از بین بردن بوی بد خانه؛ روش های کاربردی و سریع

از بین بردن بوی بد خانه

حتما شما هم می دانید که بوی بد خانه به در دلیل آنکه در قسمت های مختلف آن کارهای متفاتی صورت می گیرید به وجود می آید. و به دلیل آنکه در قسمت های مختلف منزل مواد و وسایل محتلفی وجود دارند می توانند بو های متفاوتی از خود تولید کنند که در بیشتر مواقع موجب آزار و اذیت افرادی که در آن محیط هستند می شود.

متاسفانه در هر محیطی چه در محیط خانه و جه در محیط کار اگر بوی نا مطبوعی به مشام رسد می بایست جهت از بین بردن آن اقداماتی خاص و موثر صورت گیرد. در این مطلب قصد داریم روش هایی را به شما آموزش دهیم که به رفع بوی بد محیط کمک فراوانی می کنند پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. 

اگر سرویس بهداشتی شما بوی بدی دارد:

همانطور که می دانید یکی از مهم ترین قسمت های منزل که موجب بوی بد می شود و ممکن است حس بدی را به شما منتقل کند سرویس بهداشتی می باشد. به طور کلی می توان گفت برای اینکه بتوان بر بوی بدی که ممکن است سرویس بهداشتی علت آن باشد غلبه کرد راه های متنوعی وجود داشته که می توان از آن ها بهره گرفت و این بوی بد را از بین برد.

اما یکی از روش هایی که تاثیر بسزایی جهت از بین بردن بوی سرویس بهداشتی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد استفاده از گل و گیاهان خوشبو در سرویس بهداشتی می باشد. جدا از این موضوع شما می توانید کمی سرکه ی سیب را در ظرفی بریزید و آن را در یک قسمت سرویس بهداشتی بگذارید. فقط کافی است که هر چند روز یک بار نسبت به عوض کردن سرکه اقدام نمایید.

از بین بردن بوی بد خانه

اگر آشپزخانه شما بو می دهد:

یکی دیگر از مشکلاتی که همیشه در بیشتر منازل وجود دارد و افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند وجود بوی بد در آشپزخانه می باشد. به جهت اینکه بخواهید بوی بد آشپزخانه را از بین ببرید ابتدا می بایست نسبت به پیدا کردن منشا و منبع آن اقدام کنید و آن را از محیط دور کرده و به بیرون از خانه انتقال دهید.

پس از آنکه این عمل را انجام دادید می توانید با بهره گرفتن از راه کارهای باقی مانده بویی که در فضا مانده است را از بین برده و و فضا را عاری از هر نوع بوی بدی که وجود دارد نمایید. اگر منبع این بو در آشپرخانه ی شما یخچال می باشد بهتر است از کمی جوش شیرین در این راستا بهره بگیرید و آن بو را به طور کامل و به نحو احسن از بین ببرید. اما اگر احساس کردید که منشا آن بوی بد سطل زباله ی آشپزخانه است بهتر است که از سرکه ی سفید در این امر بهره بگیرید.

از بین بردن بوی بد خانه

گاهی نیز پیش می آید که کابینت ها و کشوهای آشپزخانه ما به علت خراب شدن یک ماده غذایی در آن و یا بودن یک سری مواد مانند ادویه جات برای مدت طولانی، دچار بوی کهنگی می شوند و این امر برای ما ناخوشایند است. برای از بین بردن بوی بد کابینت ها و کشو های آشپزخانه می توانید از جوش شیرین استفاده کنید. نحوه استفاده از آن نیز می تواند به دو صورت باشد.

در روش اول می توانید مقداری جوش شیرین را درون کابینت یا کشویی که بو می دهد بریزید و پس از گذشت یک تا دو ساعت با یک دستمال مرطوب آن را به خوبی تمیز کنید.

در روشی دیگر نیز می بایست کمی جوش شیرین را با مقداری آب داغ مخلوط نموده و آن را به قسمت هایی که بوی نامطبوعی دارند اسپری نموده و یا بریزید و با گذشت یک ساعت آن را به خوبی و با دقت تمیز کنید. چنانچه پس از پایان کار، رطوبت باقی مانده بود می توانید آن را با یک دستمال خشک و تمیز به خوبی خشک کنید. پس از گذشت چند ساعت متوجه خواهید شد که بوی نامطبوع قبلی از بین رفته است.

چطور بوی بد فاضلاب را از بین ببریم؟

بوی بد فاضلاب یکی از مشکلاتی است که گاهی امکان دارد در خانه با آن مواجه شویم. اگر این بو موقتی بوده و تنها برای لحظاتی متصاعد شود ایرادی ندارد. ولی چنانچه این بوی بد برای مدتی طولانی باقی بماند باید علت آن را پیگیری و برای رفع آن اقدام نمود.

اگر چنانچه خانه شما نوساز است و از زمانی که در آن ساکن شده اید و شروع به استفاده از فاضلاب نموده اید، بوی آن ایجاد شده و ادامه دار می باشد، احتمالا سیستم لوله کشی شما ایراد دارد( به طور مثال سیفون برای سیستم های فاضلاب منزل شما تعبیه نشده است) در صورت بروز این مشکل می بایست آن را با یک کارشناس با تجربه در میان بگذارید.

برای حل مشکل لوله کشی سیستم فاضلاب خود می توانید با مشاورین و کارشناسان ما در تیم بازسازی و طراحی می چینم در تماس باشید و مشاوره رایگان بگیرید. تیم بازسازی و طراحی می چینم با سابقه ای طولانی در زمینه بازسازی آشپزخانه، بازسازی خانه و طراحی ساختمان و خانه های ویلایی، بازسازی ویلا و تعمیرات ساختمان آماده ارائه هرگونه خدمات و مشاوره در کلیه زمینه های طراحی و بازسازی ساختمان می باشد.

شماره های تماس:

چنانچه مشکل بوی نامطبوع از لوله کشی فاضلاب تان نبود، احتمال دارد مربوط به گرفتگی لوله فاضلاب تان باشد. برای حل این مشکل در ابتدا با دنبال کردن منشا بو، لوله ای که بو از آن متصاعد می شود را پبدا کنید. سپس می توانید با استفاده از یک محلول لوله باز کن و یک تشت آب برای باز نمودن آن اقدام کنید. چنانچه به محلول لوله باز کن دسترسی نداشتید می توانید از ترکیب جوش شیرین و آب و مقداری سرکه کمک بگیرید.

برای تهیه این محلول نصف لیوان جوش شیرین را با یک لیوان سرکه سفید و دو لیتر آب ولرم به خوبی مخلوط کنید و سپس داخل لوله گرفته شده بریزید. سپس تا چند ساعت درون آن چیزی نریزید تا محلول به خوبی کار باز کردن لوله را انجام دهد.

اگر خانه ی شما بوی سیگار می دهد:

اگر از بوی بد سیگار در منزل خود رنج می کشید و با هیچ ترفندی نتوانسته اید این بوی بد را از خانه خود دور کنید و از شر آن خلاص شوید دیگر نگران نباشید. شما می توانید با چند ترفند ساده و کاربردی از این بوی بد خلاص شده و به راحتی هوای تازه و سالم اتاق را استشمام کنید.

پیش از هر چیزی بهتر است که نسبت به روشن کردن هود و هواکش خانه ی خود اقدام کرده و سپس این ترفند ها را به کار بگیرید. پس از آنکه هود و هواکش را روشن کردید و پنجره ها را باز گذاشتید بهتر است که یک محلول که شامل آب گرم و سرکه است را درست کرده و یک حوله برداشته و آن را در داخل محلول فرو کنید. سپس حوله را  چلانده و آن را در مرتفع ترین قسمت خانه قرار دهید. با این کار حوله بوی سیگار را به خود جذب کرده و آن را از محیط دور می کند.

از بین بردن بوی بد خانه

اگر تشک و رختخواب شما بوی بد می دهد:

حتما برای شما هم پیش آمده که گاهی اوقات تشک و رختخواب شما بوی نم و ماندگی به خود گرفته و خوابیدن در آن ها مشکل می شود. در این جا مهم ترین نکته در ایجاد بوی بد رخت خواب کثیفی آن می باشد. از این رو توصیه ی ما به شما این است که هر چند وقت یکبار نسبت به شستن رخت خواب های خود اقدام کرده و بوی بد را از آن ها دور کنید.

از بین بردن بوی بد خانه

بوی بد فرش را چطور از بین ببریم؟

گاهی پیش می آید که یک گوشه از فرش به علت رطوبت زمین یا ریختن مایعات خیس می شود و پس از خشک شدن، بوی نامطبوعی می دهد. چنانچه فرش شما بوی نامطبوعی به خود گرفته بود بهترین گزینه این است که فرش را به طور کامل با آب و شامپو فرش بشوئید و پهن کنید تا به طور کامل خشک شود.

اگر امکان شستن کامل فرش برایتان مقدور نبود می توانید با مقداری شامپو فرش و به کمک یک اسفنج قسمتی که بوی نامطبوع می دهد را شسته و سپس به کمک سشوار خشک اش کنید. ولی اگر انجام این عمل نیز برای تان میسر نبود می توانید از پودر اسطوخودوس برای رفع بوی بد فرش تان استفاده کنید.

طریقه استفاده از آن نیز اینگونه است که پودر را روی قسمتی که بوی نامطبوع می دهد می ریزید و چند دقیقه صبر می کنید و سپس آن را با کمک جارو برقی به خوبی جمع می کنید. با عمل ساده ترین روش برای از بین بردن بوی بد فرش می باشد.

نحوه از بین بردن بوی رنگ تازه در خانه

چنانچه دیوارهای تان را به تازگی رنگ کرده اید یا یک وسیله دیگر مانند کابینت، میز و … را رنگ نموده اید، احتمالا از بوی آن کلافه شده اید و دنبال راهی برای از بین بردن آن می باشید. برای برطرف کردن بوی رنگ در فصل گرم سال می توانید با باز گذاشتن پنجره ها بوی رنگ را کمتر و به مرور برطرف اش کنید.

ولی مشکل اصلی در فصل های سرد سال است که به علت ورود سرما نمی توان پنجره ها را باز گذاشت. در اینگونه مواقع می توانید با برش مقداری پیاز و قرار دادن آن درون یک ظرف آب، این ظرف را داخل اتاق تازه رنگ شده قرار دهید تا از شدت بو به مرور کم کند و آن را از بین ببرد. همچنین می توانید کمی آمونیاک درون یک ظرف آب سرد بریزید و هم بزنید و آن را درون اتاق رنگ خورده بگذارید.

کلام پایانی

از بین بردن بو های نامطبوعی که گاها در خانه ایجاد می شود کار سخت و دشواری نیست، تنها نیاز به کمی دقت و حوصله دارد و اینکه ترفند های برطرف کردن هر نوع بویی را بدانید. ما در مطالب بالا روش های از بین بردن اغلب بو های نامطبوعی که امکان دارد در منزل با آن رو به رو شوید را، برای شما به اشتراک گذاشتیم. امیدواریم که توانسته باشیم در این زمینه به شما کمکی کرده باشیم.

سوالات متداول

اگر امکان شستشوی فرش نبود، بوی نامطبوع آن را چطور از بین ببریم؟

چنانچه امکان شستشوی فرش نبود، می توانید مقداری پودر استوخودوس بر روی مکانی که بوی نامطبوع از خود متصاعد می کند بریزید و با گذشت یک تا دو ساعت آن را با جاروبرقی تمیز کنید.

بوی بد حاصل از گرفتگی لوله فاضلاب را چطور می توان برطرف کرد؟

چنانچه لوله ی فاضلاب شما بوی بدی می دهد و دچار گرفتگی شده است، می توانید با محلول لوله باز کنی برای باز کردن آن اقدام کنید. ولی اگر به این محلول دسترسی نداشتید سه قاشق جوش شیرین را با یک لیوان سرکه سفید و دو لیتر آب مخلوط کرده و درون لوله بریزید. تا چند ساعت چیزی درون لوله نریزید تا محلول لوله را باز کند.

مقالات مرتبط :

روش های طبیعی برای ایجاد بوی خوب در اتاق خواب شما

 

مطالب مرتبط