همه چیز در مورد پرده دوش (پرده حمام)

همه چیز در مورد پرده دوش (پرده حمام)

حمام ها معمولا بخش کوچک و کم اهمیت هر منزلی را شامل می شوند ولی چنانچه فرد خوش سلیقه ای باشید از کوچکترین جزئیات برای زیباتر کردن همین بخش کم اهمیت منزل خود استفاده می کنید.

پرده دوش یکی از وسایلی است که هم کاربرد است و هم در زیباتر شدن نمای حمام شما نقش زیادی دارد. در این مقاله سعی داریم تا اندازه پرده دوش استاندارد و انواع پرده دوش را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. همانطور که گفته شد نقش یک پرده دوش قشنگ و خوش رنگ در زیباتر شدن محیط حمام شما همانقدر تاثیر گذار است که یک پرده دوش کهنه و قدیمی در نازیبا شدن این محیط تاثیر دارد.

اگر به دنبال پرده دوش جدید برای خانه یا آپارتمان خود هستید؟ میچینم به شما برای  درک اندازه استاندارد پرده دوش ، و نحوه انتخاب سبک و ظاهر عمومی در بهترین انتخاب کمک می کند .

سه اندازه استاندارد پرده حمام وجود دارد که از نظر توانایی متناسب با هر دوش معمولی کاملاً جهانی و استاندارد هستند . اگرچه آنها فقط اندکی متفاوت هستند ، ولی انتخاب درست مناسب برای اطمینان از عدم وجود پرده اضاقی  بسیار مهم است.

پس چگونه پرده خود را انتخاب می کنید؟ در اینجا مواردی وجود دارد که باید در مورد اندازه استاندارد پرده حمام بدانید – بعلاوه برخی نکات برای مناسب بودن انتخاب  شما بیان شده است.

نقش و اهمیت پرده دوش

پرده دوش ها معمولا نقشی مهم و کاربردی در حمام دارند. این وسیله علاوه بر حفظ حریم خصوصی افراد هنگام استحمام، باعث جلوگیری از خیس شدن و تماس آب با محیط خارج از حمام می شوند که این خود اهمیت بسیاری دارد.

برخی حمام ها هستند که محیط شان باز و تا حدودی قابل رویت هستند در این مدل حمام ها اگر از پرده دوش استفاده نشود هنگام حمام دچار استرس و اضطراب می شویم و نمی توانیم آن طور که باید روی تمیز کردن خود تمرکز کنیم و حمام آن آرامشی که باید را نمی تواند به ما منتقل کند.

علاوه بر این زیبایی پرده دوش نیز می تواند حس مثبت و خوبی را هنگام حمام به ما منتقل کند و در زیبایی محیط حمام ما نقش پررنگی داشته باشد.

انواع پرده حمام

پرده عمودی

رایج ترین و پر استفاده ترین مدل پرده دوش برای اکثر حمام ها مدل عمودی آن می باشد. از این پرده دوش استفاده های گوناگونی می شود. هم می توان آن را دور وان قرار داد تا آن را از بقیه بخش ها جدا نماید تا قابل دیدن نباشد و هم می تواند در حمام هایی که یک دوش دارند، دور دوش قرار بگیرند.

این مدل پرده دوش برای جدا نمودن دو بخش حمام و سرویس بهداشتی از یکدیگر نیز بسیار مناسب است.

پرده دوش افقی

این مدل پرده دوش ها غالبا در حمام هایی استفاده می شود که تنها یک وان دارند و فقط می خواهیم دور وان با این پرده گرفته شود تا از تماس آب به خارج از آن جلوگیری شود. این مدل پرده دوش معمولا زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرد و به همین خاطر پیدا کردن و خرید آن کمی دشوارتر از مدل عمودی آن می باشد.

پرده دوش ال شکل

در حمام هایی که قسمت دوش یا وان در آن ها در یک گوشه از دیوار قرار گرفته اند، باید از پرده دوش های مدل ال شکل در آن استفاده نمود تا بتوان دور آن را کاور نموده و از خیس شدن اطراف جلوگیری کرد

اندازه پرده دوش استاندارد : کدام یک مناسب حمام شماست؟

در همه جا  ، سه گزینه در مورد اندازه استاندارد پرده حمام پیدا خواهید کرد:

  • 70 در 70 اینچ
  • 70 در 72  اینچ
  • 72 در 72 اینچ

فراتر از اینها ، اندازه های ویژه ای برای دوش های بسیار بلند (70 در 84 اینچ یا 72 در 84 اینچ) ، دوش های فوق العاده گسترده (144 در 72 اینچ) و برخی دیگر  (54 در 78 اینچ) را نیز خواهید یافت.

خبر خوب در مورد پرده های حمام این است که شما لزوماً به یک تناسب کاملا دقیق نیاز ندارید. گرچه مطمئناً می خواهید برای نوع دوش خود در حد استاندارد باشد ، چند اینچ عرض یا ارتفاع پایان جهان نخواهد بود (البته مسلماً ، شما نمی خواهید پرده حمام شما نیز  روی زمین کشیده شود)

اندازه گیری برای پرده دوش

بعید است که اندازه گیری دوش شما با اندازه گیری دقیق استاندارد پرده دوش مطابقت داشته باشد. بنابراین به جای تلاش برای تطابق دقیق ،  سایر عوامل اصلی را هنگام انجام اندازه گیری ها بررسی کنید.

با اندازه گیری عرض دوش خود شروع کنید. از دیواری به دیواری دیگر بروید و اندازه آن را به اینچ برسانید.

به خاطر داشته باشید که شما پرده ای می خواهید که کمی گسترده تر از حمام شما باشد. این امر به این دلیل است که بهمراه چین خوردگی آویزان می شود ، در مقابل اینکه هنگام بسته شدن آن کاملاً محکم باشد. یک راه خوب برای اطمینان از این اتفاق: 12 اینچ به عرض دوش خود اضافه کنید . یک پایه اضافی پارچه تا حد زیادی به شما کمک می کند تا به آن شکل بهینه برسید.

بعد ، اندازه ارتفاعی دوش خود را اندازه بگیرید.  از میله دوش به کف بروید ، سپس حدود 8 تا 10 اینچ را کم کنید تا حلقه پرده را حساب کنید . بسیاری از میله های دوش از نظر ارتفاع قابل تنظیم هستند ، بنابراین اگر متوجه شدید در نهایت ارتفاعی مطابق با اندازه های استاندارد ندارید ، می توانید میله را در صورت لزوم بالا و پایین کنید.

چند مدل پرده دوش حمام

جدا از اندازه پرده حمام خود ، شما همچنین می خواهید به سبک مورد نظر خود فکر کنید. پرده های حمام انواع مختلفی دارد که هر یک از آنها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند.

پرده دوش نخی

این پرده دوش یکی از بهترین و مناسب ترین انتخاب ها در خرید یک پرده دوش زیبا و کاربردی می باشد. جنس نخ به خاطر طبیعتی که دارد به راحتی آب را به خود جذب می کند و از ریختن آن به خارج از آن فضا کمک می کند.

یکی از مزایای بسیار خوب این مدل پرده دوش ها، شستشوی راحت و بدون دغدغه ی آن ها می باشد. پرده دوش های نخی را می توان در مدل ها و طرح های زیبا تهیه و مورد استفاده قرار داد. فقط فراموش نکنید که هنگام خرید این جنس پرده دوش، یک آستر مناسب و خوش رنگ نیز برای آن بخرید.

پرده دوش وینیل

پرده دوش وینیل برای دفع رطوبت بسیار کاربردی و مفید می باشد. این مدل پرده دوش ها در رنگ های گوناگون به فروش می روند و از قیمت نسبتا ارزانی نیز برخوردار می باشند.

پس اگر نمی خواهید هزینه نسبتا زیادی برای این وسیله داشته باشید، می توانید با انتخاب این جنس برای خود یک پرده دوش ارزان و خوش رنگ تهیه کنید. این جنس پرده دوش قابل شستشو نیز می باشد و می توانید هر موقع که نیاز دیدید آن را بشویید.

پرده دوش پنبه ای

یک انتخاب محبوب با گزینه های تقریباً بی پایان از نظر طراحی. فقط مطمئن شوید که یک پرده پنبه ای را با یک آستر وینیل یا پلی استر جفت کنید ، زیرا پنبه به جای دفع آن تمایل به جذب رطوبت دارد.

پرده دوش میکرو فیبر

پرده دوش های میکروفیبر جنس نرم و لطیفی دارند و از این لحاظ شبیه جنس نخ می باشد، ولی به نسبت پرده دوش های نخی در برابر رطوبت دوام بیشتری دارند.

تنها ایراد این مدل پرده دوش ها خصوصیت سنگین تر بودن شان نسبت به دیگر جنس ها می باشد. پس برای استفاده از این مدل باید هنگام نصب دقت کنی تا میله ای که به آن نصب می کنید از استحکام بالایی برخوردار باشد.  

پرده های تزئینی حمام

اگر بیشتر به فرم توجه دارید تا عملکرد ، یک پرده حمام تزئینی را در نظر بگیرید که به طور کلی با پارچه های لوکس تری مانند ابریشم مصنوعی یا پارچه باکیفیت ساخته می شود و با تزئیناتی مانند پارچه های روتختی یا پولک دوزی می شود.

پرده های دوش بی قلاب – اگر می خواهید از حلقه نگهدارنده پرده چشم پوشی کنید ، یک پرده دوش بدون قلاب را انتخاب کنید ، که برای جلوه ای ساده تر مستقیماً روی میله دوش می لغزد. شما می توانید انواع بدون قلاب را در طیف وسیعی از مواد و سبک ها پیدا کنید ، و بسیاری از آنها همچنین شامل آسترهای داخلی هستند.

مقاله مرتبط : 10 راه حل و ترفند شیک برای تزیین حمام

نکاتی برای انتخاب بهترین پرده دوش

گذشته از اطمینان از اندازه مناسب ، چند ملاحظه اصلی نیز وجود دارد که ممکن است بخواهید هنگام خرید پرده برای حمام خود ، آنها را در نظر بگیرید.

بگذارید نور باشد. اگر چراغی در دوش خود ندارید ، احتمالاً می خواهید پرده ای شفاف  – برای دوش بگیرید که به شما امکان می دهد نور از وسایل و / یا پنجره های شما فیلتر شود.

به سبک حمام خود فکر کنید. سبک خود شما بدیهی است که هنگام انتخاب پرده حمام مهم است ، اما همچنین باید مطمئن شوید که با بقیه سرویس های بهداشتی شما درگیر نمی شود.

کلام پایانی

پرده دوش ها علاوه بر زیبایی خاصی که به فضای حمام شما می دهند، کاربردهای دیگری نیز دارند که از آن جمله می توان به جلوگیری از تماس آب با خارج از محیط حمام و همچنین حفظ حریم خصوصی در حمام هایی که کمی باز و قابل رویت می باشند اشاره نمود.

در انتخاب پرده دوش خود دقت و حساسیت داشته باشید تا هنگام استفاده از آن دچار مشکل نشوید. چنانچه نسبت به مدل ها یا جنس های پرده دوش یا اندازه آن سوالی دارید با تیم بازسازی و طراحی می چینم در تماس باشید.

تیم بازسازی میچینم با سابقه ای طولانی در امر بازسازی خانه و بازسازی ویلا با در اختیار داشتن یک تیم از متخصصین و مشاورین مجرب در بخش های گوناگون، تجربه ای ارزشمند در زمینه ی بازسازی و طراحی دکوراسیون منزل دارد. چنانچه هر سوالی در این زمینه داشتید می توانید با ما در تماس باشید.

شماره های تماس:

سوالات متداول

• برای حمام خود که دارای یک دوش می باشد از چه مدل پرده دوشی استفاده کنیم؟

برای حمام هایی که داری یک دوش می باشند بستگی به این که آن دوش در کجای حمام واقع شده است پرده دوش را انتخاب می کنند. چنانچه دوش شما در یک کنج از حمام قرار داشت می توانید از مدل ال شکل پرده دوش برای دو طرف دیگر آن استفاده نمود و در غیر این صورت می بایست از پرده دوش عمودی استفاده نمود.

اگر در حمام مان فقط یک وان قرار داشت از چه مدل پرده دوشی استفاده کنیم؟

اگر در حمام شما تنها یک وان قرار دارد، می توانید از پرده دوش افقی برای پوشاندن دور آن استفاده کنید تا از تماس آب درون وان با خارج از محیط جلوگیری نمایید .

مقالات بیشتر:

دکوراسیون حمام و آشنایی با اصول آن

روش های تمیز کردن حمام

مطالب مرتبط