اتاق نشیمن قرمز و طراحی دکوراسیون آن

طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن قرمز

دکوراسیون خانه از جمله بخش هایی است که بیشتر مورد توجه خانم خانه قرار می گیرد. طراحی دکوراسیون خانه بر می گردد به ذوق و شوق فرد که چگونه آن را طراحی کند.

بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا طرح های فانتزی را در دکوراسیون منزل خود به اجرا بگذارند و ظاهری اسرار آمیز به منزل خود بدهند. برخی دیگر نیز دوست دارند از رنگ های گرم یا سرد در رنگ آمیزی دیوارهای منزل خویش استفاده نمایند. همه اینها به درخواست ساکنین خانه بر می گردد که می خواهند چه نوع رنگی را برای رنگ آمیزی منزل خود استفاده کنند.

رنگ قرمز نیز یکی از این رنگهاست که طرفداران زیادی دارد و بیشتر افراد برای اینکه محیط خانه خود را گرم تر کنند از این رنگ در دیوارها استفاده می نمایند.

البته استفاده از رنگ قرمز در محیط داخلی منزل، فقط محدود به رنگ آمیزی دیوار و سقف نمی شود، بلکه از وسایل دکوری قرمز رنگ نیز می توان استفاده کرد. در این مطلب قصد داریم تا در مورد طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن قرمز توضیح دهیم و بدانیم استفاده از چه وسایل تزئینی در آن مناسب است.

استفاده از رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی منزل

رنگ قرمز یک رنگ بسیار زیبا و شاد است. این رنگ نماد عشق و سرزندگی بحساب می آید. معمولاً افرادی به سراغ رنگ قرمز در دکوراسیون منزل خود می روند که تیپ شخصیتی قدرتمندی دارند و همیشه از شادی و نشاط برخوردار هستند و همواره دوست دارد رنگ قرمز را در جلوی چشم خود ببینند و از آن انرژی بگیرند.

همانطور که قبلاً نیز به آن اشاره کردیم، قرمز به عنوان یک رنگ گرم بحساب می آید و افرادی که از این رنگ در دکوراسیون داخلی منزل استفاده می کنند، بایستی از رنگ های مکمل نیز در دکوراسیون خانه خویش استفاده کنند. در مورد مکمل رنگ قرمز در بخش های بعدی به صورت مفصل توضیح خواهیم داد.

اما در این بخش قصد داریم تا موضوع دکوراسیون اتاق قرمز را بصورت دقیقی بررسی کنیم و بدانیم رعایت کدام پارامترها در آن مهم و اساسی شناخته می شود.

دکوراسیون مناسب برای اتاق قرمز

قرار گرفتن در اتاق قرمز به آدمی انرژی فراوانی می دهد و باعث شادی و نشاط انسان می شود. اتاق قرمزی را در نظر بگیرید که تمام بخش های آن به رنگ زیبای قرمز درآمده باشد.

برای سکونت در این اتاق باید از وسایل مناسب و هم رنگی استفاده کرد که به تیپ و رنگ قرمز بخورد. برای اینکه بتوان از وسایل همگون در این اتاق استفاده کرد، بایستی به دو مساله توجه نمود، یکی اینکه اشیائی که گذاشته می شود یا هم طیف رنگ قرمز یا مکمل آن باشد. در این بخش قصد داریم تا در مورد این دو ویژگی به طور مفصل مطالب مهمی ارائه دهیم.

دکوراسیون هم طیف رنگ قرمز

برای دکوراسیون اتاق قرمز می توان از وسایل تزئینی استفاده نمود که با این رنگ در یک طیف رنگ قرار داشته باشد. استفاده از چنین وسایل تزئینی باعث زیبایی هر چه بیشتر اتاق می گردد. رنگ های زرشکی، عنابی، شرابی و رنگ های مشابه دیگر در طیف مشترکی با رنگ قرمز قرار دارند.

البته رنگ قرمز از طیف پر رنگ شروع می شود و تا طیف کم رنگ ادامه می یابد. اگر رنگ اتاق قرمز کم رنگ است بایستی از قرمز کم رنگ نیز در وسایل اتاق استفاده کرد. البته برخی از افراد ترجیح می دهند که از طیف رنگ های پر رنگ و کم رنگ بصورت متضاد در چنین اتاق هایی استفاده نمایند که این مساله به سلیقه شخصی آنها بر می گردد.

دکوراسیون با رنگ های مکمل

یکی از روش های دیگری که می توان به اتاق قرمز جلوه خوبی داد، استفاده از رنگ های مکمل قرمز است که می تواند ظاهر خوبی به این اتاق بدهد. رنگ سبز مکمل رنگ قرمز است و می توان از این رنگ در وسایل اتاق استفاده کرد.

البته این بدان معنا نیست که از رنگ های دیگر نمی توان در اتاق استفاده کرد. رنگ هایی مثل مشکی، سرمه ای و آبی نفتی نیز از جمله رنگ های خوبی محسوب می شود که در یک هماهنگی زیبا با رنگ قرمز قرار دارد.

رنگ قرمز در معماری امروزی نماد چیست؟

استفاده از رنگ قرمز در معماری امروزی رواج بسیاری یافته است. این سبک را می توان الهام گرفته از طرح های غربی دانست. البته افرادی که شوق و ذوق هنری در وجود آنها غلیان می زند، عاشق و دلباخته چنین سبکی هستند. رنگ قرمز را می توان به عنوان نماد عشق و دلباختگی دانست.

این رنگ به شدت احساسات را بر می انگیزد و باعث شادمانی در فرد می شود. اگر لازم شد تا از ستون در اتاق استفاده کنید، بهتر است ستون ها را به رنگ سفید طراحی نمایید. این سبک معماری تلفیقی از شور و نشاط در کنار آرامش را تداعی می نماید و به آدمی حسی عجیبی را القا می کند.

جایگاه رنگ قرمز در معماری ما ایرانی ها

در بیشتر خانه های ما ایرانی ها، معمول بر این است که از رنگ سفید در دیوارها و سقف اتاق خود استفاده می کنیم. اما با روش های کارشناسی شده می توان رنگ قرمز را نیز وارد منزل خویش کرد. سبک معماری ما توجه خود را بر آرامش و آسایش گذاشته است به گونه ای که اقامت در آن منازل از شدت خستگی های جسمی و روحی آدم کم می کند. از آنجایی که می توان رنگ قرمز را به نوعی آرامش دهنده و شادی بخش توصیف کرد، استفاده از آن در منازل امروزی و اتاق های کوچک و بزرگ منزل، پیشنهاد می گردد.

نورپردازی در اتاق نشیمن قرمز

اتاق نشیمن قرمز رنگ نیازمند یک نورپردازی زیبا و چشم نواز است به گونه ای که جذابیت اتاق را بیش از پیش نشان دهد. در بحث نورپردازی باید به این مساله توجه کنیم که طیف رنگ قرمز اتاق مشخص می کند که چه نوع نورپردازی مناسب آن است. در اتاق هایی که رنگ قرمز آن پر رنگ تر است بایستی از نورپردازی روشن و ملایم استفاده گردد. در صورتی که اگر اتاق از رنگ قرمز روشنی برخوردار بود، بایستی در نورپردازی از رنگ هایی با شدت بیشتر استفاده کنیم.

مناسب ترین مبلمان برای اتاق نشیمن قرمز

برای اتاق هایی با چنین ویژگی هایی بایستی از مبلمان مناسب استفاده کرد. بهترین مبلمانی که می توان برای این اتاق ها پیشنهاد داد، مبلمان کلاسیک می باشد. البته از مبلمان هایی با طرح های مدرن نیز می توان استفاده نمود. اما نکته مهم و قابل توجه این است که در انتخاب نوع مبلمان، بایستی به دیگر المان ها و وسایل داخل اتاق نیز توجه داشته باشید تا متناسب با آن سبک خوبی از مبلمان را انتخاب کنید تا به تمام بخش های این اتاق سازگاری داشته باشد.

در مورد رنگ مبلمان نیز باید یک مساله مهم را خاطر نشان بسازیم که آنهم هارمونی و هماهنگی بین رنگ مبلمان و رنگ اتاق است که باید وجود داشته باشد. بهترین رنگ مبلی که می توان برای این اتاق پیشنهاد داد، استفاده از مبل هایی با رنگ خاکستری و مشکی است که پیشنهاد می گردد. البته شدت این رنگ ها را می توان نسبت به رنگ اتاق کم یا زیاد کرد.

پرده مناسب برای اتاق نشیمن قرمز

در انتخاب پرده اتاق نشیمن بایستی نهایت دقت و توجه را به خرج دهید تا طرح و رنگ مناسبی را برای آن برگزینید. رنگ و طرح انتخاب شده برای پرده باید در تناسب کامل با رنگ اتاق و سایر وسایل موجود در آن باشد. بهترین رنگ برای پرده قرمز کم رنگ می باشد به گونه ای که اگر اتاق نورگیر مناسبی دارد نور بتواند به آسانی وارد اتاق شود و محیط داخلی آن را روشن نماید. استفاده از پرده هایی با رنگ های تیره به هیچ وجه توصیه نمی گردد.

فرش مناسب اتاق نشیمن قرمز

در انتخاب فرش باید به ابعاد اتاق نیز توجه داشته باشید و متناسب با آن از فرش هایی با ابعاد مناسب استفاده کنید که بتواند محیط داخلی اتاق را دلبازتر نشان دهد. معمولاً در چنین اتاق هایی استفاده از فرش هایی با ابعاد کوچکتر پیشنهاد می شود. این فرش ها باعث می شوند که اتاق ظاهر خوبی به خود بگیرد.

همچنین فرش هایی که ابعاد آنها هم اندازه اتاق هستند توصیه نمی گردد زیرا موجب کوچک به نظر رسیدن اتاق می شوند و از طرف دیگر باعث القای حس دلتنگی به ساکنین می گردند.

در مورد رنگ فرش نیز باید این مساله را خاطر نشان بسازیم که بهتر است از فرش های قرمز رنگ استفاده شود. البته در مورد طرح و نقش روی فرش ها نیز بایستی به سبک اتاق توجه داشته باشید. به طور مثال در اتاق های مدرن باید از فرش هایی با طرح های هندسی و چند گوشه استفاده کرد. در اتاق هایی که به سبک کلاسیک ساخته شده است باید از فرش های قرمزی با طرح های نقوش سنتی استفاده نمود.

رنگ قرمز را نمی توان در هر سبک معماری پیاده سازی کرد بلکه سبک های بخصوصی هستند که رنگ قرمز مناسب آنهاست. پیمانکاران ما با آگاهی از این موضوع قادرند کار بازسازی را به گونه ای انجام دهند که اتاق نشیمن جدید، قابلیت پذیرش رنگ قرمز را داشته باشد.

شرکت بازسازی میچینم در حوزه بازسازی خانه قدیمی و نوسازی ساختمان فعالیت می کند و توجه خود را به خدمت رسانی به همشهریان تهرانی قرار داده است. تعمیرات ساختمان در تهران و بازسازی ویلا قدیمی در تهران جزء کارهای روتین این مجموعه است. برای دریافت مشاوره های رایگان با مجموعه میچینم تماس بگیرید

شماره های تماس : .

کلام آخر

اتاق نشیمن قرمز رنگ در این اواخر مورد استقبال بسیاری از افراد اهل ذوق و هنر قرار گرفته است که علاقه آنها به این رنگ موجب شده تا در نزدیک ترین مکان و در مجاورت محل زندگی خود از این رنگ جذاب استفاده نمایند. اتاق نشیمن قرمز رنگ، نیازمند به دکوراسیون مناسبی است که در هماهنگی و تناسب با این رنگ قرار داشته باشد. در چیدمان دکوراسیون این اتاق باید نهایت دقت را لحاظ کنید تا به یک چیدمان ایده آل برسید.

سوالات متداول

دکوراسیون مناسب برای اتاق نشیمن قرمز رنگ چگونه است؟

در دکوراسیون این اتاق باید به چیدمان و رنگ وسایل موجود در آن دقت لازم را مبذول داشت. مبلمان، فرش، صندلی ها و سایر تجهیزات باید در تناسب رنگی مناسبی با رنگ دیوار قرار گرفته باشند.

انجام چه اقداماتی در اتاق نشیمن قرمز رنگ مجاز نمی باشد؟

استفاده از دکوراسیون با رنگ های نامناسب ممنوع می باشد همچنین نورپردازی با رنگ های نامناسب نیز از جمله مواردی است که استفاده از آن باعث بروز آسیب در وجه اتاق نشیمن می گردد.

مقالات مرتبط :

ایده های زیبا برای اتاق نشیمن خاکستری

بازسازی اتاق پذیرایی و سالن پذیرایی

مطالب مرتبط