طراحی داخلی سالن کنفرانس

طراحی داخلی سالن کنفرانس

امروزه اتاق کنفرانس به دلیل آنکه یک بخش کاربردی است اهمیت بسزایی دارد. جهت طراحی داخلی سالن کنفرانس می بایست استاندارد های مشخصی رعایت گردد. با توجه به این موضوع که اتاق کنفرانس و هم چنین سالن جلسات از مهم ترین و ویژه ترین قسمت های هر نهاد، اداره، شرکت و یا سازمان به شمار می رود دکوراسیون داخلی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. این سالن، به نوعی مکانی برای تصمیم گیری بوده و در آن تصمیمات مهم و حتی حیاتی نیز اتخاذ می شود. طراحی مناسب این فضا می‌ تواند قدرت انتقال و تاثیر گذاری مطالب قابل عنوان را افزایش دهد. در طراحی سالن کنفرانس همه چیز می بایست حساب شده باشد. از چیدمان مبلمان تا تجهیزات و نور پردازی، همه و همه بایستی از هماهنگی خاصی برخوردار باشند.

طراحی داخلی سالن کنفرانس

اصول نورپردازی سالنهای کنفرانس

یکی از مواردی که در طراحی دکوراسیون سالن کنفرانس بسیار قابل توجه می باشد و در واقع می توان گفت که اساس طراحی دکوراسیون سالن کنفرانس محسوب می گردد نور پردازی آن می باشد. نیاز به نور کامل و استاندارد در سالن کنفرانس، یک مسئله آشکار است و این نور پردازی در حین جلسات نیز، باید رعایت شود. استفاده از ترکیب نور هایی هم چون نور سفید و نور زرد، می تواند محیطی زیبا و چشم نواز را به ارمغان بیاورد.

اصول نورپردازی سالن کنفرانس

نکته دیگر در طراحی چیدمان این است که میزان نور حتما باید تحت کنترل باشد و در هر لحظه در صورت لزوم بتوان شدت نور را افزایش یا کاهش داد و در هنگام استفاده از سیستم­ های تصویری می بایست مقدار روشنایی اتاق را کاهش داد تا تصویر به صورت واضح دیده شود.

 

آکوستیک سالن کنفرانس

وظیفه ی اصلی کف‌ پوش و دیوار پوش‌ های آکوستیک، ممانعت از ورود اصوات مزاحم و هم چنین جلوگیری از خروج صدا از داخل سالن و به طور کلی جذب صدا‌ های مزاحم می باشد. در گذشته بخش اعظم این دیوار‌ پوش‌ ها را پشم شیشه تشکیل می‌ داد اما امروزه به دلیل چگالی پایین، سرطان‌ زا بودن و اینکه این ماده در طولانی مدت از بین می‌رود مورد استفاده قرار نمی گیرد. ماده‌ای که امروزه جهت ساخت دیوار پوش‌ های آکوستیک به کار گرفته می‌شود پشم سنگ، با چگالی ۵۰ و ضخامت یک اینچ می‌ باشد. جهت نصب عایق‌ ها، ابتدا با استفاده از سیم‌ بندی و توری سطح زیرین سقف مهار می‌شود. در مرحله دوم عایق‌ ها نصب می‌ شوند و در مرحله سوم با استفاده از پارچه‌ های نم‌ گریز و محافظ، از ریزش پشم سنگ جلوگیری می‌شود.

آکوستیک سالن کنفرانس

هم چنین لازم به ذکر است که شنیده شدن صدای با کیفیت از سیستم صوتی، در طراحی و تجهیز سالن کنفرانس، از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. تجهیزات اصلی سیستم صوتی سالن کنفرانس، اعم از میکروفون، فرستنده، منبع تغذیه، گیرنده، پروژکتور ها، دوربین‌ های گردان، آمپلی‌ فایر‌ های تنظیم‌ کننده صدا و بلندگو‌ های دیواری و سقفی را در بر‌ می‌ گیرد. تجهیزات جانبی نیز شامل هاب و پورت‌های USB، نمایشگر‌ها، سیستم ترجمه همزمان، تجهیزات ضبط صدا و تصویر و…می‌باشد.

 

 

در رابطه با فضا های خدماتی که در سالن انتظار قرار می گیرند تنها به ذکر یک نکته بسنده می‌ کنیم که سرویس‌ های بهداشتی نی بایست به راحتی در دسترس باشند و در عین حال نباید در معرض دید قرار بگیرند.

مطالب مرتبط