دکوراسیون اتاق نشیمن خنثی؛ تزئین و نحوه چیدمان

چگونه یک اتاق نشیمن خنثی تزئین کنیم

فکر می کنید طرح های رنگی خنثی خسته کننده هستند؟ هیچ چیز فراتر از حقیقت نیست. اتاق های نشیمن خنثی می توانند آرام و آرامش بخش باشند ، اما همچنین می توانند سرگرم کننده ، پرانرژی و پر از زندگی باشن

نکته اصلی این است که از انواع رنگ های مکمل استفاده کنید ، مواد را با هم مخلوط کنید و با الگوها بازی کنید – دقیقاً مانند آنچه در هر پالت رنگ دیگری انجام می دهید. در ادامه با نحوه تزئین  اتاق نشیمن خنثی همراه مجله تخصصی دکوراسیون میچینم باشید.

از الگو و بافت استفاده کنید

دکوراسیون اتاق نشیمن خنثی؛ تزئین و نحوه چیدمان

هنگام تزئین با طرح رنگی خنثی ، ارائه انواع الگوها و بافت ها مهم است. خشن با نرم ، براق با مات و درشت با صاف ، عمق و علاقه ایجاد می کنید ، اتاق را پویاتر می کنید. به استفاده از بافت هایی مانند پارچه کتانی ، جیر ، مخمل ، گره های کابلی و پوست گوسفند فکر کنید.

وقتی نوبت به استفاده از بافت در تزئین یک اتاق نشیمن خنثی می رسد ، تقریباً هرگز نمی توانید بیش از حد انتخاب زیاد داشته باشید. الگوها مشابه هستند؛ برای ایجاد کنتراست به برخی از آنها نیاز دارید ، اما سعی کنید از قوانین منظم برای مخلوط کردن الگوها پیروی کنید .

یک فضای آرامش بخش ایجاد کنید

دکوراسیون اتاق نشیمن خنثی؛ تزئین و نحوه چیدمان

اگر می خواهید یک خلوتگاه آرامش بخش ایجاد کنید ، یک پالت رنگ خنثی راهی برای رسیدن به هدف موردنظر است. در این اتاق نشیمن خنثی  یک مبل بزرگ به رنگ کتانی یک گوشه را پر می کند و با مجموعه ای از بالش و کوسن ها تقویت می شود .

توجه داشته باشید که بالش ها سایه های مختلفی از خنثی های سبک و مشابه دارند – فقط به اندازه ای هستند که می توانند بدون ایجاد شلوغی بصری ایجاد علاقه کنند. حتی اگر رنگ آبی در اتاق وجود داشته باشد ، اما به اندازه کافی نرم است که خنثی به نظر می رسد ، یک ترفند هوشمندانه است که تقریباً با هر سایه پاستلی قابل تحقق است.

یک فرش تاج دار روی پایه ای از چوب تیره قرار گرفته تا کنتراست داشته باشد و دیوارها ، پنجره ها و لوازم جانبی همه از سایه های مختلف عاج ، بژ و تاج هستند . آنها با هم یک محیط ایجاد می کنند که استراحت و آرامش را تشویق می کند.

پیچیدگی را با خاکستری اضافه کنید

دکوراسیون اتاق نشیمن خنثی؛ تزئین و نحوه چیدمان

با زنگ های خنثی دستیابی به پیچیدگی آسان است. در این عکس ، یک اتاق خاکستری با جزئیات لوکس برجسته شده است. پرده هایی از کف تا سقف ، پرده دکمه ای و سطوح بازتابنده به جلوه مجلل کمک می کنند و فضای پیچیده ای را ایجاد می کنند. خاکستری سایه ای انعطاف پذیرتر از قهوه ای و همه کاره تر از رنگ مایل به قهوه ای است که می تواند تقریباً در هر اتاق کار کند.

جزئیات معماری را وارد کنید

دکوراسیون اتاق نشیمن خنثی؛ تزئین و نحوه چیدمان

دکوراسیون اتاق های خنثی بیشتر از مبلمان و رنگ دیوار است. برای افزودن علاقه به یک اتاق نشیمن خنثی ، در مورد جزئیات معماری مانند تیرهای سقف ، تخته سنگ ، آجرنما ، ستون های تزئینی و حتی قالب تاج فکر کنید. این عناصر تأثیر چشمگیری در اتاق هایی با رنگ بندی خنثی دارند.

به یاد داشته باشید که لزوماً به معنای سفید نیست – تیرهای چوبی اصلاح شده در این اتاق با دکوراسیون کاملاً سفید تضاد دارند و باعث می شوند اتاق از نظر بصری پویا باشد.

آن را دوستانه یا خانوادگی کنید

دکوراسیون اتاق نشیمن خنثی؛ تزئین و نحوه چیدمان

یک اتاق نشیمن خنثی می تواند بسیار دوست داشتنی و خانوادگی باشد ، همانطور که در این اتاق نشیمن نشان داده می شود. یک اتاق نشیمن خنثی می تواند سفید ، سیاه ، خاکستری یا سایه های قهوه ای و مات باشد. بر خلاف یک اتاق کاملاً سفید ، اتاقی پر از خنثی های تاریک ، مردم را به شب نشینی و استراحت دعوت می کند.

یک اتاق لوکس ایجاد کنید

دکوراسیون اتاق نشیمن خنثی؛ تزئین و نحوه چیدمان

یک اتاق نشیمن خنثی لزوماً ملایم نیست. در واقع ، اتاق های کاملاً خنثی می توانند بسیار شیک و پر زرق و برق باشند. این اتاق برای ایجاد جلوه از ترکیبی از عناصر استفاده می کند.

قالب های اعمال شده روی دیوارها ، تافت دکمه های روی مبل و استفاده از سطوح بازتابنده مانند شیشه ، آینه ، کروم و نقره همه با هم ترکیب می شوند و فضای مجللی را ایجاد می کنند. صرف اینکه یک اتاق یک پالت رنگی خنثی دارد به این معنی نیست که نمی تواند کمی درخشش داشته باشد!

یک سبک مدرن را بپذیرید

دکوراسیون اتاق نشیمن خنثی؛ تزئین و نحوه چیدمان

اگر سبک تزئین شما به مدرن متمایل است ، یک رنگ بندی خنثی چیزی است که باید به طور جدی در نظر بگیرید. سیاه ، سفید ، بژ و خاکستری بخوبی به سادگی بر  دکوراسیون مدرن  دلالت می کنند. مثل همیشه ، به یاد داشته باشید که متنوعی از بافت ها و رنگ ها را برای جلوگیری از صاف ماندن آن در نظر بگیرید.

جزئیات را فراموش نکنید

دکوراسیون اتاق نشیمن خنثی؛ تزئین و نحوه چیدمان

اگر به جزئیات اندک توجه نکنید ، در آخر ممکن است با فضایی ملال آور و کسل کننده مواجه شوید. حتی در این اتاق نشیمن مینیمالیستی خنثی ، جزئیات ظریف مانند دیوار با بافت و بالش های نرم از کسالت آور بودن آن جلوگیری می کنند. سادگی خود را حفظ کنید. اما به جزئیات  توجه ویژه ای داشته باشید.

راحتی و گرما را اضافه کنید

دکوراسیون اتاق نشیمن خنثی؛ تزئین و نحوه چیدمان

هر اتاق نشیمن خنثی به کمی گرما نیاز دارد. برای تحقق این امر چند روش وجود دارد. یکی استفاده از بافت های نرم است که در لمس احساس خوبی دارند. به استفاده از مخمل ، پشم ، شنیل و میکروسوئر بیندیشید.

مورد دیگر استفاده از مواد خنثی با ته رنگ گرم است. به عنوان مثال ، اگر رنگ خاکستری در انتخاب شما خنثی است ، سایه ای با ته رنگ قهوه ای را به جای ته رنگ آبی در نظر بگیرید. و سرانجام ، برای افزودن گرما ، برخی از رنگ های چوبی را در آن قرار دهید.

چوب به هر فضایی عمق می بخشد ، بنابراین به فکر میزهای چوبی یا صندلی های کناری با پایه های چوبی فکر کنید.  اگر چوب سبک شما نیست ، فلزات مانند برنج و برنز نیز می توانند به افزودن گرما کمک کنند.

روانشناسی رنگ های خنثی

 رنگ های خنثی نیز از جمله رنگ هایی بحساب می آیند که طرفداران زیادی را به خود اختصاص دادند. گمان بسیاری از افراد این است که کسانی که این نوع رنگ ها را می پسندند، که از لحاظ روحی دچار مشکل هستند. در صورتی که این چنین نیست.

استفاده از این رنگ ها در اتاق نشیمن، به عنوان یک اقدام هنرمندانه و خاص، محسوب می شود. اگر رنگ های خنثی با یک ترتیب مناسب و اصولی در کنار یکدیگر قرار بگیرند، جلوه زیبایی به اتاق می دهند. استفاده از رنگ های خنثی در این مکان نشان دهنده این است که صاحب خانه از یک ذوق هنری و سلیقه بالایی برخوردار است.

هنگامی که از رنگ های خنثی صحبت می کنیم برخی از افراد به اشتباه گمان می کنند که منظورمان فقط رنگ آمیزی دیوار و سقف اتاق نشیمن است در صورتی که چنین نیست. در این مورد می توان هم دیوار ها را به این رنگ درآورد و هم در کنار آن از وسایل تزئینی که به رنگ های دیگر است، استفاده نمود.

از وسایل گوناگونی با رعایت اصول مناسب می توان در این اتاق ها استفاده کرد. اگر از رنگ کرم در دیوارها استفاده شده، بهتر وسایل خانه را به رنگ های غیر کرم اختصاص داد مثلاً مبلمان خاکستری رنگ را در آن استفاده کرد.

طیف مختلفی از رنگ های خنثی را می توان در دکوراسیون اتاق نشیمن بکار برد. امکان بکار گیری این رنگ ها بصورت متضاد نیز وجود دارد که جلوه مناسبی به مکان مورد نظر می دهد.

چه رنگ هایی خنثی هستند؟

برای اینکه بتوان اتاق نشیمن را با رنگ های خنثی تزئین کرد، بایستی به رنگ هایی که در این دسته قرار می گیرند نیز آشنایی داشت. رنگ های خنثی در دو دسته گرم و سرد دسته بندی می شود. در ادامه این مطلب به معرفی این دو دسته می پردازیم و با ویژگی های آنها آشنا می شویم.

 رنگ های سرد آن عبارتند از: سفید، شیری، نقره ای و خاکستری

 رنگ های گرم عبارتند از: بژ، طلایی، مشکی، قهوه ای و برنزی

ترکیب این رنگ ها با یکدیگر در فضای اتاق نشیمن می تواند بسیار جذاب و شیک به نظر برسد.

دلیل تمایل افراد به تزئینات خنثی در اتاق نشیمن

شاید از خودتان بپرسید که در بین این همه رنگ، چه لزومی دارد که از رنگ های خنثی استفاده کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید یک نکته را خاطر نشان بسازیم که استفاده درست و بجا از این رنگ ها در تزئینات اتاق می تواند چنان جلوه ای را به آنجا بدهد که از لحاظ شیک و مدرن بودن، هیچ رنگ دیگری نتواند جای آن را بگیرد.

هنگامی که وسایل تزئینی با رنگ خنثی به عنوان دکوراسیون اتاق مورد استفاده قرار می گیرند باعث می گردد تا در مکان مورد نظر یک حس نو بودن و با اصالتی حکم فرما باشد. وجود این رنگ ها در اتاق اطلاعات شخصیتی و روانشناسی مالک را نیز در اختیار میهمانان قرار می دهد.

افرادی که در این مکان حضور دارند تحت تاثیر رنگ های موجود قرار می گیرند. قرار گرفتن در این مکان ها حس آرامش و اعتماد به آدمی دست می دهد.

تزئینات خنثی و هماهنگی آن با سبک خانه های ما ایرانی ها

سبک خانه های ما ایرانی ها همواره با رنگ های شاد و سر زنده تزئین شده است و این میراث تا به امروز در خانه های ما وجود دارد و جلوه خاص و زیبایی را به منازل ما می دهد. اما در این اواخر در زمینه دکوراسیون منازل کارهای سازنده ای انجام شده است.

هنرمندان و علاقمندانی که در بخش دکوراسیون منازل فعالیت می کنند توانسته اند تا با حفظ هویت معماری اصیل ایرانی، این سبک را نیز وارد منازل ما کنند. با شیوه هنرمندانه ای می توانیم از رنگ های خنثی در اتاق های خودمان استفاده کنیم به گونه ای که با تلفیقی مناسب از دو سبک در کنار یکدیگر بهره ببریم.

ساختمان های مسکونی وجود دارند تا بر طبق معماری ایرانی ساخته می شوند و تمام المان های آن، گویای هویت ملی خودمان است. در کنار این المان ها می توان از این سبک تزئینات خنثی نیز استفاده کرد.

رابطه تزئینات خنثی و شخصیت فرد

اینکه بگوییم تزئینات خنثی رابطه مستقیمی با شخصیت افراد دارد بی راه نگفته ایم. افراد بخصوصی با روحیات متفاوت به سراغ این نوع تزئینات می روند اما این بدان معنا نیست که این سبک مشکل خاصی دارد که همه به سراغ آن نمی روند.

این سبک از آن جهت که هنرمندانه است و تلفیقات هنری بسیاری در آن دیده می شود، نیاز به تبحر و مهارت کافی برای چیدن دارد. البته افرادی هستند که این سبک را دوست دارند ولی خودشان اطلاعی از چیدن المان ها در کنار یکدیگر ندارند اینگونه از افراد می توانند از تجربیات دیگران که در این حوزه دارند استفاده نمایند.

به طور کلی هر کسی می تواند از این سبک برای اتاق نشیمن خود استفاده کند. در این مورد همه چیز به سلیقه و خواسته های افراد بر می گردد.

اهمیت دکوراسیون منازل

مساله دکوراسیون منازل به یکی از موضاعت مهم در این اواخر تبدیل شده است. افرادی را می توان یافت که به دنبال اجرای سبک خاصی از تزئینات برای اتاق نشیمن خود هستند. البته هر سبک تزئیناتی را نمی توان در هر فضایی اجرا کرد. هر سبکی نیازمند به یک زیر ساخت مناسب است. منظورمان از زیر ساخت همان معماری داخلی و المان های داخل اتاق است که تعیین می کند چه نوع سبکی از تزئینات را در آن اجرا کنیم.

اگر شما نیز قصد بازسازی اتاق نشیمن خود را دارید و بعد از آن سبک خاصی مد نظرتان است تا به اجرا در آورید، کافیست با مشاوران ما در شرکت بازسازی میچینم در تماس شوید. کارشناسان ما به تجربه و مهارتی که در طی این سالها کسب کرده اند قادرند تا شما را در بسیاری از مسائل اتاق نشیمن راهنمایی نمایند.

مجموعه میجینم در زمینه بازسازی خانه قدیمی ، نوسازی ساختمان و بازسازی ویلا قدیمی فعالیت می کند و در همکاری با تیم های پیمانکار بازسازی ساختمان زبده ای قرار دارد که قادرند انواع بازسازی را در ساختمان انجام دهند. بازسازی آشپزخانه و سایر نقاط آن، مهارت های ما را تشکیل می دهد. برای دریافت مشاوره های رایگان می توانید با مجموعه میچینم در تماس شوید.

شماره های تماس :

کلام آخر

با روش های مناسب و بهرمندی از تجارب دیگران می توان دکوراسیون اتاق نشیمن را با سبک های خنثی تزئین کرد. استفاده از تزئینات خنثی در کنار یکدیگر موجب می گردد تا ظاهر خانه زیبا و شیک به نظر برسد و افرادی که در فضای آنجا قرار می گیرند در ذهن خویش احساس قدرت و اعتماد داشته باشند.

سوالات متداول

آیا استفاده از رنگ های خنثی در اتاق نشیمن نشانه افسردگی فرد است؟

این گمان از پایه اشتباه است. بسیاری از افراد وجود دارند که این سبک را می پسندند و در منازل خود استفاده می کنند و در ضمن آن از شخصیت شادی نیز بهره مند هستند. اما این سبک برای افرادی که مشکلات افسردگی دارند پیشنهاد نمی گردد.

اجرای این سبک از تزئینات چقدر هزینه در بر دارد؟

از وسایل بسیاری که رنگ های خنثی دارند می توان در تزئینات اتاق نشیمن استفاده کرد. مقدار هزینه ها بر می گردد به نوع وسیله ای که قرار است استفاده کنید. بکارگیری تزئینات کمیاب و گران قیمت مقدار هزینه تمام شده را بالا می برد.

مقالات بیشتر :

ایده برای دکوراسیون اتاق نشیمن خاکستری

رنگ های خنثی در دیزاین دکوراسیون داخلی چه نقشی دارند؟

ایده برای اتاق نشیمن آبی

مطالب مرتبط