اصول و راهنمای نظافت منزل برای تازه عروس

روش های تمیز کردن منزل برای تازه عروس ها

تمیز کردن و نظافت منزل ار جمله کار هایی می باشد که می بایست هر روز انجام شود. مواردی هم چون گردگیری، تمیز کردن میز های اتاق نشیمن، گردگیری اشیا، شستشوی سرویس بهداشتی و … جزو نظافت منزل بوده که می بایست به آن ها توجه ویژه ای شود.

تمیز کردن خانه و اقدام جهت نظافت مواردی که ذکر شد می بایست اصولی و دقیق انجام شود تا صدمه ای به شما وارد نشود.

در ادامه روش های تمیز کردن منزل برای تازه عروس ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

اصول و راهنمای نظافت منزل برای تازه عروس

امروزه بیشتر تازه عروس ها جهت نظافت منزل و تمیز کردن خانه ی خود دچار سرگرمی شده و نمی دانند که از کجا باید شروع کنند. افرادی که تازه ازدواج کرده اند به دلیل آنکه تجربه و هم چنین مهارت کافی در تمیز کردن منزل ندارد امکان دارد که خیلی زود به مشکل بر بخورند.

هم چنین پس از آنکه فرزندی به خانه ی یک تازه عروس اضافه شد وظایف او دو چندان شده و کارهای خانه دو چندان می شود بنابراین می بایست نظافت منزل اصولی و دقیق صورت گیرد. در این مطلب قصد دارید روش های دقیق و اصولی جهت نظافت منزل برای تازه عروس ها را بیان کنیم.

پس اگر شما هم جزو افرادی هستید که تازه ازدواج کرده اید و نیاز به راهنمایی جهت نظافت و تمیز کردن خانه ی خود دارید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

شستشوی صحیح لباس ها

شستشوی لباس ها را می بایست به چند قسمت تقسیم بندی نمایید. اول اینکه می بایست لباس های کثیف را جمع آوری کرده و آن ها را جداگانه و در یک سبد قرار دهید. پس از آن لباس ها را در داخل ماشین لباسشویی قرار داده و منتظر بمانید تا کار شستشوی لباس ها تمام شده و آن ها را جهت آویزان کردن آماده نمایید.

این نکته را مد نظر داشته باشید که در بیشتر مواقع می بایست قبل از آنکه اقدام به شستن لباس ها کنید لباس های رنگی را از لباس ها سفید جدا کنید و آن ها را به صورت جدا بشویید. این کار موجب می شود تا لباس های شما بر اثر شستشو با لباس های رنگی، از رنگ اصلی خود خارج نشوند.

اصول و راهنمای نظافت منزل برای تازه عروس

نظافت یخچال

حتما برای شما هم پیش آمده است که بیشتر اوقات پس از خوردن غذا باقیمانده ی غذا را در ظرفی ریخته و درون یخچال قرار می دهیم.

آنقدر این کار را انجام می دهید تا اینکه یخجال شما بیشتر از ظرفیت خود پر شده و دیگر جایی برای قرار دادن غذا های دیگر وجود ندارد. این کار می تواند بی نظمی و بوی بد یخچال را در پی داشته باشد و احساس بدی را به شما منتقل کند.

اصول و راهنمای نظافت منزل برای تازه عروس

مواردی که می تواند در یخچال بوی بدی ایجاد کند شامل بطری های آب خالی، غذاهای فاسد و هم چنین مواد غذایی تاریخ گذشته می باشد. اگر شما به موقع غذا ها را از یخچال خارج کنید و از قرار دادن مواد غذایی که در کوتاه مدت فاسد می شوند در یخچال خودداری کنید هر گز یخچال شما بوی بد به خود نگرفته و کثیف نمی شود.

تمیز کردن کابینت های آشپزخانه

سعی کنید از همان ابتدای زندگی خود را به محیطی تمیز و بدور از هرگونه آلودگی عادت دهید. یکی از بخش هایی که باید نسبت به تمیز بودنش حساس باشید، کابینت های آشپزخانه می باشد.

این بخش به خاطر نگه داری برخی از مواد غذایی و ظرف ها، ارتباط مستقیمی با سلامت اعضای خانواده دارد و چنانچه آلوده باشد می تواند تبعات منفی روی سلامت اعضای خانواده داشته باشد. پس همواره نظافت کابینت ها را از یاد نبرید.

چنانچه کابینت شما نیاز به نظافت داشت می بایست ابتدا آن را خالی نموده و سپس با یک دستمال خشک گرد و غبار آن را بگیرید، در مرحله بعد اگر کابینت شما از جنس ام دی اف است می توانید یک پارچه را با مخلوطی از آب و شامپو فرش نم دار نموده و داخل کابینت ها را تمیز کنید و در آخر با یک پارچه خشک آن را کاملا تمیز و خشک کنید.

اگر جنس کابینت شما فلزی بود در ابتدا یا یک دستمال آغشته به الکل چربی های روی آن را تمیز کنید و در مرحله ی بعد یک محلول از آب و مایع ظرفشویی تهیه کنید و یک پارچه را به آن اغشته نموده و کابینت تان را تمیز کنید و در آخر با یک دستمال خشک آن را کاملا خشک کنید تا از زنگ زدگی آن جلوگیری کنید(اگر در خانه سشوار دارید با آن کابینت را به خوبی خشک کنید)

تمیز کردن اجاق گاز

یکی از مشکلاتی که عروس های جوان معمولا در روزهای اول ازدواج شان دارند، نحوه صحیح و اصولی آشپزی می باشد. به همین علت خیلی از اوقات هنگام آشپزی اجاق گاز کثیف و و بهم ریخته می شود. ولی باید سعی کنید که به این موضوع عادت نکنید و نگذارید که اجاق گازتان همانطور کثیف و آلوده بماند.

با کمی صرف وقت و حوصله می توانید اجاق خود را همیشه تمیز نگه دارید. فقط کافی است یک دستمال مناسب کنار اجاق گازتان داشته باشید و به محض ریختن غذا، مایعات یا روغن روی آن به سرعت آن را تمیز کنید.

هرچه لکه غذا و روغن و … روی اجاق گاز بیشتر بماند، تمیز کردن آن نیز دشوارتر می شود. ولی چنانچه اجاق گازتان کثیف شد و مدتی آن را تمیز نکرده اید و اکنون روی آن را لکه های چربی و غذا گرفته است، می توانید با یک روش اصولی آن را به طور کامل تمیز نموده و لکه هایش را از بین ببرید.

در این روش شما می بایست با ترکیب یک لیوان نمک یک لیوان جوش شیرین و یک لیوان آب، محلولی کاربردی بسازید و آن را با یک آبپاش بر روی تمام سطوح اجاق گازتان اسپری کنید. پس از گذشت ده دقیقه می توانید با یک دستمال، سطح اجاق گاز خود را به طور کامل تمیز کنید.

تمیز کردن منزل

تمیز نگه داشتن منزل یکی از اساسی ترین و مهم ترین کار هایی است که می بایست دقیق و اصولی انجام شود. نظافت خانه شامل مواردی هم چون شستشوی حمام و دستشویی، جارو کشیدن، گرد گیری شیشه ها و … می باشد. اگر فقط یکی از زوجین تمیز کردن منزل را بر عهده بگیرد بسیار غیر منصفانه بوده و بهتر است که هر دو نفر نسبت به تمیز کردن منزل خود اقدام کنند.

اصول و راهنمای نظافت منزل برای تازه عروس

به طور مثال شما می توانید نسبت به شستن حمام و دستشویی اقدام کنید و همسرتان کار جارو کشیدن منزل را بر عهده بگیرد. با این کار با تمیز کردن خانه زیاد خسته نمی شوید و این کار به یک کار لذت بخش برای شما تبدیل خواهد شد.

سبک طراحی و معماری خانه می تواند تاثیر زیادی روی تمیز ماندن و تمیز کردن راحت تر خانه داشته باشد. در این زمینه تیم بازسازی و طراحی میچینم با در اختیار داشتن یک تیم زبده و کاربلد از معماران و مهندسان ساختمانی، بهترین طرح ها و ایده ها را در زمینه بازسازی خانه، تعمیرات ساختمان، بازسازی ویلا و طراحی خانه ارائه می دهد. چنانچه مایل به تغییر و تحول در دکوراسیون خانه خود هستید با ما تماس بگیرید.

شماره های تماس :

نظافت سرویس بهداشتی

تمیز کردن سرویس بهداشتی هم جزو مواردی است که از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. عدم نظافت به موقع و اصولی سرویس بهداشتی موجب می شود تا باکتری و قارچ ها در آن محل رشد کرده و موجب بروز میکروب در سرویس بهداشتی شود.

اگر قصد دارید تا کاشی ها و سرامیک های سرویس بهداشتی را تمیز کنید به طوری که هم چون روز اول برق بزند و تمیز و درخشان شود بهترین راه استفاده از جوهر نمک و مایع سفید کننده می باشد. البته فراموش نکنید که ترکیب کردن این دو ماده با یکدیگر بسیار خطرناک بوده و می بایست با احتیاط با این ترکیب این دو ماده کار کنید.

اصول و راهنمای نظافت منزل برای تازه عروس

تمیز نمودن اتاق خواب

تمیز بودن اتاق خواب برای زوج های جوان از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. زوج های جوان به این علت که رابطه شان تازه آغاز شده و در حال شکل گیری و مستحکم شدن است، نیاز به یک محیط آرام و راحت برای استراحت می باشند. تمیز بودن اتاق خواب می تواند نقش پررنگی در ایجاد این آرامش و حس خوب با هم بودن داشته باشد. پس سعی کنید اتاق خواب تان را با دقت و سلیقه کافی تمیز کنید.

در تمیز کردن اتاق خواب می توانید از مرتب نمودن کمدها شروع نموده و سپس به سراغ رختخواب ها و ملافه ها و رو بالشی ها بروید، هر کدام شان که نیاز به شستشو داشت را بدون درنگ جدا کرده و در آخر درون ماشین لباسشویی بیاندازید. آینه را با شیشه پاک کن و روزنامه برق بیاندازید و میز آرایش تان را مرتب کنید. این دو نقش زیادی در ایجاد حس مثبت در زوج های جوان دارند.

پرده اتاق خواب را می توانید با کشیدن جارو برقی تمیز کنید و در صورتی که از پرده های سبک است می توانید خیلی سریع آن را پایین آورده و درون ماشین لباسشویی بیاندازید و سپس اتو نموده و دوباره نصب کنید. پنجره ها را نیز می توانید به راحتی با شیشه پاک کن و روزنامه تمیز کنید.

کلام پایانی

همیشه بهترین راه سخت ترین راه نیست. اگر به تازگی ازدواج کرده اید و هنوز تجربه کافی در زمینه خانه داری ندارید نگران نباشید. خانه داری کار خیلی سخت و دشواری نیست تنها نیاز به کمی دقت و حوصله دارد.

اگر تجربه تان نیز کمی بالا برود دیگر دشواری برایتان ندارد. چنانچه تجربه کافی در زمینه خانه داری و بخصوص تمیز کردن منزل ندارید، می توانید از روش ها و ترفند هایی که در مطالب بالا گفته شد نهایت استفاده را ببرید.

سوالات متداول

چطور تمیز کردن منزل را برای خود آسان کنیم؟

شما می توانید با رعایت برخی نکات در زمینه تمیز نمودن منزل، این امر را برای خود ساده و آسان کنید. به عنوان نمونه، سعی کنید در قدم اول خود و شریک زندگی تان به رعایت تمیزی و تمیز نگه داشتن خانه عادت کنید(زیرا پیشگیری همیشه بهتر از درمان است)، همچنین برای تمیز کردن منزل برنامه بریزید، تمیز کردن را مرحله به مرحله و به ترتیب انجام دهید و چند نکته دیگر که در متن بالا به آن اشاره نمودیم

برای تمیز کردن اجاق گاز از چه روشی استفاده کنیم؟

چنانچه سطح اجاق گازتان پر از لکه چربی و غذا و مایعات شده و قصد تمیز کردن آن را دارید می بایست از محلول یک لیوان نمک یک لیوان جوش شیرین و یک لیوان آب استفاده کنید. مواد گفته شده را ترکیب نموده و روی سطح اجاق گاز اسپری کنید و پس از ده دقیقه با یک دستمال آن را به خوبی تمیز کنید.

بیشتر بخوانید :

نکات مهم خانه داری که هیچ کجا نخوانده اید!

مطالب مرتبط