دیوار های شما باشد و یا اینکه با یکی از رنگ های تیره و تند که در دکوراسیون منزل از آن بهره گرفته شده است ادغام شود. اگر برای پرده های منزل خود یک رنگ قوی و با نفوذ برگزینید می توانید پرده ها را به نقطه ی کانونی خانه نیز تبدیل نمایید. اگر پرده های شما فاقد آستر هستند حتما به این موضوع توجه کنید که زمانی که نور آفتاب از آن ها عبور می کند این امکان وجود دارد که اتاق را با استفاده از رنگ خود تحت تاثیر قرار دهند و موجب تغییر رنگ فضای اتاق شوند. پس هنگام انتخاب رنگ پرده ها دقت و ظرافت بیشتری از خود نشان دهید.

 

 

استفاه و به کار گیری پرده های ساده

اگر دکوراسیون داخلی منزل شما به نحوی است که دارای وسیله و پارچه های طرحدار زیادی می باشد، می توانید با خرید و به کار گیری پرده های ساده محیط را از شلوغی خارج کرده و به سمت سادگی و توازن ببرید. جدا از این موضوع اگر پرده های ساده برای دکوراسیون منزل خود به کار بگیرید موجب می شود تا در آینده نسبت به انتخاب و خرید دیگر وسیله های دکوری برای دکوراسیون منزل خود دچار مشکل نشوید و به راحتی نسبت به هماهنگی آن ها اقدام کنید. اگر قصد دارید برای اتاق هایی که حالت غیر رسمی دارند دست به انتخاب پرده بزنید بهتر است از پرده هایی با رنگ های درخشان استفاده نمایید.

استفاه و به کار گیری پرده های ساده

 

استفاده و به کار گیری پرده های طرح دار

اگر می خواهید از پرده های طرح دار در دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده کنید بهتر است آن را در محیط هایی به کار بگیرید که دارای دیوار های ساده هستند. زیرا به کار گیری پرده های طرح دار در کنار دیوار هایی با طرح و رنگ مختلف بافت فضا را آشفته و نا مرتب جلوه می دهد. اگر به پرده هایی با طرح های اسلیمی و چهار خانه علاقه دارید می بایست این نکته را در نظر بگیرید که این نوع پرده ها حال و هوای سنتی را به محیط القا می کنند. هم چنین اگر فضای منزل شما مدرن است بهتر است که از پرده هایی بهره بگیرید که دارای طرح های هندسی هستند. این نوع طرح ها جهت استفاده در محیط های مدرن بسیار مناسب و کاربردی می باشند.

استفاده و به کار گیری پرده های طرح دار

مطالب مرتبط