روش های تمیز کردن حمام در کوتاه ترین زمان ممکن

روش های تمیز کردن حمام در کوتاه ترین زمان ممکن

یکی از سخت ترین و زمان بر ترین کار ها در رابطه با نظافت و تمیز کردن منزل تمیز کردن حمام می باشد. بسیاری از خانم در این زمینه همیشه به مشکل بر میخورند و به دنبال راهی جهت تمیز کردن سرویس حمام و دستشویی منزل خود می باشند.

اگر منزل شما تازه ساخت اگر و هنوز کاشی های حمام شما دچار جرم نشده اند بهتر است که با فاصله ی کمی کاشی ها را تمیز کنید تا به مرور زمان دچار جرم نشوند. با این کار هم کار خودتان راحت شده و هم اینکه همیشه سرویس حمام و دستشویی شما تمیز است و به راحتی می توان از آن استفاده کرد.

در ادامه می خواهیم روش های تمیز کردن حمام در کوتاه ترین زمان ممکن را مورد بررسی قرار دهیم.

روش های تمیز کردن حمام در کوتاه ترین زمان ممکن

اکثر خانم ها جهت تمیز کردن این قسمت از منزل از مواد شوینده و هم چنین مواد شیمیایی که برای سلامتی بسیار خطرناک هستند و یک خطر جدی محسوب می شوند استفاده می کنند.

بهتر است که جهت تمیز کردن حمام منزل خود از موادی بهره بگیرید که موجب به خطر افتادن سلامتی شما نشود. هم چنین بهتر است روش هایی را به کار بگیرید که علاوه بر اینکه به راحتی بتوانید با استفاده از آن روش ها حمام خود را تمیز کنید در کوتاه ترین زمان ممکن بتوانید این کار را انجام دهید.

استفاده از جوش شیرین

فراموش نکنید که اگر مرتب و اصولی حمام خانه ی خود را تمیز نکنید موجب می شود که ما بین درز ها و سوراخ های کاشی یا سرامیک قارچ و کپک رشد کند و تمیز کردن آن سخت شده و موجب می شود وقت و زمان بیشتری را جهت تمیز کردن حمام خود صرف کنید.

اما اگر به طور مرتب و طبق آموزش های اصولی به نظافت سرویس حمام خود بپردازید چنین مشکلاتی به وجود نخواهد آمد. به کار گیری جوش شیرین یکی از راه هایی می باشد که با استفاده از آن می توان به نظافت سرویس حمام و دستشویی پرداخت.

روش های تمیز کردن حمام در کوتاه ترین زمان ممکن

این روش موجب می شود که انگل ها به کاشی های حمام نچسبد و حمام شما همیشه تمیز باشد. شما می توانید یک بار در هفته با استفاده از ترکیب جوش شیرین و لیمو کاشی های حمام خود را تمیز کرده و اجازه دهید 10 الی 15 دقیقه این مواد بر روی کاشی ها بماند و سپس مواد روی کاشی ها را با آب شسته و آن را خشک کنید. به همین راحتی کاشی های حمام شما تمیز می شوند.

تمیز کردن شیرآلات حمام

اگر شیر آلات و آینه ی حمام شما کثیف و کدر شده است با استفاده از مقداری آب و سرکه می توانید به تمیز کردن آینه ها و شیرآلات نیز بپردازید.

جهت استفاده از این روش شما به یک اسفنج نیاز دارید و مقداری سرکه و آب. به این صورت که می بایست ابتدا سرکه و آب را با هم مخلوط کرده و سپس اسفنج خود را درون سرکه و آب مخلوط شده فرو کنید. سپس اسفنج را به صورت ضربه ای به مدت 15 دقیقه بر روی سطحی که قصد دارید آن را تمیز کنید برنید. این کار موجب می شود تا جرم های موجود بر روی شیرآلات و آینه ها با استفاده از اسید سرکه بر طرف شود.

روش های تمیز کردن حمام در کوتاه ترین زمان ممکن

شستشوی وان حمام

وان حمام یکی از قسمت هایی است که باید زود به زود تمیز و جرم زدایی شود، زیرا به واسطه ارتباط مستقیمی که با بدن و بخصوص پوست اعضای خانه هنگام حمام کردن شان دارد، می تواند باعث آسیب به پوست های حساس شود. شستن کامل وان حمام زحمت و وقت زیادی نمی خواهد و در زمان کمی می توان آن را به خوبی شست و تمیز نمود.

برای شستن وان حمام خود در ابتدا گرد و غبارهایش را با یک دستمال نم دار تمیز کنید. پس از آن می بایست با استفاده از یک اسفنج یا دستمال مناسب سطح آن را به طور کامل به سرکه سفید آغشته نمود.

پس از آغشته شدن تمام قسمت های وان به سرکه سفید، سریعا روی آن مقداری نمک بریزد و بگذارید برای مدتی به اندازه نیم ساعت تا یک ساعت در همین حالت باقی بماند. سپس آن را به خوبی با آب بشورید. این حرکت باعث می شود تا علاوه بر تمیزی و گرفتن جرم های وان، بوی نسبتا نامطبوع آن نیز از بین برود و همچنین لوله های وان نیز به خوبی جرم گیری شوند و مسیر هایی از لوله که تنگ شده بودند به خوبی باز شوند.

نحوه تمیز کردن دوش حمام

اگر سردوش حمام شما کثیف شده و سوراخ هایش را جرم گرفته می توانید با استفاده از سرکه سفید کاملا آن را تمیز کنید. نحوه انجام این کار نیز اینگونه است که یک کیسه فریزر یا یک پلاستیک بزرگ تر از آن را (با توجه به اندازه سردوش حمام تان) تا نصف پر از سرکه سفید می کنیم و سردوش را طوری درون آن قرار می دهید که کاملا درون سرکه غوطه ور شود، سپس در پلاستیک را محکم می بندید و تا یک روز به آن دست نمی زنید، سپس آن را باز کرده و سر دوش را کاملا با آب شسته و خشک کنید، خواهید دید که تمام رسوبات و کثیفی های سر دوش تان از بین رفته است.

آینه حمام را چطور تمیز کنیم؟

آینه معمولا نقش بسیار مهم و ویژه ای در حمام دارد به خصوص به هنگام اصلاح سر و صورت که نیاز اساسی به آینه داریم. آینه ها در حمام یک مشکل بزرگ و اساسی دارند و آن ایجاد لکه هایی بر روی آن است که به سختی از بین می روند. همچنین بخار گرفتن آینه ها نیز مشکلی دیگر است.

برای حل این مشکلات شما می توانید از خمیر دندان کمک بگیرید. برای انجام این کار شما می توانید از خمیر دندان کمک بگیرید، به این صورت که آینه را با یک دستمال خیس کاملا تمیز کنید، سپس سطح آن را با مقداری خمیر دندان کاملا آغشته کنید. سپس با یک دستمال تمیز دیگر و مقداری آب کاملا آن را بشویید تا خمیر دندان کاملا از روی سطح آینه شسته شود. با انجام این کار تمامی لکه از روی آینه محو می شود و مشکل بخار کردنش نیز تا مدتی برطرف می شود.

شستشوی پرده حمام

برخی از حمام و سرویس بهداشتی ها وجود دارند که در یک جا قرار گرفته و با استفاده از یک عدد پرده از یکدیگر جدا شده اند. اگر حمام و سرویس بهداشتی شما به این صورت ساخته شده است و یا اینکه اگر حمام شما دارای وان می باشد و به دور وان حمام خود پرده کشیده اید و قصد شستن آن را دارید بهتر است که از این روش کمک بگیرید.

پیش از هر چیزی ابتدا می بایست پرده حمام را درآورده و آن را از گیره های خود جدا کنید. پرده های حمام به علت آنکه معمولا از جنس پلاستیک می باشند به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن با استفاده از شوینده های معمولی و آب گرم تمیز شده و از شر آلودگی ها و میکروب ها خلاص می شوند.

روش های تمیز کردن حمام در کوتاه ترین زمان ممکن

شما می توانید جهت شستشوی این نوع پرده ها از ماشین لباسشویی کمک بگیرید. اما اگر قصد ندارید که از ماشین لباسشویی استفاده کنید می توانید ابتدا پرده را درون یک لگن پر از آب قرار دهید و سپس بر روی آن مواد شوینده بریزید. پس از آن اجازه دهید پرده برای مدتی درون لگن بماند و پس از چند ساعت پرده را آبکشی نمایید. با این روش دیگری اثری از آلودگی و میکروب بر روی پرده ی حمام شما باقی نخواهد ماند.

شستشو و تمیز کردن بندهای بین کاشی های دیوار

این بندها را معمولا با دوغاب بین کاشی ها در می آورند و می توان آن را هر از چندگاهی کاملا شسته و تمیز کنیم. شستن این بخش از دیوارهای حمام نیز اهمیت دارد زیرا اگر مدت زمان زیادی شسته نشود به مرور رنگش تغییر کرده و باعث جلوه ای ناخوشایند در حمام تان می شود. برای تمیز کردن این بخش مراحل زیر را طی کنید.

یک فنجان محلول سفید کننده کلرین را در 4 لیتر آب مخلوط کنید، سپس این محلول را توسط یک برس زبر به قسمت های دوغابی بند های دیوار به طور محکم و پیاپی بکشید و با آن حسابی این قسمت ها را تمیز کنید. پس از آغشته کردن تمامی قسمت ها مدتی منتظر بمانید و سپس دیوارها را به طور کامل آبکشی کنید.

تمیز کردن کف حمام

محیط حمام جز محیط هایی است که همواره باید تمیز و به دور از آلودگی باشد. زیرا می تواند در سلامت انسان تاثیر گذار باشد. محیط حمام به علت آنکه هنگام استحمام ما رطوبت بالایی دارد احتمال آلودگی اش نیز زیاد است. برای تمیز نمود حمام و بخصوص کف آن باید دقت و حساسیت زیادی نمود. برای تمیز نمودن کف حمام به صورت اصولی شما می بایست اقدامات زیر را انجام دهید.

کف حمام را با یک جرم گیر مناسب یا یک محلول شوینده آغشته کنید، سپس با استفاده از یک برس شروع به سابیدن کنید تا تمامی نقاط کف حمام به خوبی تمیز شوند. چنانچه لکه ای باقی مانده بود که با محلول های استفاده شده تمیز نمی شد می توانید از یک سفید کننده برای از بین بردن آن استفاده کنید. پس از آنکه کل کف حمام را به خوبی با مواد شوینده شستشو دادید، با دقت و حوصله آن را آب کشی کنید. در پایان نیز تمام نقاط را با یک پارچه بزرگ و تمیز خشک کنید.

کلام پایانی

نظافت و تمیز کردن حمام به علت آنکه محل استحمام اعضای خانواده می باشد از اهمیت زیادی برخوردار است. تمیزی و نظافت این بخش از خانه می تواند رابطه مستقیمی با سلامت اعضای منزل داشته باشد. سعی کنید با انجام ترفندها و راهنمایی های بیان شده در مطالب بالا، همواره حمامی تمیز و به دور از هرگونه آلودگی داشته باشید.

تیم بازسازی میچینم با سابقه ای طولانی در امر بازسازی خانه و بازسازی ویلا با در اختیار داشتن یک تیم از متخصصین و مشاورین مجرب در بخش های گوناگون، تجربه ای ارزشمند در زمینه ی بازسازی و طراحی دکوراسیون منزل دارد. چنانچه هر سوالی در این زمینه داشتید می توانید با ما در تماس باشید.

شماره های تماس :

سوالات متداول

برای خلاص شدن از لکه های سرسخت روی آینه حمام چه کنیم؟

شما می توانید لکه هایی که روی آینه حمام ایجاد می شوند از خمیر دندان کمک بگیرید. ابتدا آینه را با یک پارچه نمدار تمیز کنید و سپس روی آن را با مقداری خمیر دندان کاملا آغشته کنید. پس از گذشت چند دقیقه با یک پارچه تمیز و مقداری آب آن را بشویید. مطمئنا مشکل تان حل می شود

دوش حمام را چگونه تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن دوش حمام کافی است درون یک پلاستیک را تا نصف سرکه سفید بریزیم و دوش را درون آن قرار داده و درش را ببندیم و سپس پانزده تا بیست ساعت زمان بدهیم و سپس آن را خارج نموده و با آب آن را حسابی بشوئیم. خواهید دید که دوش تان از هرگونه آلودگی و جرم تمیز شده است.

مقالات مرتبط :

نکات مهم خانه داری که هیچ کجا نخوانده اید

تاثیر حمام مستر در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون حمام و آشنایی با اصول آن

مطالب مرتبط