9 ترفند افزایش فضای ذخیره سازی برای آشپزخانه های کوچک

آشپزخانه های کوچک

اگر آشپزخانه کوچک شما احساس راحتی در فضا را ایجاد نمی کند ، راه حل هایی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند هر متر مربع از طرح خود را به حداکثر برسانید. آشپزخانه شما بدون در نظر گرفتن فضای کافی باید کاربردی و راحت باشد و شما می توانید تنها با چند اصلاح کوچک حرکت در یک آشپزخانه کوچک را آسان کنید.

 

در اینجا 9 ایده مبتکرانه به شما کمک می کند تا از طرح کوچک خود نهایت استفاده را ببرید.

 

با استفاده از شیشه ها یک خانه سلولی ایجاد کنید

دکوراسیون آشپزخانه های کوچک

می توانید از شیشه های سنگ تراشی برای ایجاد محل ذخیره سازی مورد نیاز خود روی یک دیوار خالی استفاده کنید.

 

شما می دانید که محصولاتی مانند آرد ، ماکارونی ، فلفل و … چگونه در بسته بندی های مختلفی عرضه می شوند؟ ساخت یک قفسه کتابخانه ای مانند شکل بالا از چوب و شیشه بر روی دیوار می تواند ، نظم و ترتیب  را برای ذخیره مواد غذایی خشک مانند اینها فراهم می کند.

 

سپس هر شیشه در یکی از دو قفسه آشپزخانه نشان داده شده در بالا قرار می گیرد. هر قفسه دیواری می تواند 25 شیشه بزرگ را در خود  جای دهد.

 

یک گوشه کوچک را به محل ذخیره سازی وسایل آشپزخانه تبدیل کنید

 محل ذخیره سازی وسایل آشپزخانه

در عکس بالا مشاهده می کنید که با یک ترفند هوشمندانه با افزودن فضای ذخیره سازی تخته های چوبی و فضای پیشخوان یک گوشه کوچک در آشپزخانه کوچک باعث افزایش فضا به میزان قابل توجهی در آشپزخانه کوچک آن ها شده است .

 

کشوی آشغال آشپزخانه خود را به یک قفسه ادویه تبدیل کنید

دکوراسیون آشپزخانه های کوچک

کشوها می توانند ابزار سازمانی قدرتمندی باشند. همچنین شما را قادر می سازد تا درهم و برهمی جمع کنید.

 

دوست دارید آشپزی کنید؟ تبدیل کشوی ناخواسته به کشوی ادویه شاید راه بهتری باشد. این ایده نه تنها می تواند فضای کابینت را آزاد کند ، بلکه نگه داشتن ادویه های شما در یک مکان منظم و قابل دسترسی آسان می تواند آشپزی را آسان و سریع کند.

 

با یک تیر سه نشان بزنید

با یک تیر سه نشان بزنید

این میز آشپزخانه کوچک دارای سه طبقه است .  فضای اضافی ایجاد شده است در حالی که مکانی برای ذخیره حداکثر 18 بطری ایجاد شده است. همچنین از بالای آن می توان برای پخت و پز یا حتی صرف صبحانه استفاده کرد.

 

آشپزخانه قفسه باز

دکوراسیون آشپزخانه های کوچک

قفسه های باز یک راه حل ذخیره سازی هوشمند برای آشپزخانه های کوچک است که جای کابینت های استاندارد به بازار آمده اند. به عنوان یک جایزه ، قفسه هایی از این دست ، گرفتن ظرف ، لیوان و حبوبات را آسان می کنند.

 

قفسه ظرف دیواری

قفسه ظرف دیواری

این قفسه ظرف دیواری  یک راه حل جذاب برای نگهداری وسایل با اندازه بزرگ مانند بشقاب و تخته های برش است.

 

ایده خلاقانه کنار دیوار

دکوراسیون آشپزخانه های کوچک

این ایده کشویی ، مانند یک انباری چند طبقه می باشد .  که می تواند در فضای بین دیوار آشپزخانه و یخچال یا هر چیز دیگری  قرار بگیرد.

 

قفسه ادویه مغناطیسی

قفسه ادویه مغناطیسی

در اینجا ایده تند دیگری برای بهره برداری از فضای استفاده نشده وجود دارد. شما می توانید یک قفسه ادویه مغناطیسی ایجاد کنید که در پشت درب کابینت آشپزخانه قرار می گیرد.

 

یک سیستم ذخیره سازی که یک میز آشپزخانه کوچک را بسته بندی می کند

سیستم ذخیره سازی آشپزخانه

این ترفند تبدیل یک واحد قفسه بندی ، به یک سیستم ذخیره سازی آشپزخانه است که وقتی میز بیرون نکشیده شده است ، حکم درب کمد را دارد.

 

 

آشپزخانه های کوچک می توانند با کمی خلاقیت در فضا سازی ، بزرگ تر  نشان داده شوند. شما هم از ایده های خلاقانه خود برای ما بگویید.

مطالب مرتبط