بهترین رنگ برای اتاق نشیمن

بهترین رنگ برای اتاق نشیمن

اتاق نشیمن شما اقدامات زیادی را مشاهده می کند. این جایی است که بعد از یک روز طولانی در کنار خانواده آرامش می گیرید و شارژ می شوید ، سرگرمی می کنید یا دور هم جمع می شوید. چنین اتاق همه کاره ای به یک رنگ با دوام نیاز دارد. به همین دلیل بهترین رنگ برای اتاق نشیمن رنگی است که بتواند در برابر زندگی روزمره بایستد و در عین حال عالی به نظر برسد.

 

اگر به نقاشی اتاق نشیمن خود فکر می کنید ، باید بیش از رنگ آن را در نظر بگیرید. در حالی که انتخاب رنگ جدید اولین قدم است ، اما یک کار موفقیت آمیز برای انجام نیاز به انتخاب نوع مناسب رنگ برای اتاق نشیمن و پایان مناسب برای نیازها و سبک زندگی شما دارد.

 

با دادن جلوه ای جدید و جذاب از اتاق نشیمن خود با رنگ تازه ، بزرگ زندگی کنید. اما قبل از انجام این کار ، راهنمای ما برای انتخاب بهترین رنگ برای اتاق نشیمن را بخوانید تا یک پایان  زیبا داشته باشید.

 

رنگ روغن در مقابل رنگ لاتکس

رنگ روغن زمانی بهترین (و تنها) انتخاب برای پروژه های نقاشی در خانه بود. این رنگ  به لطف بافت غنی خود نرم می شود و به سختی خشک می شود تا بتوان آن را لمس کرد . اما آیا هنوز هم رنگ پایه روغن بهترین انتخاب شما برای اتاق نشیمن است؟ پاسخ احتمالاً این نیست.

 

اگرچه سطح صاف و غنی از رنگ با درخشش و دوام فراوان حاصل می شود ، اما به سختی می توان رنگ روغن را کنترل کرد. به طور قابل توجهی ، دارای مقادیر زیادی ترکیبات آلی فرار (VOC) است. اینها مواد شیمیایی هستند که از رنگ آزاد می شوند و در صورت استنشاق می توانند منجر به مشکلات سلامتی شوند. به همین دلیل ، برخی از ایالت ها حتی استفاده از رنگ روغنی را به طور کلی ممنوع کرده اند. علاوه بر این ، رنگ روغن نمی تواند پاک شود و برای تمیز کردن برس ها و ابزارها یا هر گونه نشت و اشتباه در طول مسیر ، به مواد رقیق کننده رنگ (همچنین دارای VOCs زیاد) نیاز دارید.

 

و لازم به ذکر است که خشک شدن رنگ روغن مدت زیادی طول می کشد. برنامه ریزی کنید که برای هر لایه رنگی که اعمال می کنید تا 24 ساعت صبر کنید. این می تواند مدت زمانی طولانی باشد که شما در میان یک پروژه رنگ آمیزی اتاق نشیمن هستید و باید مبلمان ، کودکان ، حیوانات خانگی و سایر وسایل خود را از اتاقی که به طور معمول مرکز فعالیت خانه شما است دور نگه دارید.

 

رنگ های لاتکس انتخاب بهتری برای رنگ اتاق نشیمن است. فرمول مبتنی بر آب VOC کمی دارد یا فاقد آن است ، زودتر خشک می شود و می توان آن را با آب و صابون تمیز کرد. اینها راحتی های عمده ای هستند که باعث می شوند پروژه نقاشی اتاق نشیمن شما بسیار روانتر و سریعتر پیش برود.

 

اگر یک رنگ لاتکس با کیفیت خوب  انتخاب کنید ، می توانید انتظار داشته باشید که به نتایج زیبا و با دوام برسید. امروزه بسیاری از رنگهای لاتکس فرمولهای قابل شستشو ارائه می دهند. و چسب های اکریلیک اضافه شده به انواع مختلف رنگ لاتکس ، خاصیت ارتجاعی و قابلیت مقاومت در برابر ضربه خوردن بدون خرد شدن را بهبود می بخشد.

 

به طور کلی ، رنگ لاتکس برای رنگ اتاق نشیمن گزینه ای است که به راحتی در دسترس است و استفاده از آن آسان است. اگر به دنبال روشی ساده و کارآمد برای به روزرسانی نمای اتاق نشیمن خود هستید بهترین انتخاب می باشد.

 

نکته :

اگر اتاق نشیمن شما از قبل با رنگ مبتنی بر لاتکس رنگ آمیزی شده است ، چراغ سبز برای رنگ آمیزی با هر یک از این دو نوع رنگ دارید. با این حال ، اگر دیوارهای شما با رنگ روغن ساخته شده است ، نمی توانید مستقیماً به رنگ لاتکس بروید. شما باید اطمینان حاصل کنید که لاتکس به درستی چسبیده است ، فرآیند آماده سازی درست را دنبال کنید و از یک آغازگر خاص استفاده کنید.

 

رنگ مبتنی بر روغن

ویژگی ها :

کاربرد آسان خود سطح
پایان انعطاف پذیر که در برابر لکه ها مقاومت می کند
رنگ غنی با براقیت بالا

معایب :

حاوی سطح بالایی از VOC ها است
به مرور زمان زرد یا ترک می خورد
قبل از استفاده از پوشش دیگر باید تا 24 ساعت صبر کنید

 

رنگ مبتنی بر لاتکس

ویژگی ها :

فرمولهای VOC کم یا بدون آن به راحتی در دسترس هستند
با آب و صابون به راحتی پاک می شود
زمان خشک شدن سریع

معایب :

استفاده از فرمول نازک تر می تواند سخت تر باشد
بدون آماده سازی خاص نمی توان روی رنگ روغن استفاده کرد

 

بهترین پایان برای اتاقهای نشیمن

اتمام رنگی که برای رنگ اتاق نشیمن خود انتخاب کرده اید باید عالی به نظر برسد و از دوام بالایی برخوردار باشد. این بسته به ظاهری که می خواهید به دست بیاورید و میزان ترافیکی که در این اتاق دارید ، گزینه های مختلفی را باقی می گذارد.

 

به طور کلی بهترین انتخاب: ساتن

ساتن بهترین توصیه برای پایان دادن به رنگ در اتاق های نشیمن است. این ترکیب عالی از دوام و ظاهر را ارائه می دهد و بسیاری از فرمول ها قابل جایگذاری و تغییر با این رنگ هستند.

 

 رنگ ساتن مقدار کمی نور را منعکس می کند ، اما به هیچ وجه صاف در نظر گرفته نمی شود.  این رنگ قادر است در برابر تمیز کردن عمومی و ساییدگی مقاومت کند.

 

از آنجا که ظاهر آن تعادل خوبی را ایجاد می کند ، این گزینه برای اکثر اتاق های نشیمن انتخاب خوبی است.

 

برای پرترافیک : نیمه براق

اگر اتاق نشیمن شما اقدامات زیادی را مشاهده می کند – اثرات دستی ، آشفتگی های چسبنده و نشتهای زیاد – ممکن است بخواهید یک رنگ نیمه براق را در نظر بگیرید.

 

در حالی که برخی از افراد به براق بودن رنگ نیمه براق اهمیت نمی دهند و می تواند نقص های موجود در دیواره ها (سوراخ ناخن ، بتونه و غیره) را تقویت کند ، اگر برای اتاق نشیمن خود به یک پایان بسیار مقاوم و زیبا نیاز دارید ، بهترین انتخاب است .

 

 

برای یک نگاه غنی: مات

اگر عاشق ظاهری مجلل هستید ، ممکن است رنگ مات برای اتاق نشیمن انتخاب شما باشد. رنگ های مات ، به آنها تخت نیز گفته می شود .

 

اگر می خواهید رنگ اتاق نشیمن برای ظاهر صاف و مخملی مانند آن در مرکز قرار بگیرد ، ممکن است یک رنگ مات را در نظر بگیرید.

 

با این حال ، این نوع پایان فقط برای اتاقهای نشیمن با ترافیک کم توصیه می شود. اگر دیوارهای شما عملکرد زیادی را مشاهده می کنند و یا انتظار دارید که آنها را به طور مرتب بشویید ، ممکن است رنگ مات خیلی شکننده باشد.

 

رنگهای تخت نیز بعضاً با توجه به قیمت مناسب انتخاب می شوند.

 

بهترین رنگ برای سقف اتاق نشیمن

با پوشش رنگ تازه نیز به سقف اتاق نشیمن خود جلوه ای روشن تر دهید. بهترین رنگ برای سقف های اتاق نشیمن دارای پوشش صاف است.

 

سقف های اتاق نشیمن ممکن است تمام عملکرد را در اتاق نشیمن شما تعیین کنند ، اما بندرت اهمیت داده می شوند . این سطح مسطح مرتباً لمس یا دست انداز نمی شود و بعید است در تماس با نشت یا خرابکاری قرار بگیرد. در نتیجه نیازی به مالش یا شستشو آن نیست.

 

بنابراین رنگ سقف اتاق نشیمن شما نیازی به دوام بالا و قابل شستشو ندارد. در عوض می توانید رنگ سقف تخت را انتخاب کنید.

مطالب مرتبط