طراحی داخلی اتاق خواب کودک

طراحی داخلی اتاق خواب کودک

اگر قصد دارید به طراحی داخلی اتاق خواب کودک خود بپردازید باید این نکته را مدنظر قرار دهید که اتاق کودک می بایست حتما متناسب و کاربردی با سن کودک شما باشد. از این طریق کودک می تواند احساس آرامش و شادی بیشتر از فضای اتاق خود نیز دریافت کند. هم چنین دکوراسیون داخلی اتاق خواب کودک می تواند تاثیر بسزایی در روحیه فرزند شما داشته باشد. بنابراین می بایست در هنگام طراحی دکوراسیون اتاق کودک توجهات لازم را لحاظ کنید تا از این طریق بتوانید فضایی آرامش بخش و دل انگیز را به کودک خود القا کنید.

طراحی داخلی اتاق خواب کودک

سرویس خوابی که برای فرزند خود تهیه می کنید یکی از مهم ترین تجهیزات در اتاق خواب او به شمار می رود زیرا بیشتر فضای اتاق کودک به سرویس خواب اختصاص داده می شود. از این رو لازم است وسواس بیشتری در انتخاب سرویس خواب به خرج دهید. شما می توانید با در نظر گیری سبک دکوراسیون اتاف خواب کودک خود رنگ سرویس خواب را برگزینید. در هنگام خرید سرویس خواب حتما با توجه به جنسیت فرزند خود و با توجه به سن او اقدام به تهیه ی سرویس خواب نمایید.

 

استفاده از دکوری در طراحی داخلی اتاق خواب کودک

اگر اتاق خواب کودکتان را اصولی طراحی کنید بسیار آسان و ساده خواهد بود. در طراحی دکوراسیون اتاق کودک خود از وسایل و لوازم دکوری غافل نشوید. بسیاری از وسایل و لوازم دکوری وجود دارند که بر روی کف و دیوار اتاق قابل نصب هستند. این نوع دکوری ها علاوه بر اینکه موجب جذابیت اتاق کودک می شوند بدون اینکه هزینه زیادی داشته باشند در طراحی منحصر به فرد اتاق خواب کودک بسیار موثر می باشند. حتی یک فرش با طرح زیبا نیز می تواند نقش یک دکوری زیبا را نیز ایفا نماید. اگر به دنبال دکوری های در دسترس هستید بهتر است استیکر و یا تابلو چسب های دیواری جزو مناسب ترین گزینه ها به شمار می روند.

استفاده از دکوری در طراحی داخلی اتاق خواب کودک

اگر کودک شما سن کمتری دارد می بایست از وسایل و لوازم با فرم منحنی و گوشه های نرم استفاده کنید. وسایل و لوازمی که دارای گوشه های تیز می باشند یک خطر جدی برای کودک شما به حساب می آید. بهتر است وسایلی که کودک شما بیشتر از هر چیز دیگری به آن علافه دارد را در ارتفاع پایین تری قرار دهید تا به راحتی بتواند به آن ها دسترسی داشته باشد.

 

 

نحوه ی رنگ آمیزی

تعداد زیادی از رنگ های وجود دارند که هم در اتاق خواب پسرانه و هم در اتاق خواب دخترانه قابل استفاده می باشند. رنگ هایی هم چون نقره ای، زرد، طلایی و سفید جزو این رنگ ها می باشند که هر کدام دارای جذابیتی منحصر به فرد می باشند. لازم به ذکر است که دکوراسیون اتاق خواب کودک می بایست سرشار از انرژی و خلاقیت باشد. تمامی وسایل و لوازمی که در دکوراسیون اتاق خواب کودک شما مورد استفاده قرار می گیرد می بایست با توجه با حس کنجکاوی کودک و هم چنین جهت یادگیری او باشد. اگر قصد دارید حس کنجکاوی کودک خود را تحریک کنید بهتر است از تخت های دو طبقه، رنگ آمیزی مناسب و … استفاده کنید.

نحوه ی رنگ آمیزی اتاق خواب کودک

مطالب مرتبط