ایده برای دکوراسیون اتاق نشیمن خاکستری

ایده برای دکوراسیون اتاق نشیمن خاکستری

داشتن ایده های زیبا و جذاب در کار دکوراسیون داخلی امری بسیار مهم است. اگر سلیقه خوبی داشته باشید و ترکیب رنگ ها را بدانید می توانید در این شغل به خوبی عمل کنید.

ترکیب رنگ ها در ایجاد دکوراسیون داخلی بسیار مهم است و با استفاده از آن ها می توان فضاهای متفاوت و جالبی را ایجاد کرد.

یکی از رنگ هایی که قابلیت ترکیب با رنگ های بی شماری را دارد رنگ خاکستری است. شما می توانید از ترکیب این رنگ خنثی با رنگ های دیگر در اتاق نشیمن خود استفاده کنید.

اما ایده های زیبا برای اتاق نشیمن خاکستری چه هستند؟ برای پاسخ به این سوال همراه ما باشید

ایده های زیبا برای اتاق نشیمن خاکستری

تا چندی پیش بسیاری از افراد رنگ خاکستری را رنگی مات و تا حدی ناخوشایند می دانستند و سعی میکردند از آن استفاده نکنند. اما امروزه همه چیزدستخوش تغییر شده و رنگ خاکستری به یکی از رنگ های محبوب تبدیل شده است.

اولین بار یک طراح محبوب شروع به استفاده از این رنگ کرد و پس از آن طراحان دیگر این رنگ وارد تم رنگی خود کردند. به این صورت رنگ خاکستری به یکی از رنگ های پرکاربرد و همه پسند تغییر پیدا کرد. خاکستری این روز ها به سرعت به پادشاه رنگ های خنثی تبدیل شده است.

خاکستری وقتی با جزئیات کلاسیک و یک طراحی پیچیده ترکیب می شود، مظهر ظرافت است. در ادامه این مطلب به معرفی ایده های زیبا برای اتاق نشیمن خاکستری می پردازیم

ترکیب خاکستری خنثی با رنگ سفید

اگر فکر می کنید خاکستری تیره است به ترکیب آن با رنگ های سفید در یک اتاق پر از نور فکر کنید. با تزئینات سفید و در یک اتاق پر از نور طبیعی، خاکستری می تواند بسیار زیبا و دلنشین به نظر برسد.

در اتاق هایی که دارای پنجره های بزرگ هستند، می توانید از مبلمان ساده استفاده کنید و اجازه دهید چشم به سمت منظره بیرون پنجره جلب شود

استفاده از رنگ ذغالی از ایده های زیبا برای اتاق نشیمن خاکستری

می توانید از ترکیب رنگ خاکستری خنثی با رنگ های تیره برای ایجاد فضای کلاسیک استفاده کنید. یکی از بهترین راه ها برای ایجاد ظاهری پیچیده و مدرن به یک فضا، رنگ آمیزی رنگ سیاه یا خاکستری تیره است.

تزئینات ذغالی یک احساس مدرن به نرده ها و درهای تزئین شده اضافه می کند. استفاده از خاکستری و ذغالی در کنار هم و استفاده از لوازم ساده می تواند بسیار چشمگیر و جذاب باشد.

استفاده از پس زمینه های خنثی برای نمایش ویژگی های معماری

بهترین راه برای جلب توجه به طرح ها یا ویژگی های جالب معماری این است که اجازه دهید در برابر پس زمینه های خنثی برجسته شوند. به زبان ساده تر پس زمینه های خنثی بهتر و بیشتر می توانند طراحی های معماری را نمایش دهند.

استفاده از رنگ های خاکستری و مبلمان با ساده در یک فضای بزرگ و باز به دیده شدن ویژگی های معماری کمک میکند. از آنجا که هیچ رنگ و شکل قوی برای رقابت وجود ندارد، چشم به طور خودکار به سمت ویژگی های جالب معماری جلب می شود.

استفاده از رنگ خنثی خاکستری در جهت ایجاد دکوراسیون طبیعی

یکی از ایده های زیبا برای اتاق نشیمن خاکستری استفاده از رنگ ها و دکور طبیعت است. پالت رنگ خاکستری سنگی و آبی می تواند یادآور سواحل سنگی باشد و طبیعت زیبای دریا را هر روز برای شما زنده کند و همه ما میدانیم که زندگی در کنار دریاچه ایده آل است.

استفاده از مبلمان ظریف و لوازم مرتبط با این فضا می تواند اتاق شما را بسیار زیبا و دلنشین کند که هر روز از آن لذت ببرید.

ترکیب خاکستری و زرد

کسانی که تجربه استفاده از ترکیب خاکستری و زرد را دارند، می دانند که این دو رنگ در کنار یکدیگر حس آرامش و شادی را برای محیط به ارمغان می آورند. خاکستری را به عنوان رنگ سرد می شناسند و معمولا سعی می شود برای حفظ تعادل در کنار آن از رنگ های گرم استفاده کنند. رنگ زرد به علت گرما و روشنی ای که دارد یکی از مناسب ترین رنگ ها برای ترکیب با خاکستری می باشد.

اگر اتاق نشیمن شما به رنگ خاکستری است. می توانید قسمتی از دکورسیون آن را به رنگ زرد انتخاب کنید. به طور مثال می توانید مبل ها و پرده ها را زرد رنگ انتخاب کنید و یا از قاب عکس هایی که انتخاب می کنید متمایل به زرد باشد. ترکیب این دو رنگ می تواند بسیار دلنشین باشد.

استفاده دیوارهای خاکستری جهت نمایش لوازم

برای ایجاد یک فضای تحسین برانگیز  و محبوب یک زمینه خاکستری برای یک مبلمان رنگارنگ در نظر بگیرید. این یک روش عالی برای جلب توجه به یک وسیله خاص است – خواه روی دیوار آویزان باشد یا به عنوان بخشی از چیدمان منزل مانند مبلمان باشد.مثلا یک مبل قرمز نمای بسیار زیادی دارد در صورتیکه دیوار پشتش خاکستری باشد.

ترکیب رنگ خاکستری با آبی و سفید نیز جذاب است

این مورد کاملا به سلیقه شما بستگی دارد، برخی افراد محیط های نسبتا تاریک و مات را می پسندند و برای برخی نیز نور و روشنایی محیط اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر جز دسته دوم هستید می توانید از رنگ های آبی و سفید در کنار رنگ خاکستری برای دکور منزل تان استفاده کنید و خلق زیبایی توسط این سه رنگ کنار یکدیگر را شاهد باشید.

به طور مثال در اتاق نشیمن تان اگر دیوارها به رنگ خاکستری طراحی شده اند، می توانید کفپوش ها را از آبی معمولی انتخاب کنید و یا یک فرش به رنگ آبی ملایم در وسط پهن کنید.

در کنار این ها استفاده از قاب عکس هایی با تم آبی می تواند انتخابی خلاقانه و جذاب باشد. همچنین می توانید برای زیبایی بیشتر محیط، از رنگ سفید برای میز و صندلی هایتان یا کمد قرار داده شده در اتاق نشیمن استفاده کنید.

بنا به سلیقه قاب های دیوار نیز با تم سفید انتخاب جالبی هستند. برای انتخاب پرده نیز هر دو رنگ سفید یا آبی ملایم می توانند در کنار دیوار خاکستری قرار بگیرند که آبی ملایم کمی دلنشین تر و پرطرفدارتر است. ولی فراموش نکنید که مهم سلیقه شما است.

ایجاد دکوراسیون سنتی با استفاده از رنگ های خنثی

با استفاده از یک پالت رنگ خاکستری تیره، می توانید دکوراسیونی شبیه به دوره قرون وسطی ایجاد کنید. اگر اتاق مورد در نظر شما می تواند فاقد هرگونه رنگ سنتی طراحی یا وسایل و لوازم مورد توجه باشد، با این وجود از ظرافت زیبایی برخوردار خواهد بود که ضمن اینکه کاملاً تازه و مدرن است، سبک درون خود از سنت نیز پیروی می کند.

خاکستری و نارنجی در کنار یکدیگر

آیا تا به حال به ترکیب خاکستری و نارنجی در کنار هم فکر کرده اید. این دو در کنار هم انتخابی جسورانه می باشند که طرفداران خاص خود را دارند. در فضایی که دیوارها یا کف و یا هر را رنگ خاکستری پوشانده است، یک پرده یا یک فرش به رنگ نارنجی می تواند فضا را پر از هیجان و دگرگونی کند.

نارنجی جز رنگ هایی است که معمولا با هر رنگی ترکیب نمی شود و به خاطر شلوغی اش معمولا طرفداران خاص خود را دارد. ولی این رنگ در کنار خاکستری می تواند انتخاب فوق العاده ای باشد. اگر در فضای اتاق خاکستری مبل ها یا پرده یا فرش را که نقش زیادی در تغییر جلوه اتاق دارند به رنگ نارنجی انتخاب کنید هر چشمی را به خود خیره می کند و فضایی ایده آل خلق می گردد.

تابلو نقش مهمی در دکوراسیون دارد

تابلو یکی از وسایلی است که در اغلب خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. تابلوها معمولا بر اساس رنگ و طرحی که درون خود دارند منبعی پر از انرژی و الهام به شمار می روند. شما برای اتاق نشیمن خود که به رنگ خاکستری است می توانید از تابلو یا تابلوهایی با تم آبی استفاده کنید.

اگر تابلوی شما سایز مناسبی داشته باشد و در مکان مناسبی قرار داده شود می تواند منظره ی دریا را برای شما الهام بخش باشد. همینقدر زیبا و همینقدر آرامش بخش، پس از قدرت تابلو در جذاب تر کردن دکوراسیون غافل نشوید.

موضوع دیگری که در انتخاب تابلو مد نظر قرار دهید انتخاب طرح و هنر گنجانده شده در آن می باشد. سعی کنید تابلویی انتخاب کنید که محتوای آن بیشترین هماهنگی را با فضا و روحیه اعضای خانواده داشته باشد تا تضادی در این زمینه ایجاد نشود.

در انتخاب تزئینات جانبی دکوراسیون دقت کنید

از فرش و مبل و پرده و میز و صندلی که بگذریم می رسیم به تزئینات جانبی دکوراسیون اتاق نشیمن که می تواند شامل لوسترها، چراغ ها، گلدان ها، و گاها کوسن ها و حتی تابلو های کوچک رومیزی و … باشد.

برای دیوارها و سقف خاکستری معمولا لوستر همرنگ انتخاب مناسبی است ولی اگر می خواهید متفاوت عمل کنید می توانید رنگ های دیگری مانند زرد را نیز انتخاب کنید. اگر مبلمان خود را خاکستری انتخاب کرده اید قاعدتا رنگ متضاد بهترین انتخاب برای آن می باشد که شامل رنگ های زرد و نارنجی و … می باشد.

قاب های کوچک مورد استفاده روی میز مطالعه و زیر تلویزیونی و را به رنگ سفید انتخاب کنید تا بیشترین جلوه را داشته باشد.

کلام پایانی

برای اتاق نشیمن خاکستری ایده های فراوانی وجود دارد که هرکدام اگر به درستی و با تناسب در فضا گنجانده شوند می توانند انتخابی مناسب باشند.

تمامی اینها به سلیقه شما بستگی دارد. برخی به دنبال خلق محیطی آرام هستند و برخی نیز می خواهند محیط اتاق نشیمنی پر از تضاد داشته باشند. چنانچه به دنبال طرحی مناسب برای اتاق نشیمن خاکستری خود هستید یا می خواهید که بازسازی اتاق پذیرایی انجام دهید، می توانید با تیم ما در تماس باشید. تیم بازسازی میچینم با در اختیار داشتن یک گروه قدرتمند از متخصصین در بخش های گوناگون، تجربه ای ارزشمند در زمینه طراحی دکوراسیون، بازسازی خانه قدیمی و بازسازی ویلا قدیمی دارند که به شما ارائه می دهند.

شماره های تماس :

سوالات متداول

آیا برای اتاق نشیمنن خاکستری می توان از مبلمان زرد استفاده کرد؟

بله. رنگ زرد در کنار رنگ خاکستری یک انتخاب زیبا و جذاب می باشد. اگر محیط اتاق نشیمن شما به رنگ خاکستری است. انتخاب مبل ها و پرده ها و … به رنگ زرد می تواند نور و زیبایی خاصی به فضا اضافه کند.

قاب عکس ها را در اتاق نشیمن خاکستری با چه طرح و رنگی انتخاب کنیم؟

برای تم اصلی قاب عکس های خود در اتاق نشیمن خاکستری می توانید رنگ آبی ملایم را در نظر داشته باشید. این رنگ در کنار رنگ خاکستری جلوه ای زیبا به بیننده القا می کند. همچنین طرح های تابلوی خود را سعی کنید از میان طرح های هنری ای انتخاب کنید که بیشترین همخوانی را با فضا و محیط داشته باشد.

مقالات بیشتر :

ایده برای اتاق نشیمن آبی

چگونه یک اتاق نشیمن خنثی تزئین کنیم

مطالب مرتبط