آشنایی با دکوراسیون داخلی بانک ها

آشنایی با دکوراسیون داخلی بانک ها

بانک نیز هم چون دیگر مشاغل به محلی نیاز دارد که مشتریان با مراجعه کردن به آن امور مختلفی را نیز انجام دهند. طراحی داخلی دکوراسیون بانک ها نیز هر چقدر زیبا تر و چشم نواز تر باشد یک امتیاز مثبت برای آن بانک به شمار می رود. جدا از این موضوع زیبا بودن دکوراسیون داخلی بانک به جذب هر چه بیشتر مشتریان نیز کمک شایانی می کند. هم چنین طراحی بانک ها نسبت به طراحی منازل از اهمیت بالایی نیز برخوردار است. به این علت که محیط بانک به گونه ای می باشد که روزانه صد ها نفر در آن مکان در حال رفت و آمد هستند و در معرض دید عموم قرار دارد. از این رو طراحی دکوراسیون داخلی آن اهمیت بالایی دارد.

 

اهمیت به طراحی داخلی دکوراسیون بانک ها می تواند نشان از توانمند بودن شعبه نیز داشته باشد. و جدا از این موضوع بهتر است جهت جذب مشتری دکوراسیون داخلی بانک به گونه ای طراحی گردد که زیبایی منحصر به فردی داشته باشد.

ار آنجایی که طراحی دکوراسیون مکان های اداری م تجاری همچون بانک به علت پر رفت و آمد بودن آن مکان از اهمیت بالایی برخوردار است؛ بهتر است در طراحی دکوراسیون آن مکان حساسیت های لازم را نیز به خرج دهید. تا چندین سال پیش به طراحی دکوراسیون بانک ها چندان اهمیت داده نمیشد. اما کم کم و با گذشت زمان در طراحی دکوراسیون بانک ها تغییر و تحولات چشمگیری ایجاد شد. به طوری که نه تنها موجب ایجاد مشتریان گردید بلکه رضایت مشتریان به لحاظ امنیت و راحتی روز به روز افزایش یافت.

به کار گیری لوگو در دکوراسیون داخلی بانک ها

به کار گیری لوگو در طراحی دکوراسیون داخلی بانک ها از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. از این رو بهتر است که محل قرار گیری لوگوی بانک را به نحوی انتخاب کنید که در نگاه هر بیننده ای را به خود جذب کند. می بایست به این نکته توجه داشته باشید که مشتری هنگام وارد شدن به بانک در وهله ی اول تمام جزئیات را زیر نظر می گیرد. از این رو بهتر است که جهت طراحی داخلی دکوراسیون بانک تیم های متخصص را به کار بگیرید.

از جمله وسایل مهمی که در طراحی دکوراسیون بانک ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشند میز و صندلی است. بهتر است میز و صندلی هایی را برگزینید که از ابعاد و اندازه ی مناسبی برخوردار باشند. علاوه بر این موضوع راحتی صندلی نیز مسئله ی مهمی می باشد که می بایست به آن توجه ویژه ای شود.

نحوه ی نور پردازی در دکوراسیون داخلی بانک ها

نوع نور پردازی در دکوراسیون داخلی بانک بسیار مهم بوده و باید به صورت تخصصی انجام شود. به این دلیل که نور ها علاوه بر این موضوع که وظیفه ی روشن کردن محیط را بر عهده دارند؛ به زیبایی دکوراسیون داخلی بانک نیز می افزایند. در بیشتر بانک ها پنجره های بزرگ را جهت استفاده از نور طبیعی به کار می گیرند. اگر بانک از فضای بزرگی برخوردار است بهتر است که جهت تامین نور کافی نور های مصنوعی را به کار بگیرید. امروزه در بیشتر بانک ها سقف های کاذب موزاییکی را به کار میگیرند به بر روی این نوع سقف ها می توان قاب های فلور سنت توکار نصب نمود. از این رو می توان نور پردازی بانک را منحصر به فرد نمود.

یکی دیگر از مسائل مهمی که در طراحی بانک ها می بایست حتما به آن توجه شود؛ در نظر گیری جمعیت و میزان رفت و آمد در آن بانک می باشد. به همین علت می بایست طراحی به گونه ای صورت پذیرد که علاوه بر استفاده ی بهینه از فضا، بتوان محیطی کار آمد برای استفاده ی کارکنان آن مکان و هم چنین مشتریان به وجود آورد.

مسئله ی دیگر در طراحی دکوراسیون داخلی بانک به کار گیری اصولی رنگ ها می باشد. با در نظر گیری علم روانشناسی در خصوص استفاده از رنگ ها می توان احساسات متفاوتی را در محیط بانک ها نیز به وجود آورد. احساساتی هم چون انرژی، نشاط و هم چنین امنیت را نیز می توان با به کار گیری صحیح و اصولی رنگ ها در محیط به وجود آورد. به همین علت در انتخاب رنگ دیوار ها و مبلمان نیز می بایست حساسیت زیادی به خرج داد.

مرتبط: طراحی دکوراسیون دفتر تجاری

مطالب مرتبط