آشنایی با دکوراسیون داخلی هتل

آشنایی با دکوراسیون داخلی هتل

طراحی دکوراسیون داخلی هتل می بایست به نحوی صورت پذیرد که با سلیقه های افراد که طبیعتا تفاوت زیادی با هم دارد مطابقت داشته باشد. هم چنین طراحی داخلی دکوراسیون هتل می بایست به گونه ای باشد که موجب جذب هر چه بیشتر مشتری شود. به همین علت بهتر است که هنگام طراحی هتل دکوراسیون های شیک و کاربردی را نیز به کار بگیرید. امروزه بین هتل داران رقابت سنگینی در رابطه با ایده ها خلاقانه جهت طراحی داخلی دکوراسیون هتل ها نیز مشاهده می شود. یک هنل می بایست مکانی آرام و منحصر به فرد برای مسافران باشد. فضای داخل هتل می بایست به گونه ای طراحی شود که احساس آرامش و آسودگی خیال را به مشتریان انتقال دهد. یکی از نشانه های مطلوب بودن فضای هتل این است که نیاز های مسافران را به راحتی و در کوتاه ترین زمان برطرف نماید.

آشنایی با دکوراسیون داخلی هتل

 

لابی در دکوراسیون داخلی هتل

لابی هتل اولین جایی است که مسافران وارد آن می شوند پس دکوراسیون داخلی آن از اهمیت ویژه ای نیز برخوردار می باشد که در هر موقعیتی می توان از آن استفاده نمود. چیدمان و طراحی داخلی لابی بسیار چالش بر انگیز بوده و می بایست مورد توجه ویژه ای قرار گیرد. زیرا در لابی هتل می بایست فضایی جهت انتظار مهمانان، نشستن، استراحت، قرار و حتی کار آن ها نیز فراهم کرد. ایده های خلاقانه ای جهت اجرا در لابی وجود دارند که عبارتند از: استفاده از آبشار و فواره، تعبیه گل و گیاه و … . این نکته را مد نظر داشته باشید که مسافرانی که وارد هتل می شوند انتظار دارند که در نگاه اول وارد مکانی زیبا و چشم نواز شوند.

لابی در دکوراسیون داخلی هتل

 

نور پردازی در دکوراسیون داخلی هتل

همانطور که می دانید نور تاثیر شگفت انگیزی در طراحی دکوراسیون داخلی دارد. نه تنها در طراحی هتل بلکه در طراحی هر نوع دکوراسیون داخلی دیگری از جمله دکوراسیون داخلی منزل، دکوراسیون داخلی مجتمع تجاری، دکوراسیون داخلی تالار و … . به همین علت است که هنگام طراحی داخلی هتل ها در قسمت لابی از لوستر ها بزرگ و چشم گیر استفاده می شود. به کار گیری این نوع لوستر ها جدا از اینکه فضا را بسیار نورانی می کند بلکه به زیبایی هر جه تمام تر هتل نیز می افزاید. از روش های نورپردازی در دکوراسیون داخلی هتل می توان به استفاده از آویز ها و لوستر های سنگی و کریستال نیز اشاره نمود. از چنین متریال هایی بیشتر در هتل های 5 ستاره استفاده می گردد. شک نکنید که اگر نور پردازی هتل اصولی و بدون نقص باشد روحیه ی مسافران افزایش پیدا کرده و بر جذابیت و زیبایی هتل می افزاید.

 

 

طراحی داخلی اتاق ها

حتما تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که زمانی که در منزل خود در حال استراحت هستید به چه امکاناتی نیازمندید. اتاق های هتل هم به همین شکل هستند می بایست به گونه ای طراحی شوند و چیدمان آن ها به نحوی باشد که تمامی نیاز های مسافران را تامین نماید. امروزه به دلیل ماشینی شدن همه ی امور وسایل و لوازمی هم چون تلفن همراه، لپ تاپ و تبلت جزو وسایل جدا نشدنی از زندگی انسان می باشند. به همین علت در اتاق های هتل پریز های برق می بایست به گونه ای تعبیه شوند که به راحتی بتوان به آن ها نیز دسترسی پیدا کرد. مکان هایی هم چون کنار کاناپه، مبل و تخت خواب.

طراحی داخلی اتاق های هتل

امروزه این مسئله از اهمیت بالایی بسیار برخوردار است به این دلیل که با نصب پریز برق کنار کاناپه و یا تخت خواب، افرادی که در اتاق هستند مجبور نیستند به دلیل استفاده از گوشی موبایل از جای خود بلند شود و به راحتی می توانند در حالی که مشغول به استراحت هستند از تلفن همراه، لپ تاپ و یا تبلت خود استفاده کنند.

 

هم چنین در طراحی داخلی اتاق های هتل می بایست فضایی فراهم گردد که مسافران به راحتی بتوانند هنگام استراحت به تماشای تلویزیون بپردازند. این نکته جزو مهم ترین نکات در طراحی داخلی اتاق های هتل می باشد. اگر اتاق های هتل شما به گونه ای طراحی شده اند که دارای یک یا دو پنجره هستند حتما یک کاناپه در کنار پنجره قرار دهید تا مسافران به راحتی بتوانند از منظره ی بیرون هتل نهایت استفاده را کنند.

 

در نهایت می بایست این نکته را مدنظر قرار دهید که دکوراسیون داخلی هتل اگر درست و اصولی انجام شود موجب افزایش مشتریان و جذب آن ها نیز می گردد. یک هتل عالی و با کیفیت دارای نقش و رنگ و هم چنین توازن در میان متریال های به کار رفته می باشد. پس برای جذب مشتری می بایست طراحی داخلی هتل خود را به دست افرادی کار بلد و کاردان بسپارید.

مطالب مرتبط